Dacia pregătește o extindere a gamei Duster chiar de la începutul anului viitor, potrivit unor informații dezvăluite de publicația franceză L'Argus.
Sursa citată afirmă că SUV-ul produs la Mioveni va fi disponibil și într-o versiune cu gaz petrolier lichefiat (GPL) care va fi echipată cu un motor TCe cu capacitatea de 0.9 litri și 100 de cai putere.
Această unitate de propulsie este deja disponibilă în gama Duster și utilizează drept carburant benzină, însă inginerii constructorului român vor opera modificările necesare pentru că motorul să folosească și GPL.
Rezervorul pentru GPL va fi montat în spațiul ocupat în mod obișnuit de roata de rezervă și va include o serie de sisteme de siguranță pentru ca SUV-ul să respecte standardele de securitate și să poată accesa inclusiv parcările subterane. De asemenea, ca urmare a poziționării rezervorului, capacitatea portbagajului nu va avea de suferit.
Preț cu 700 de euro mai mare decât versiunea cu benzină
Noua versiune Dacia Duster cu GPL va fi prezentată la Salonul Auto de la Bruxelles care va începe în 10 ianuarie, iar presa anticipează că prețul va fi cu circa 700 de euro mai mare decât în cazul versiunii cu motorul TCe de 100 de cai putere alimentat doar cu benzină.
În condițiile în care varianta cu benzină are un preț de pornire de 13.550 de euro în România, noua versiune cu GPL ar urma să coste de la 14.250 de euro.Sursa citată afirmă că Logan și Logan MCV vor primi de asemenea o astfel de versiune cu GPL, însă nu este clar dacă acestea vor fi lansate simultan cu Duster cu GPL.
Potrivit datelor oficiale furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din Europa, Italia este de departe țara cu cele mai multe înmatriculări de mașini alimentate cu GPL: peste 132.000 de unități dintre cele aprape 200.000 de unități la nivelul Uniunii Europene în primele 9 luni ale anului.
În România, în același interval de timp, au fost înmatriculate 1.341 de mașini cu GPL, însă numeroși proprietari instalează sisteme GPL după achiziționarea mașinii, iar aceste cazuri nu sunt incluse în statisticile oficiale.
Anul 2020 va fi unul important pentru Dacia, care va lansa la Salonul Auto de la Paris din luna septembrie noile generații Sandero și Logan.
Potrivit unor informații neoficiale, Sandero va împrumuta platforma și o parte dintre motoarele lui Renault Clio, în timp ce Sandero Stepway va avea o versiune hibridă de 130 CP.Via L'Argus
In alta ordine de idei GPL-ul este fix ce-i lipsea lui Duster.
Insa de motorul de 0.9 nu stiu ce sa zic. E posibil sa munceasca din greu la gabaritul masinii. Insa daca s-a descurcat defunctul 1.6 8v poate se descurca si asta micu.
Statisticile oficiale nu spun adevarul in ce priveste GPL-ul... cred ca la nivelul parcului auto intre 3% si 5% din masini sunt pe GPL.
Eu as fi vrut un sistem mild-hybrid in loc de GPL ca mi se pare mai modern. GPL-ul imi aduce mereu aminte de autobuzele din Bucuresti de pe vremea raposatului, cele care aveau "rachetele" montate pe acoperis si functionau cu gaz metan. Dar poate sunt eu prea batran.
Bravo Renault! Felicitari!
Cred ca este o greseala in articol, probabil este vorba de motorul de 1.0 de 100 cp. Dar nu ma mira, de la o vreme cei de la automarket sunt tot mai neglijenti. Masinile noi nu mai sunt actualizate de peste un an, greseli pe ici pe colo si asa mai departe.
In ce priveste Duster, nu a avut niciodata motor de 1,6 , 8 valve ci de 1,6 16 valve si 114-115 cp.
eu aş vrea să văd un Duster GPL mild hibrid !!
sau chiar GPL cu plugin hibrid
bine ma Gabi, numa in Bucuresti umblau autobuzele alea ?
mira-m-as !!!
io stiu ca erau omologate la nivelul Romaniei ...
de parca restul tarii ar fi undeva prin Africa ...
ce-mi "plac" ifosele astea de Bucuresti ... blea ...
drumuri bune sa ai ...
PS: cu gazul pe capota, autobuzele erau tare puturoase, cind "vedeau dealu' " le apuca bîțu ... mergeau ca un om la pas de încet !!!
la fel e și cu mașinile cu GPL, consum mai ridicat, putere mai mică, dar raportat la cele cu gaz natural ... sunt totuși ... rachete !!!:)))