Infiniti s-ar putea retrage de pe piața europeană: vânzările brandului au scăzut la numai 17.000 de unități în 2018

de Daniel Popescu
Vineri, 01.02.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Infiniti este pe punctul de a se retrage de pe piața europeană din cauza vânzărilor mediocre din ultimii doi ani, potrivit unor informații neoficiale din presa franceză.

Infiniti, brandul de lux al celor de la Nissan, s-a lansat pe piața europeană la sfârșitul anului 2008, iar constructorul japonez își propusese să vândă între 30.000 și 40.000 de unități pe an.

Cu toate acestea, Infiniti nu a reușit să-și atingă aceste obiective, iar anul trecut a comercializat 16.600 de unități pe piața europeană, inclusiv în Rusia.

În acest context, publicația franceză Autoactu susține că a intrat în posesia unor informații potrivit cărora Infiniti va anunța în curând retragerea de pe piața europeană. Decizia vine și ca urmare a investițiilor necesare pentru alinierea la noile teste de emisii WLTP, pe care Infiniti nu le consideră oportune în contextul vânzărilor scăzute.

În plus, șefii Nissan și Infiniti sunt îngrijorați de perspectivele uzinei din localitatea britanică Sunderland, acolo unde se produce Q30, care asigură circa jumătate din vânzările europene ale mărcii. Astfel, în cazul în care Marea Britanie nu va ajunge la un acord economic cu Uniunea Europeană, Infiniti ar putea fi nevoită să plătească taxe pentru a exporta Q30 în Europa.

Anul trecut, doar 7% din vânzările globale Infiniti au provenit din Europa, în contextul în care marca este disponibilă în numai 17 state europene, printre care nu se numără și România.

Via Autoactu

Comentarii (6)

  • Mentalitate de melteni europenii, doar mărci nemțești premium cumpără, mai există câțiva rătăciți cu Volvo și Lexus și cam atât.
    18 9
  • Nu cred ca e cum spui tu neaparat. Cu asa gama de tot rasul la Infiniti, si anume 3 modele, din care niciun SUV, ma mir ca inca mai vand 18000/an. Vorba 'ceea: Nu mai e infiniti ce era odata.
    7 6
  • *16600/an am vrut sa zic..
    3 2
  • Nu e vorba de mentalitate aici. E vorba de reteaua de dealeri care e aproape inexistenta. Cum sa vinzi volume daca ai o mana de dealeri in doar jumatate Europa??
    Nu au bagat bani in dezvoltare retea deci sa nu se mire ca de ce nu cumpara lumea.
    13 2
  • inexorabil
    @ Je, ți-am acordat votul corespunzător adevărului pe care l-ai rostit. Dar hai să judecăm și prin prisma factorului psihologic, făcând abstracție de ironia gratuită a lui Dan Grecu: oricât ar părea de paradoxal, nu ofensiva voluntară de marketing este principalul motiv/stimulent al cerbiciei plebei, ci “rezonanța de brand” (născută pur și simplu din ceea ce oamenii sesizează la semeni) atrage astăzi grosul clienților, ea singură și nimic altceva!

    La prima vedere, Infiniti Q70L (SUV-urile oricum nu-mi suscită interesul, nici chiar cele ale mărcii ȋn speță) m-a convins pe deplin (interior-exterior). Nu știu dacă poate fi ȋncadrat cu certitudine ȋn faimosul Segment F, dar eu, personal, așa cred că ar trebui evaluat. Și nu vă gândiți că mi-ar fi…milă de Infiniti, dar această aureolă de exclusivism care planează asupra lui (nu și peste Ocean, unde cultura auto – oricât am combate ideea – este pronunțat mai fructuoasă) socot că merită apreciată de oameni “cu dare de mână” care vor să mizeze pe alternativă. Adică mi-ar veni greu să-mi imaginez că i-ar fi cuiva jenă să se prezinte cu un Q70L la o ȋntrunire de afaceri sau la o conferință ȋn mediu select. Aici, la noi, pe senilul continent.

    Conformismul triumfă și din cauza unui simptom omniprezent și eroziv moralmente, numit “teama (mai precis: spaima) de ridicol”, care caracterizează vremurile noastre, dar, ȋncercând din răsputeri s-o evităm la fiecare pas, alunecăm, pe nesimțite, ȋntr-o hibă și mai dezonorantă: depersonalizarea…

    La urma urmei, poate că n-ar strica o părere ȋn plus, de pildă cea a lui…@Kotegaeshi.
    2 5
  • Clique
    Păcat, îmi plac Infinitti-urile ca aspect, sunt ceva mai diferit..
    Cu fiabilitatea nu mă pronunț.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru