În așteptarea răspunsului de la Uniunea Europeană privind fuziunea cu Fiat-Chrysler, francezii de la PSA au început un proces de revizuire a strategiei.
Trei surse citate de Reuters susțin că oficialii PSA au luat decizia de a renunța la modelele Peugeot 108 și Citroen C1. Potrivit informațiilor neoficiale, argumentul grupului este că segmentul mașinilor de oraș a devenit unul neprofitabil, mai ales în contextul regulilor pentru emisii care vor intra în vigoare în ianuarie 2021.
PSA a refuzat să comenteze pe marginea viitorului celor două vehicule, subliniind că analizează “produsele care sunt la înălțimea așteptărilor clienților și care respectă țintele de emisii europene.”
Publicația franceză Caradisiac a speculat recent că Peugeot ar putea înlocui modelul 108 cu un SUV de oraș care să aibă inclusiv o versiune electrică. Noul model s-ar putea numi 1008 și ar urma să fie lansat până în 2022.
În ceea ce-l privește pe Citroen C1, acesta ar putea fi înlocuit cu noul cvadriciclu electric Ami care oferă o autonomie de 70 de kilometri.
Via Reuters
Pe de alta parte cum pana cucului sa inlocuiesti o subcompacta de oras cu un SUV si sa astepti emisii mai mici? Si mai aberant, in Citroen cu cvadriciclu? Astia sunt sanatosi la cap?
In price caz tendinta se pare ca este spre simplificarea mobilitatii in detrimentul a ceea ce stiam pana astazi ca inseamna automobil. O sa ajungem probabil sa ni se para din nou o Dacia 1300 luxul de pe lume.
1) maşinilor cu 2 uşi, începând cu Corsa până la Scirocco
2) maşinile clasă mică - dispar sau se măresc peste orice nivel anterior, ca dimensiuni
Vezi Nissan Micra, Mercedes A (ăla vechi triunghiular), Clio chiar şi VW Polo (care este azi mai mare decât golful de acum 4 generaţii).
Apoi scăderea sedanurilor şi creşterea SUV, sau mai bine zis city sau light SUV (dat fiind că unele au aceeaşi greutate cu sedanurile)
Oricum eliminarea din gamă a C1, 108 ,Aygo foarte previzibilă
Dar Mercedes A şi B când au ajuns să fie frumoase, acceptate - este o mare greşeală