În urmă cu aproape o lună, Hyundai a decis să nu își mai țină fanii în suspans și a publicat primele imagini cu noua generație Santa Fe. Acum, constructorul asiatic de automobile a revenit cu restul informațiilor așteptate de toată lumea.
Nu vom mai analiza designul exterior, pe care suntem siguri că l-ai studiat deja din toate unghiurile. Vom trece direct la dimensiuni: Santa Fe, pentru piața europeană, are o lungime de 4.830 mm, o lățime de 1.900 mm, măsoară 1.720 mm în înălțime, iar ampatamentul este de 2.815 mm.
Paleta de culori exterioare include 10 nuanțe, inclusiv Negru Abyss Pearl, Alb Creamy Pearl, Alb Creamy Matte, Argintiu Typhoon Metallic, Gri Magnetic Metallic, Verde Ocado Pearl, Portocaliu Terracotta, Cyber Sage Pearl, Earthy Brass Metallic Matte și Albastru Pebble Pearl.
Pentru interior, Hyundai a pregătit un display panoramic curbat, care integrează instrumentarul digital de 12.3 inch și ecranul central al sistemului multimedia. Așa cum ne-am obișnuit deja, în habitaclu regăsim o serie de materiale sustenabile, cum ar fi plastic reciclat și piele ecologică.
Clienții au la dispoziție 5 culori interioare: Negru Obsidian, Gri Supersonic, Maro Pecan, Verde Forest și Negru Ink.
MAI MULT SPAȚIU PENTRU PASAGERII DIN SPATE
Mulțumită ampatamentului crescut, pasagerii de pe al doilea (+ 35 mm) și al treilea rând de scaune au mai mult spațiu atât la picioare cât și la nivelul capului (+ 69 mm pe rândul 3).
Cu toate scaunele în poziție normală, portbagajul are un volum de încărcare de 725 litri (+ 91 litri față de vechiul model).
Pe lista cu echipamente regăsim, printre altele, afișaj de 6.6 inch pentru climatizare, oglindă retrovizoare digitală, zonă duală pentru încărcare wireless, tavă de sterilizare UV-C pentru diverse obiecte, inclusiv telefon mobil, și posibilitatea de a porni și controla de la distanță mașina cu ajutorul telefonului.
DOAR MOTORIZĂRI HIBRIDE ÎN EUROPA
În Europa, cea de-a cincea generație Hyundai Santa Fe va fi disponibilă numai cu motorizări hibride.
Intrarea în gamă se face cu versiunea 1.6 T-GDi HEV, cu 180 de cai putere și transmisie automată cu 6 trepte.În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 9.5 secunde, iar viteza maximă este de 190 km/h.
Apoi avem versiunea plug-in hybrid cu motor de 1.6 litri, pe benzină și aceeași cutie automată. Puterea totală a sistemului PHEV nu a fost dezvăluită. Știm doar că motorul termic dezvoltă, în cazul ei, 160 CP.
În dreptul ei este trecută o accelerație până la 100 de km/h în 9.1 secunde și o viteză maximă de 190 km/h.
Dacă prima are o masă proprie de 2.225 de kilograme, cea de-a doua cântărește 2.295 de kilograme.
În SUA și Coreea de Sud, spre exemplu, Santa Fe va putea fi comandată și alături de un motor de 2.5 litri, cu 194 sau 281 cai putere (turbo pentru aceasta din urmă).
Lista cu sisteme de siguranță include Forward Collision Avoidance 2, Lane Following Assist 2, Driver Attention Warning, Smart Cruise Control 2 și Highway Assist 2.
Pe piața din Europa, noua generație Hyundai Santa Fe va debuta în prima jumătate a anului viitor.
În România va ajunge începând cu a doua jumătate a lui 2024.via Hyundai
Noi, adică nu facelift cu platformă și motoare vechi de 10 ani.
Sigur, dacă vrei să îți vomite copiii în spate, cauți ceva mai rapid. Pentru oamenii normali la cap 10s e suficient într-o mașină de familie.