Infiniti a lansat primul sau motor diesel: V6 de 238 CP si 550 Nm

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 19.02.2010
Infiniti a lansat primul sau mtor diesel din istoria de 20 de ani. Unitatea este un V6 de 3.0 litri, capabil sa dezvolte 238 de cai putere si un cuplu motor de 550 de Nm inca de la 1750 de rotatii.

Infiniti Romania a anuntat astazi oficial ca anul acesta gama modelelor sale se va imbogati cu o noua motorizare performanta, venita in intampinare celor care isi doresc un motor cu un cuplu impresionant, dar economic.

Divizia de lux a celor de la Nissan va lansa pe piata europeana un motor diesel complet nou, cu sase cilindri in V si o capacitate de 3.0 litri. Primul motor diesel din istoria de 20 de ani a marcii japoneze s-a bucurat de intreaga atentie a specialistilor Infiniti, care au colaborat cu omologii lor din partea Renault si Nissan pentru a reusi sa obtina un echilibru intre performanta si consum.

Unitatea, botezata V9X, este capabila sa dezvolte 238 de cai putere si sa livreze un cuplu impresionant, de aproximativ 550 de Nm, inca de la 1750 de rotatii. Plaja maxima de cuplu se opreste la 2500 de rotatii. Infiniti sustine insa ca soferul beneficiaza de 500 Nm chiar de la 1500 de rotatii ceea ce plaseaza V6-le in topul motoarelor diesel.

Unitatea va fi folosita pe SUV-ul FX, pe crossover-ul EX si pe noua generatie a sednului M, in toate cazurile versiunile urmand sa primeasca indicativul 30d.

Resursele de sub capota le permit modelelor EX si FX sa atinga 100 de km/h in 7.9, respectiv 8.3 secunde.

Chiar si asa, unitatea Euro 5 nu face compromisuri in materie de consum, valoarea medie a modelelor de mai sus fiind de 8.4 litri/100 km in cazul lui EX si de 9 litri/100 de km in cazul lui FX. Valorile emisiilor scad si ele pana la 224 g/km, respectiv 240 g/km.

Motorul, care a fost testat pe o distanta de 1.250.000 de kilometri dispune de un bloc de cilindri construit din CGI (Compact Graphite Iron), un material brevetat in 1949, mai rezistent si mai rigid decat fonta cenusie cu 75%.

Jim Wright, vicepresedintele diviziei Infiniti Europa, Asia, Africa si Orientul Mijlociu, a declarat ca "noul motor diesel ofera acces la un sector mult mai extins de piata, fara a face compromisuri. In plus, este un motor cu un cuplu impresionant de la turatii reduse, care ofera o acceleratie progresiva ?i liniara, fara niciunul din dezavantajele obisnuite ale motoarelor diesel: zgomotul si vibratiile nedorite. Prin crearea unui motor diesel sport special am fost in masura sa pastram combinatia dintre performanta si lux, pe care clientii o a?teapta de la un Infiniti, oferind in plus un bonus constand in reducerea emisiilor si a consumului de carburant", a incheiat Wright.

Unitatea diesel va fi expusa la Geneva pe noile versiuni, alaturi de noul sedan de lux Infiniti M si un nou model care asteapta sa intre in productie, dar despre care Infiniti a refuzat sa vorbeasca.

via | Infiniti

Comentarii (17)

  • x
    Ura!!
    5 1
  • Semtex
    o bijuterie de motor !
    15 3
  • Lipsa unui motor diesel in gama, a privat Infiniti de multi clienti in Europa
    Odata ce acest motor va fi oferit si pe celelalte modele Infiniti, vanzarile constructorului japonez se vor dubla in Europa .
    13 1
  • Bravos!
    Sper sa nu aiba nimic de la renault
    0 14
  • cu toate ca nu ma omor dupa bmw
    motorul celor de la BMW e90 330d este mai economic! (nu are acelasi cuplu) dar este foarte aproape, iar consumul... fenomenal.. 5 l/100 km!

    suta in 6.6 s!

    verificati cifrele! nu postati aiurea!

    oricum... primul diesel pe un suv lexus.. BRAVO!
    4 14
  • in sfarsit
    Este exact ce-i lipsea masinii ca sa aiba succes in europa,un motor diesel potent-pt ca design-ul si calitatea interiorului,finisajelor erau deja la superlativ.Pentru ce-i care-si fac griji stati linistiti motorul a fost 100% conceput de infiniti in japonia(se lucreaza la el inca din 2005) deci trebuie sa fie de o calitate excelenta,nu are legatura cu renault!
    2 10
  • demin2609
    In primul rand aici se vorbeste de primul motor diesel pe un infiniti nu lexus asa ca nu incurca borcanele,si in al doilea rand motorul de 3.0d 245cp pe x5 consuma cam 8,2% nu 5% cum ai zis u si prinde suta in 8.1 s nu 6.6 s,nu stiu unde te-ai uitat dar e clar ca te-ai uitat gresit.In realitate cred ca fx30d si x5 3.0d vor avea un comportament destul de asemanator
    3 1
  • @ octav
    Acest motor este dezvoltat de Renault
    In 2007, in alianta Renault-Nissan s-a luat decizia ca motoarele pe benzina sa fie dezvoltate in exclusivitate de Nissan, iar motoarele diesel sa fie apanajul lui Renault . Infiniti M30d se anunta un rival puternic pentru celelalte masini de clasa mare cu tractiune spate si motorizare diesel, respectiv Mercedes E, BMW 5 si Jaguar XF .
    10 1
  • @ octav
    Acest motor este construit in Franta ( in uzina Renault Cleon )
    Acest motor este construit in exclusivitate in uzina Cleon (Franta) a celor de la Renault . Cauta pe net detalii despre "Renault's Cleon factory" si ve-i gasi mai multe detalii .
    10 1
  • "Motorul nu este o unitate preluată de la Renaut sau Nissan, ci a fost conceput de către Infiniti încă din 2005"-citat de pe promotor,voi de aici intelegeti ca e facut de renault?!
    2 7
  • Semtex
    motor nou
    Cine stie, cunoaste. Motorul este facut de Renault in colaborare cu Nissan si e o varianta imbunatatita a ceea ce gasim pe Laguna Coupe in Franta (V6 dCI 235 CP, 450 Nm). Exista si un concept cu 265 CP. Vedeti aici:

    http://www.greencarcongress.com/2007/09/renault-30l-v6-.html

    http://www.zercustoms.com/news/Renault-V6-dCi.html

    Eu cred ca motorul asta va fi si pe modelul de clasa mare care-l va scoate Renault in 2014.
    7 1
  • Motorul asta nu e accelasi v6 de pe laguna coupe care defapt e un motor ISUZU foarte bun, ci un nou motor cu o constructie complet noua in ceea ce priveste materialele, care pe viitor va fii construit si in versiune bi-turbo asemanator solutiei BMW
    2 5
  • Semtex
    nu e de izuzu e de fapt un motor de volga tinut secret pana acum de serviciile secrete ruse... da, rusii au inceput sa lucreze cu japonezii pe sub mana
    4 1
  • Stati ca v'a spun eu, de fapt motorul e facut pe luna,transportat pe pamant de caini Husky si montat in Sudan cu forta de munca Canadiana.

    Consumul e undeva la 2l per gram de prostie,deci la noi in Romania se asteapta consumuri fabuloase !!l
    5 0
  • Fara sa iesim din spatiu terestru cam asa sta treaba cu productia in ultima vreme ( globalizarea asta ). De ex. modele Volvo cu motor v8 nu folosesc motoare Ford ci motoare Yamaha motoare care se regasesc si pe modele Toyota si in special Lexus si care sunt la origini de barca.
    2 3
  • warrior
    cum scoate o masina din afara vag tdi numa comentarii gen "ura, bravo.."

    daca era in schimb vb de audi fac pariu ca apareau frustratii benveistii sa comenteze in legatura cu motoru

    sunteti demni de mila
    1 2
  • Andrei B.
    Nu pot sa inteleg aceasta pasiune a romanilor fata de vag, care a facut ca un importator sa aiba un profit mai mare decat un producator ( Dacia ) care tine mult din economia noastra. Ca sa le explic celor care iubesc neconditionat acest concerc IUBIREA lor a facut ca importatorul sa vanda aceste masini la suprapret pt ca in dragoste esti orb.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru