Dacia Lodgy este unul dintre modelele care nu s-a bucurat de o popularitate majoră în rândul clienților, iar constructorul de la Mioveni este pe punctul să renunțe la comercializarea acestuia în cursul anului viitor, potrivit unor informații dezvăluite de publicația franceză L'Argus.
Sursa citată anunță că Dacia va înlocui Lodgy cu un model complet nou cu 7 locuri care va avea o lungime de circa 4.5 metri, o caroserie "apropiată" de cea a unui SUV și un design mai "aventuros".
Cunoscut intern sub numele de cod RJI, noul model al cărui nume nu este cunoscut va avea la bază versiunea low-cost a platformei CMF-B pe care au fost dezvoltate inclusiv noile generații Clio și Captur.
Noul model va avea motoare pe benzină TCe de un litru și 1.3 litri și o unitate diesel Blue dCi de 1.5 litri. Marea surpriză va fi însă introducerea unei versiuni mild-hybrid E-Tech împrumutată de la noul Clio la un interval de 3-6 luni de la lansarea inițială pe piață.
Sursa citată susține că prezentarea oficială va avea loc în primăvara anului 2021, tot atunci când este așteptată și versiunea de serie a primului model electric al mărcii, Dacia Spring. În plus, noua generație Sandero ar putea fi prezentată în luna iunie, în timp ce noua generație Logan este de asemenea așteptată în cursul acestui an.
Practic, gama Dacia ar urma să fie îmbunătățită radical într-un interval de numai câteva luni, un element esențial pentru vânzări mai ales în contextul perioadei dificile determinate de pandemia de coronavirus.
Via L'Argus
Pacat.
Dar nu pricep de ce tot vreti SUV "proper off-roader". Infrastructura e din ce mai buna, iesirile in off din ce in ce mai rare, unde ati vazut voi foate multi turisti dornici sa iasa pe drumuri nebature de munte? Unde ati mai vazut voi, in afara de PROSTUL, IMBECILUL si NESIMTITUL obicei romanesc sa intri cu coaja din dotare in fundul padurii unde sa opresti pentru un mic si o bere? Ca in afara de spatiul dacic astfel de comportamente n-am vazut. In fine, EXISTA modele gen Aro in oferta contructorilor. Dar nimeni nu se intreaba de ce oferta nu e prea larga? Oare nu pentru ca clientul si-a schimbat radical modul de viata de acum 15-20-30 de ani?
Nu mai scrie " l-a fel ", e pacat :).
- confortul - da, este foarte confortabilă la drum lung și chiar bine insonorizată pentru o Dacia.
- până la Duster II era modelul Dacia cu cea mai bună calitate de fabricație - plastice tari, dar solide, nu se clătinau, părea bine construită.
- practicalitate superbă: portbagaj imens la 5 locuri (peste 800 litri), vreo 200 și ceva cu cele 7 locuri în picioare. Destul de multe locuri de depozitare.
- spațiu suficient pe rândul 3 chiar și pentru persoane de 1,82 m înălțime ca mine.
- geamuri mari, intra multă lumină în ea și vizibilitate foarte bună.
Păcat că Lodgy a apărut într-o vreme când MPV-urile începuseră deja declinul. Dacă ar fi apărut cu 5-10 ani mai devreme, probabil ar fi avut vânzări mult mai bune.
Am cărat cu ea nu doar oameni cu toate cele 7 locuri ocupate, dar și multe lucruri, inclusiv o canapea care a încăput înăuntru după ce am rabatat băncile și scos rândul 3.
Mașină potrivită și de vacanță și de treabă.
Adică la rețeta de succes a primului MCV: o mașină spațioasă care să poată fi utilizată și cu 7 locuri, și cu 5 și portbagaj imens.
"Design aventuros apropiat de SUV" mie mi-a adus instant aminte de conceptul Steppe dacă-l mai știți.
Cu design robust și gardă la sol de Stepway, cu 7 locuri și preț de Dacie, cu motoarele TCe actuale și cu retragerea atât a breakului mic (noul MCV) și a lui Scenic, ar putea să aibă succes.
In tarile cu apa calda, adica dicolo de frontiera vestica a Ungariei, turistul simtit se opreste in buza padurii, isi ia rucsacelul, "uita" sa-si ia boxele pentru eventualele "manele" dar nu uia de 2-3 pungi pentru gunoi si tine poteca pana in zonele amenajate pentru picnic. Ca se face si off-road e cat se poate de adevarat dar nu cu SUV-uri cu 7 locuri si numai in zonele private.
Si imi asum greselile gramaticale, scriu pe repede inainte si numai verific. Asta e, sunt analfabet. Altii se cred genii, ahtiate dupa atentia publicului, dar locul lor e in camasa de forta.
Multumesc!