Presa internațională a anunțat încă de la începutul acestui an că noua generație Nissan Qashqai nu va mai avea motoare diesel, ca urmare a noilor norme de poluare care vor intra în vigoare de la 1 ianuarie.
În plus, acestea urmează să fie înlocuite cu mai multe versiuni hibride, astfel că gama de opțiuni pentru clienți va rămâne una variată.
Planurile inițiale vizau ca noua generație să apară pe piață undeva în cursul lunii octombrie, însă presa britanică a relatat ulterior că Nissan a decis să amâne lansarea cu circa 6 luni, în special din cauza scăderii vânzărilor pe fondul efectelor negative ale pandemiei de coronavirus.
Această ultimă decizie are însă un efect și asupra actualei generații Qashqai. Publicația franceză L'Argus susține că Nissan va renunța la motorizările diesel inclusiv pe actuala actuală, întrucât cheltuielile pentru omologarea unităților la noile norme de poluare de la 1 ianuarie nu sunt justificate.
În prezent, pe piața din România, Qashqai facelift este disponibil cu motor diesel de 1.5 litri și 115 CP, dar și cu o unitate de 1.7 litri și 150 CP, pe lângă versiunile cu benzină.
Via L'Argus
- 1.5 si 1.7 dci de nu mai merg la nissan merg de voie la renault, dacia, mercedes.
- motoare de 3-4 litri pe la marcile premium in timp saracii au 1 litru 3 pistoane
- motoare diesel de 2 litri in sus pe la concurenti
Dar luati saracilor niste hibride cu +30% la pret sau niste electrice cu +50% la pret. Dar stati saracilor cateva ore la stecher si salvati planeta ca smecherii tot cu ce vor ei merg.
Urata cu spume si performante doar la aspiratie dupa TIR.
Din partea mea pot renunta si la motoare cu totul, ca oricum nu se va simti.
1. UE ne vrea verzi dar in jurul UE avem asa Americile, Asia, Africa fara reguli care pe langa Europa, sau mai rau doar UE e ca si cand tu te speli pe maini in mijlocul baltii cu namol.
2. UE cere sa fim verzi si impune taxe si amezi care duc la preturi foarte mari si disconfort pentru oamenii de rand dar ei nu isi dau fundul jos din Mercedes, BMW si Audi diesel de 3 litri. Sa ma anunti cand o sa vin la parlamentul european cu Renault Zoe, Honda e si alte mizerii din astea.
3. Companiile ne mint grav si noi trebuie sa inchidem ochii si sa le zicem, da e ca voi vreti sa va dam mai multi bani ca noi am vrea sa va dam...
Iar cata vreme europenii sunt mai conservatori si trag la marcile de pe aici, pai asta vor cumpara in continoare, fie benzinare, fie hibride, fie mai ales diesel.
Tocmai de aceea americanii cu ce produc nu au si nu au avut niciodata sanse in Europa, asiaticii abia ce au prins un pic la public in ultimii 10-15 ani, dar nu ceva de sa dea peste cap treburile "bastinasilor". Tocmai de aceea pana la urma, brandurile astea mai din est de Europa incep sa dea inapoi, sa isi refaca calculele privind prezenta pe aici pe la noi, sub ce forma, cu ce modele si asa mai departe.
Pana la urma fiecare va ajunge sa se axeze pe "ograda" sa si acolo va vinde 80% din ce produce.
Cum spunea cineva mai sus, pt ce sa mai pastrezi X motoare, Y modele si Z dotari si optiuni, cand tu ca producator asiatic esti aproape invizibil. Pentru acesti producatori, piata europeana a fost mereu o provocare, sa dezvolte acele masini, cu acele dotari si acele motoare, care sa fie si cumparate pe aici. In conditiile in care tu poti vine fara prea mari batai de cap in ditai Asia si Americi. Mai ales ca pe acolo reglementarile sunt sub alte forme, inca destul de permisive prin unele zone si tari, nu ai nevoie sa bagi bani seriosi in dezvoltare ca sa atingi nu stiu ce nivele de emisii si cai verzi pe pereti.
Mai ales cu vremurile de acuma si socul din industria auto, vedem deja miscari importante ale marilor grupuri auto si in viitorul nu foarte indepartat, fiecare brand se va axa pe piata si zona geografica de pe unde se trage si unde are priza la public.