În vreme ce în România punctele de încărcare pentru mașini electrice abia încep să apară, o traversare a țării de la est la vest fiind posibilă doar în această primăvară, țările civilizate se pot lăuda cu o infrastructură de invidiat la acest capitol. Cum era de aștetat, cel mai bun exemplu îl dă Japonia, țara care a încurajat cel mai mult segmentul vehiculelor electrice și hibride.
Potrivit unor studii recente, Japonia a devenit, oficial, prima țară din lume unde numărul punctelor de încărcare îl depășește pe cel al benzinăriilor clasice.
Un lanț de puncte de încărcare rapidă, denumite CHAdeMO DC a împânzit țara de la nord la sud și de la est la vest, oferindu-le șoferilor posibilitatea de a străbate Japonia complet electric. Bonusurile acordate celor care își cumpără mașini electrice, precum și încurajarea celor care dezvoltă stațiile de încărcare rapide au făcut ca pe teritoriul nipon să existe în acest moment 2819 unități CHAdeMO DC.
Numărul lor îl depășește cu mult pe cel al încărcătoarelor rapide din Statele Unite (854) și din Europa (aproximativ 1532).Acestui număr impresionant i se adaugă și stațiile de încărcare private, ale utilizatorilor de mașini electrice. Asta face ca numărul punctelor de încărcare la nivel național să ajungă la 40.000 și să depășească considerabil numărul benzinăriilor, estimate la 34.000 de unități.
Criticile nu au întârziat să apară, având în vedere că o mare parte din prizele pentru mașini electrice se află în interiorul locuințelor private, fără acces pentru publicul larg. Există însă în derulare un program care permite utilizarea unor prize domestice și pentru ceilalți utilizatori de mașini electrice din zonă. Aceștia pot plăti sau pot beneficia gratuit de priza vecinului ceva mai înstărit.
Guvernul japonez continuă să încurajeze proprietarii de vehicule electrice, însă a început să acorde bonusuri considerabile și pentru cei care se încumetă să achiziționeze mașini alimentate cu hidrogen. Prin stimulentele oferite, statul japonez încearcă să facă la fel de pppulare și punctele de realimentare cu hidrogen. Constructorii locali Honda, Nissan și Toyota și-au unit deja forțele pentru a aduce astfel de mașini pe piața din Japonia, într-un timp cât mai scurt.
via transportevolved
Ţara lui Nissan Leaf. Prima electrică de masă, deschizătoare de drumuri şi prima ţară în care staţiile de încărcare depăşesc benzinăriile. Mi se pare normal să vină din acelaşi loc.
Ei stiu sa se apuce de treaba cand trebuie, nu sa doarma in picioare. De aia la ei vezi la cateva zile dupa cutremur ca se lucreaza la remedierea pagubelor. Tin minte o imagine de pe net cu o autostrada japoneza: ditamai transeea imediat dupa cutremur, impecabila la vreo 2 saptamani dupa.
@Automarket,
Faceti referire la un articol din Feb 2015, numere nu mai sunt de actualitate.
http://www.chademo.com/
Siteul lor zice:
CHAdeMO DC Quick chargers installed up to today is 11291.
-- (Japan 6469 Europe 3028 USA 1686 Others 108) last update 2016.04.20
Aceste numere se refera strict la standardul CHAdeMO ( mai sunt si alte standarde de priza care sunt excluse din numaratoare pentru SUA si Europa)
In Japonia CHAdeMO e cel mai folosit.
In SUA din cate stiu cele mai populare sunt SAE Combo DCFC si Tesla Superchager.
Europa tocmai a decis sa se mearga pe CCS (cel de la Kaufland)
In Europa cel putin, CHAdeMO ul e ca si mort, toti producatorii Europeni vor oferi compatibilitate CCS (curent continuu) si Type 2 (curent alternativ)
O masina cu motor cu ardere interna face plinul in 5 minute (cu tot cu plata) si merge 2 saptamani.
Un automobil 100 electric trebuie sa fie alimentat la priza zilnic cel putin 2 ore.
Un simplui calcul arata ca ar trebui sa avem 336 prize la o pompa de carburant pentru a nu sta la coada.
Mai este mult pana acolo...
Raportat la nr. de masini electrice, aprox 1% din total, e arhi-suficient sa ai mai multe statii de incarcare, decat benzinarii. Nu sta nimeni la coada pentru electrice. In mare parte. Deocamdata.
Calculele facute pe genunchi si informatiile false nu te vor ajuta niciodata sa ai o imagine clara.
Masinile se pot incarca in parcarile de la servici, unde ne petrecem o buna bucata din vreme, la mall-uri, la restaurante, acasa in garaj noaptea cand energia e mai ieftina.
Deci solutii exista. Viata dupa benzina/motorina, exista. Au demonstrat-o numeroasele marturii ale celor care merg full-electric de ceva ani.
Oamanei care nu s-ar mai intoarce niciodata la ardere interna (M.A.I.) daca i-ai intreba.
@Seth
Numai UK si Olanda au impreuna 800 de statii CHAdeMO, deci nu-i mort deloc. Si asta cu date de acum 1 an !
Singura critica e ca sunt japoneze si nu sunt aprobate SAE, adica un organism controlat de SUA. E un joc de putere nimic mai mult. N-are legatura cu avansul tehnologic al statiilor propriu-zise.
Chinezii au la randul lor alt standard. Se vor reglementa lucrurile in cele din urma.
Da, ai dreptate, nu-i mort. Dar pute a hoit.
Producatorii europeni VW, BMW, Renault toti vand masini cu priza CCS. CHAdeMO folosesc Kia, Hyunday, Nissan - asiaticii in general.
Daca UE recomanda CCS atunci probabil si asiaticii vor oferi masini cu CCS in Europa iar din acel moment CHAdeMO va avea zilele numarate la noi.
Nu e cu nimic inferior, e pur si simplu o chestie de standard.
"Nissan has announced 1,000 CHAdeMO quick chargers have now been installed in Europe with the commissioning of the charger at the Roadchef Lane Services in Surrey, UK. The fast charging unit can recharge the batteries of compatible electric vehicles- including the 100% electric Nissan LEAF- from zero to 80 percent charge in just 30 minutes, and at zero cost.
The installation of the fastest type of chargers dramatically increases the uptake and usage of electric vehicles. In Norway, Europe's biggest EV market, the number of electric vehicles using the E18 highway increased eight fold in an 18 month period after a CHAdeMO quick charger was installed on the route."
Si inca ceva: Alianta Renault-Nissan e cel mai mare furnizor de masini electrice atat la nivel european, cat si la nivel global.
Ei spun ca poti incarca si un Renault Zoe cu asa ceva:
"You can charge your Renault ZOE with these chargers, which have one AC side and one DC side "
Informatia se poate gasi pe blogul oficial.
http://blog.alliance-renault-nissan.com/
Retea CHAdeMO Europa.
Se vede ca in afara de Balcani si Ucraina, harta e full:
http://www.chademo.com/wp/eumap/
http://transportevolved.com/2014/05/14/slovakia-welcomes-electric-cars-rapid-charging-west-east-trek/
http://www.greenway.sk/en
Apropo de BMW:
http://blog.alliance-renault-nissan.com/blog/nissan-and-bmw-partner-deploy-dual-fast-chargers-across-us-benefit-electric-vehicle-drivers
http://www.autoblog.com/2013/02/05/european-commission-decides-on-mennekes-type-2-plug-standard/
CCS = Type 2 + 2 pini
http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-40_en.htm
Europa se va uita intodeauna in sus la Japonia.
http://www.automarket.ro/stiri/nissan-93-dintre-cumparatorii-electricei-leaf-sunt-foarte-multumiti-de-50614.html
98% dintre clienţi sunt mulţumiţi de Renault Zoe.
http://www.automarket.ro/stiri/aniversare-electrica-renault-zoe-a-ajuns-la-o-productie-de-50000-de-70657.html