Infiniti Q30 va folosi o parte din motorizările rivalului Mercedes A-Klasse

de Bogdan Mirică
Vineri, 24.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Parteneriatul dintre Mercedes și Alianța Renault-Nissan va face ca noul Infiniti Q30 să împrumute motorizări chiar de la rivalul A-Klasse.

La începutul acestei săptămâni am avut ocazia să descoperim versiunea de producție a viitorului Infiniti Q30 în prima fotografie oficială.

Infiniti Q30: prima imagine oficială cu noul rival al lui BMW Seria 1 și Audi A3

Modelul compact va ataca rivali premium ca BMW Seria 1, Audi A3 și Mercedes A-Klasse. Culmea, de la acesta din urmă ar urma să împrumute însă motorizările.

Alianța Renault-Nissan și Mercedes au un parteneriat care se derulează deja de cinci ani și include 13 proiecte comune. Această înțelegere le-a adus germanilor noi motoare de mici dimensiuni pentru versiunile entry-level ale modelelor compacte, cum sunt B-Klasse, CLA, GLA și, bineînțeles A-Klasse.

Schimbul de tehnologie și motoare se va face și în sens invers, Infiniti Q30 urmând să beneficieze de unitățile de 1.6 și 2.0 litri ale modelului A-Klasse. Împrumutul era cât se poate de previzibil, având în vedere că noul Q30 este dezvoltat pe platforma modulară MFA cu tracțiune față, a celor de la Mercedes, folosită și pentru A-Klasse.

Chiar și cei care își vor dori un diesel vor avea parte de un propulsor Mercedes.

Este vorba despre unitatea de 2.1 litri a germanilor, așteptată să ofere 177 de cai putere pe Infiniti Q30. Și pentru că părintele Nissan se înrudește atât de bine cu Renault, Infiniti Q30 va beneficia și de popularul dCi de 1.5 litri.

Hatchback-ul va debuta oficial la Salonul Auto de la Frankfurt, în toamna acestui an. Alături de noul Q30 vom face cunoștință și cu varianta sa înălțată, QX30, destinată celor care caută crossovere premium. Ambele modele vor fi construite la uzina Nissan din Sunderland, acolo unde Infiniti speră să dea naștere, anual, unui număr de 60.000 de unități Q30 și QX30.

Jumătatea din producție va merge pe piețele din SUA și China, urmând ca cealaltă jumătate să fie rezervată Bătrânului Continent, acolo unde Infiniti speră să fure din clienții modelelor germane consacrate.

via autonews (înreg.)

Comentarii (18)

  • Infiniti cu 1.5 dci, apai Ivanoafe cam nasol, exclusivism nemaiîntâlnit, oare filtrele se potrivesc de la Dacia?
    38 24
  • @dan_grc
    Lasa ca are bmw-ul tau second-hand exclusivism cat cuprinde! :))
    penibilule
    33 27
  • @Dan,
    Mai mult ca sigur ca se potrivesc. Asa cum si cele pe Audi A1 se potrivesc pe Fabia. :))
    29 7
  • Unghia in gat, ca pitzigoiul! Hahahahahahahahahahah!!!!!
    17 6
  • viitorul suna bine
    multiplicarea palarei o va face pe maria universala...cand ii veti ridica palaria dupa ce o veti fi admirat destul, va veti pune intrebarea:a meritat?
    11 12
  • Datorita "combinatiilor astea" a mai scazut pretul masinilor in ultima vreme. nu mai dai 20k pe cea mai ieftina masina. Ce are daca-i 1,5 dci de pe dacia atat timp cat finisajele, fiabilittea, garantia nu-s de dacie?
    La fel ca in industria telefoniei mobile, si unele telefoane lowcost chinezarii au acelasi procesor pe care-l are un samsung mai spre top. Si costa de 10 ori mai ieftin decat samsung, dar restul componentelor? ce facem cu retul dom'le?
    4 14
  • @agoox
    Esti prost informat. Si Mercedes are motorizare de 1.5dci , dar nu inseamna ca este identic cu ce se gaseste pe dacia sau chiar renault. Motoarele au adaptari suplimentare pentru a corespunde standardelor premium.
    Atentie premium, nu exclusiviste.
    13 7
  • Ivanoff
    @Dan Grecu, ce dragutz punctat, ca deobicei. La a cata vodka erai cand ai spus o astfel de aberatie ? Amice, Infiniti nu va avea 1.5 DCi de 0 de cai , asta e CLAR, si baga bn la cap , va exista si 3.7 V6 cel mai performant motor v6 aspirat . Acum mai baga un paharel si uita-te sec.
    4 21
  • Ivanoff
    @@agoox, ''anonimule'' ori care ai fi. De data aceasta ai dreptate. As mai punca si faptul ca dieselul de pe Toyota are adaptari suplimentare pentru a corespunde standardelor exegente de fiabilitate a grupului TMC.
    2 15
  • Ivanoff
    dieselul de origine BMW care este de fapt de la PSA .
    2 18
  • @ivacucu
    Ti-a spus-o bine Dan , dar ca de obicei taci si inghiti si porma ca sa te scoti dai un exemplu care nu are legtura cu ce se discuta . Cum ar fi cu motorul ala 3.7 super aspirator.
    Este tipic comportament de pustan dala mandrache extra-mega stiutor .. in realitate un pralit cu gandire ingusta.

