Ineos: mașinile electrice nu sunt singura soluție de atingere a țintelor privitoare la emisii

de Tiberiu Safta
Marti, 18.06.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania britanică Ineos este de părere că mașinile electrice nu reprezintă singura soluție de a atinge țintele de emisii impuse în mai multe regiuni din lume. Pentru a atinge aceste ținte, este nevoie și de o continuă dezvoltare a unor motoare termice noi și a unor propulsoare alimentate cu hidrogen.

Deși unii producători se concentrează pe lansarea unor game de modele complet electrice pentru viitorul apropiat, alte mărci consideră că încă mai este loc de dezvoltare pentru motoarele termice, dar și pentru cele alimentate cu hidrogen. Una din mărcile care propun această abordare este și Ineos.

În prezent, Ineos Grenadier, atât în varianta SUV cât și în cea de pick-up, este oferită cu motoare pe benzină și diesel dezvoltate de BMW. Chiar și așa, compania britanică dezvoltă în prezent motoare electrice și alimentate cu hidrogen. Ineos consideră că mașinile electrice nu sunt singura soluție a atinge țintele cu privire la emisii în mai multe regiuni din lume.

„Nu spunem că mașinile electrice nu au un loc”, a declarat Lynn Calder, CEO-ul mărcii. „Noi chiar credem că acestea au un loc. Însă nu reușesc să văd un scenariu unde 100% din cerințele unui propulsor sunt îndeplinite de cele electrice”, a mai adăugat aceasta.

Ineos are în dezvoltare un model electric.

Acesta se va numi Fusilier și va fi lansat oficial în 2026. Noul model va fi disponibil și într-o versiune cu motor termic care va funcționa pe post de range extender. În același timp, constructorul britanic dezvoltă și o versiune alimentată cu hidrogen pentru Grenadier. Lansarea acestei versiuni a fost amânată din cauza lipsei de infrastructură.

În încheiere, Ineos mai spune că are o „abordare rațională”, prin care vrea să dezvolte mai multe tipuri de propulsoare pentru a atinge țintele de emisii.

via Carscoops

Comentarii (6)

  • Nu poti sa ai pareri atat timp cat ai interese.
    6 5
  • Hidrogen verde si combustibili sintetici, sau hibrid în combinație cu motoare ce folsesc combustibili sintetici. Cam acestea sunt opțiunile. Deocamdată! Când vor apărea bateriile revoluționare se va schimba situația, termicele presupun multe piese în mișcare, aici e punctul sensibil.
    5 4
  • Aha, părerile nu pot exista fără interese, de parcă la mașinile electrice nu sunt interese, doar pasiuni.
    9 4
  • @ds: da, da, vor aparea bateriile revolutionare. Cand? Nu se stie. De anuntat se anunta de ani si ani de zile. Cu surle si trambite. Noroc ca doar o mana de naivi mai pun boticu' la asa ceva. Intre timp mai marii industriei auto se reconfigureaza si se reaseaza.

    In aceeasi ordine de idei, cum spuneam deja de saptamana trecuta, eu tot astept articolul cu shiftul de buget de 65 de MILIARDE de la dezvoltarea de electrice la motoare termice. Bani imprumutati, atentie! :) Sucitul intorsurii facute de nimeni altcineva decat VAG si anuntat saptamana trecuta. :)

    S-ar parea ca astept degeaba... :)
    8 3
  • Cei de la Ineos nu pot vorbi de electrice pentru ca au două motoare, benzină și diesel, de la Bmw, asta era problema, ma scuzați ca de abia acum m-am prins.
    9 2
  • Nimeni
    Autonomia este un factor important pentru ei. Uitativa la offroad prin australia unde merg zile intregi prin mijlocul pustietatii cu rezervoare de combustibil montate suplimentar pe masina...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru