Renault a anunțat în această săptămână că producția actualei generații Zoe va continua la uzina de la Flins până în 2024. Ulterior, producția hatchback-ului electric va fi mutată la Douai, uzina care se va ocupa de toate modelele electrice ale Grupului.
În acest context, publicația franceză L'Argus anticipează că mutarea producției lui Zoe va coincide practic cu lansarea unei noi generații. În plus, Renault schițează deja o serie de planuri concrete, iar cea mai importantă decizie va fi trecerea la noua platformă CMF-EV.
Această platformă este dedicată vehiculelor electrice și este dezvoltată în cadrul Alianței cu partenerii de la Nissan. De altfel, primul model care va fi produs pe această nouă platformă este SUV-ul electric Nissan Ariya, așteptat în Europa în cursul anului viitor.
Deși platforma va fi schimbată, principalele repere ale lui Renault Zoe vor rămâne aceleași. Astfel, viitorul Zoe ar urma să aibă o lungime de 4000 mm (comparativ cu 4087 mm în prezent) și un ampatament de 2550 mm (comparativ cu 2588 mm în prezent), iar modelul va fi oferit în două versiuni în funcție de baterie.
Cel mai probabil, acestea vor avea acumulatori cu capacități de 40 kWh și 50 kWh.Utilizarea unei platforme noi ar trebui să ofere lui Zoe șanse mai mari într-un segment care se va aglomera semnificativ în următorii ani, pe măsură ce producătorii rivali își extind gamele de modele electrice.
Via L'Argus
Comentarii (0)