Industria auto din Germania cere obiective climatice mai stricte pentru furnizorii de combustibil

de Silvian Irimia
Duminica, 25.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
VDA (Asociația Industriei Auto) spune că Germania trebuie să depășească orientările UE privind combustibilii dacă dorește să atingă obiectivul de trafic rutier neutru din punct de vedere climatic până în 2045.

Germania trebuie să depășească ghidul Uniunii Europene privind combustibilii dacă dorește să atingă obiectivul său din 2045 de trafic rutier neutru din punct de vedere climatic.

Directiva privind energia regenerabilă a Uniunii Europene (RED III), adoptată la sfârșitul anului trecut, se pare că nu este suficient de ambițioasă.

Industria auto din Germania dorește să se asigure că acești combustibili neutri (din punct de vedere al emisiilor de CO2, precum biocombustibilii), vor fi disponibili pe piață în cantități suficiente pentru a alimenta toate mașinile. După calcule, vor fi 40 de milioane de vehicule cu motor cu combustie internă care vor fi încă pe șosele, chiar dacă guvernul își atinge obiectivul de 15 milioane de mașini electrice până în 2030.

Obiectivul UE este de a avea o cotă de cel puțin 29% de energie regenerabilă până în 2030 sau o reducere a gazelor cu efect de seră de 14,5% comparativ cu emisiile care ar fi fost create prin utilizarea combustibililor fosili.

Germania, cea mai mare economie a Europei, a decis deja să țintească o rată de reducere mai mare de 25%, dar VDA consideră că este necesară o reducere de 35%.

Regulamentul UE prevede, de asemenea, o cotă pentru biocombustibili și combustibili sintetici de 5,5%, cu o cotă minimă de combustibili sintetici de 1%.

Comentarii (12)

  • Combustibili nu sunt marea problema.
    Ce ne facem cu SL AMG, BMW M, Audi RS care cunsuma cate 20l/100km?
    Daca ar interzice masinile poluante, atunci ar realiza mai mult decat vor ei cu legi.
    Ce ne facem cu toate troacele obosite diesel care cunsuma o gramada, au DPF anulat si umbla cu anvelope de iarna pe timpul verii?
    Ce facem cu aia care dau spagi si trec verificarile tehnice periodice desi nu respecta normele?
    5 8
  • petrush
    americanii sunt obligati prin lege sa bage 15% bio. in combustibilii de la pompa. folosesc alcool la benzina si ulei la motorina, ambele din porumb. s-ar putea implementa (!) si la noi .necazul e ca anul acesta nu s-a prea facut porumbul.
    1 5
  • @ cei de mai sus
    Oare ce credeti ca inseamna de exemplu E10 scris in dreptul tipurilor de benzina de la majoritatea benzinariilor? Un indiciu: e concentratia de etanol (acel alcool de care spune petrush). De ce e doar E10? pentru ca multe motoare mai slabe (adica nu BMW M sau AMG) nu prea pot merge cu mai mult de atat. Majoritatea motoarelor BMW suporta pana la E25, daca tot sunteti asa porniti pe marca asta
    10 1
  • Confirm, pe mazda skyactive nu poti folosi mai mult de E10
    6 0
  • Toyota
    Similar si pe Toyota Yaris, maxim E10...
    7 0
  • Vali, nu-i pădure fără uscături, iar cu cei care fac o pasiune din a nu respecta legea, regulile și pe cei din jurul lor nu prea ai ce să faci dacă statul este unul bolnav și nu are mecanisme rapide pentru a identifica și sancționa drastic comportamentele acestor apucați.
    Eu unul am încetat de mult și să ma mai enervez în trafic când dau de un bizon. Am ajuns cel puțin de 2 ori în situații care putea degenera nasol plus ca o dată era și familia implicată, deci m-am lăsat păgubaș. Sunt prea mulți și prea nesimțiți să mai sper la o întorsătură a situației.
    În momentul de față acești indivizi o iau ca pe o victorie olimpică de fiecare dată când încalcă legea sau abuzează… ei sunt “jmecheri”.
    În ceea ce privește consumurile exagerate ale modelelor sportive M, AMG, RS etc. este corect ca acest gen de motoare consumă mult peste o mașină obișnuită, dar doar atunci când sunt folosite “sportiv”, dar de ex în state unde-i plin de motoare de 5 litri plus, adevărate camioane care transportă o persoană, pare ca modelele mai sus menționate sunt joc de glezna.
    5 1
  • George Simion
    afaceri de-ale smecherilor! sinteticgate, etanolgate..kovesi la puscarie!

    creste consumul, strica motorul etc deci poluare cam la fel sau mai multa per total.

    eu pun numai de-a scumpa si ma scapa cu doar 5%. in unele tari e inca 0% cea premium.
    3 1
  • @șoșocuță
    Cum le știi tu pe toate, ca un om mare.
    2 1
  • Sunt un Dac informat Corect!
    0 0
  • @Vali
    Lasa AMG-urile si RS-urile ca alea-s o mana de masini. Ce ne facem cu 1.0 ecobust care papa fara mare efort 10-11% in oras desi pe hartie sunt foarte economice.
    Care consum ti se pare mai revoltator, 10% pentru 1.0 ecoboost sau 20% pentru un 4.4 V8?
    2 0
  • @alex cu creier mic
    10% in oraș ai scos tu din burtă, activistule. Lasă că poduce CO2 să nu moară plantele cum ziceai deunăzi.
    2 3
  • bravos
    alcoolul nu strica motoarele.se introduce in benzina ,in loc de tetraetil de plumb,pentru a creste cifra octanica. nu permite amestecarea decat in proportie de max 20 procente. necazul e ca pentru moment se foloseste alcool produs tot din petrol
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru