Industria auto germană e în pană de ingineri: "Vrem oameni calificaţi", spun BMW şi Porsche
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Într-o perioadă în care şomajul la nivel european atinge cote înalte, cei mai mari constructori de automobile din lume anunţă oficial că ar angaja ingineri calificaţi, dar că nu au de unde să-i aleagă. Conform unui studiu comandat de Camera de Comerţ din Germania, o treime dintre companiile germane consideră că lipsa de oameni calificaţi şi specializaţi în anumite domenii reprezintă un risc enorm din punctul de vedere al viitorului industriilor în care acestea activează.
"Vorbim de o problemă foarte serioasă, care poate afecta cercetarea şi dezvoltarea", declară Willi Fuchs, directorul Asociaţiei Inginerilor din Germania. Conform acestuia, lipsa oamenilor buni de pe piaţă poate scădea substanţial profitul şi cifrele anunţate la începutul anului de cele mai mari companii de pe piaţă.
Evident, industria auto nu a scăpat de această problemă. BMW şi Porsche au anunţat recent că vor angaja oameni specializaţi pentru dezvoltarea următoarelor proiecte de mari dimensiuni ale celor două companii.
Este vorba de dezvoltarea conceptelor electrice i3 şi i8 de partea BMW şi de construcţia SUV-ului compact Porsche Cajun de cealaltă parte. BMW va recruta circa 800 de oameni în proiectele sale electrice în care investeşte 400 de milioane de euro, în timp ce la Porsche există 1000 de posturi disponibile.Vestea bună pentru inginerii români specializaţi este faptul că cele două companii au anunţat deja că, în lipsa oamenilor de calitate din Germania, acestea se vor reorienta spre ţările în curs de dezvoltare. Astfel, pe lângă recrutarea efectivă, BMW şi Porsche vor colabora cu anumite universităţi pentru ca tinerele talente în curs de dezvoltare să fie descoperite şi antrenate cât mai repede.
via | Turbo
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ford Motor Company a anunțat o investiție de 4.4 miliarde de euro pentru a-și transforma operațiunile europene. Principalul scop este cel de a reduce costurile și de a-și crește competitivitatea pe continent. (11.03)
-
Porsche Automobil Holding SE este cel mai mare acționar din cadrul Grupului Volkswagen. Compania se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro pentru anul fiscal 2024. (10.03)
-
Competiția de design YouClip, în care 3 școli de design concurează pentru dezvoltarea unui nou accesoriu Dacia, se apropie de final. În competiție au rămas 4 proiecte, câștigătorul urmând să fie anunțat pe parcursul lunii martie. (10.03)
-
Adio, Ford Focus: producția va ajunge la final în luna noiembrie
-
Noul Subaru Forester a ajuns în România: start de la 40.850 de euro
-
Echilibru
-
Șeful de design de la Volkswagen confirmă întoarcerea butoanelor fizice: "Este o mașină, nu un telefon"
-
Programul Rabla 2025: fără finanțare pentru mașinile diesel
Comentarii (5)