    Ai folosit unghia da? Sunt sigur ca tu ai luat un pahar de polar cand ai vazut postarea lui Dan.

    Infinity , o masina depasita de concurentii din segment ,cu vanzari exotice( spre deloc) in Europa . La fel ca Hexus
    9 14
  • Bombardierul
    Arata mai de graba a crossover decat a compacta . Deci mai mult a concurent cu GLA decat A class. Garda la sol pare destul de ridicata. Oricum sa vedem pozele oficiale.

    La motoare, pe langa constipatele turbo-diesel/benzina, cu siguranta acest model va avea si inginerie Nissan, iar cand zic inginerie ma refer la motorul aspirat 3.8 de 330 CP fenomenal de performant sio care a optinut consum sub motorul 2.0 turbo-benzina de la BMW ( testat de americani ) . Performantele sunt evident uluitoare fata de un turbo de aceeasi putere. Inca odata TURBO = MARKETING, nimic bun, astea tin doar la prostalani.
    1 14
  • Ivanoff
    @Bombardierul, de acord ca turbo inseamna marketing, insa cand stii sa pui umerii cum trebuie la munca si sa ''manuiesti'' cu profesionalism turbinele inainte sa le montezi ca ''organ'' al masinii ( ATENTIE: cn a studiat domeniul SSM sau M3 stie la ce ma refer, asta pt cunoscatori ) , atunci nu va mai fi o problema. v6-le de 3.8 turbo de pe GT-R care-i cel mai perfomant din lume poate suporta fara probleme 3.000 de cai putere, asta chiar e o performanta zic. Deci, toata treaba asta cu ''turbo'' tine si de cum stii sa le faci . Ca nemtii nu vor sau nu stiu, e o problema grava, iar inginerii aia ar trebui sa se angajeze la Spring Time.
    1 13
  • Acum serios, cu tot respectul pt inginerii Infiniti, cine mai are pe o compactă motor aspirat de 3.7 litri, ca să ce? Înțeleg că nu îmbrățișează tendința turbo, dar nici pe vremea când aspiratele erau la putere nu exista asemenea cilindree pe o compactă, deci ești sigur dragă ivanoff? Ar fi o mare greșeală din partea lor, în Europa nici nu are rost să se mai obosească cu asemenea variantă. Tot Dci rămâne cea mai bună soluție, dar din ăla fiabil, puternic modificat .
    10 10
  • Ivanoff
    @dan_grc, ai intrat la tzanc colega, tocmai ce vroiam sa-ti povestesc ce am facut azi: Am mers pe un BMW 318D 2015 cel de 150cp stii tu. Pai sa o luam cu inceputul: Masina mi-a placut cum arata in realitate, putin cam neinspirat designul, dar oricum este peste Dacia Lastun ca design, chiar SF, pensionarii intorceau capetele pe strada, insfarsit ! Motorul tragea OK, dar ''spring-ul'' era mai lent decat un Hyundai I40 de 1.7 diesel, iar spatiul interior si ergonomia sunt limitate. Calitatea materialelor, este sub Mazda 6 Facelift si inca cateva modele din acest segment non-premium, chiar si sub Avensis ( o pot demostra ) . Ca sa nu o mai lungesc, la 51 de mii euro cat costa modelul cu ''de toate'', poti chiar sa si fumezi linistit doua tigari,iar 5 in special atunci cand calci acceleratia de la 160 la 250km/h .


    Citez : ''dar nici pe vremea când aspiratele erau la putere nu exista asemenea cilindree pe o compactă, deci ești sigur dragă ivanoff? ''

    Mey draga Danutz, eu sunt sigur de ft multe lucruri pe lumea asta baietelule, tu nu prea. Iar ti-ai bagat unghia in gat singur. Ajunge te-ai facut singur de ras pe acest site.

    Si acum urmeaza raspunsul socant pt tine : ''Pe vremea cand aspiratele erau la putere'', exista si un 3.0 v6 de 255 CP pe masina subcompacta. ATENTIE mare, Subcompacta, compactele aveau motoare mult mult mai mari. . Te las sa ghicesti modelul de acest gen de clasa B cu acest motor. Bafta !
    1 6
  • Mă întreb cum poți demonstra, dar să trecem peste asta, hai să să-ți spun statutul Mazdei 6, este un model reușit, la exterior în principal, dar va rămâne veșnic aspiranta la mult discutatul și râvnitul premium, pentru că aici aici treaba este ceva mai complexă, o piele pe bord și motoare "active pe cer" nu sunt suficiente, crezi că noul Talisman de la Renault este mai prejos ca Mazda6? Are și el piele pe bord, arată bine, nu are un ecran înghesuit cu rezoluție depășită ( asta la face lift, că înainte era jale), dar un mare bravo totuși, față de Avensis, jos pălăria, cred că Toyota trebuia să se retragă din clasa medie, măcar în Europa, cum a făcut Honda.

    Infiniti Q30? Va rupe, păcat ca din profil juri ca-i Mazda3, dar o fi și asta o tactică .
    7 9
  • Ivanoff
    Nu trebuie sa-mi sui. Se cunoaste ft bine statutul Mazdei 6, iar cifrele de vanzari vb de la sine. Am vazut destule facelifturi circuland zilnic prin Bucuresti, multe dintre ele pe rosu. Diferenta dintre Mazda 6 si o masina premium de acest segment este doar pretul, fiindca daca e sa o luam altfel Mazda6 in dotari de top ajunge la un pret de la care sedanurile D premium abia pornesc, fara optionale si fara multa placere de la bord. Cat despre Talisman, posibil sa fie mai bun decat Mazda 6 ( datorita 4control o inovatie unica in segment, mai ales ca vb de unul de volum. si evindent este si o masina noua . Mazda 6 se afla la un facelift ), dar luand in considerare calitate, este sub Mazda 6 din toate punctele de vedere, uita-te la detaliile interioare din Mazda si apoi vb ( butoane din aluminiu, atat de comutare in modul ''sport'' de conducere, aluminiu pe comutatoarele de actionare a geamurilor electrice, etc, etc ). Nu stiu la ce te-ai referit cand ai zis de display ? ''inghesuit''? Serios ? ''rezolutie depasita'' ? Tu chiar vb serios ? Se vede ca nu ai condus deloc Mazda, nici macar nu ai citit teste de pe net, sa afli. Totusi, chiar AM, a zis ca MZD Connect, are cea mai buna rezolutie, si seaproprie de cea a unui BMW ( marca ta de suflet ). Cam nasol, daca BMW este egalat de o marca de volum ca Mazda nu ?

    Vorbesti prostii~ Toyota Avensis, este este cel mai acesibil sedan de clasa medie din segment > 17.600 euro , se cumpara ca painea calda + ca inacesti bani primesti o masina foarte fiabila. Dar, e in regula, sunt constient ca nu o sa intelegi, e peste nivelul tau.
    1 5
  • Mazda si butoane din aluminiu. Probabil ca este aluminiu ecologic. Te inseli, copile.Sunt facute din titaniu.Tu si cultura auto! Doua subiecte complet incompatibile!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru