Industria auto avertizează: “Europa riscă o divizare din cauza lipsei stațiilor de încărcare în majoritatea țărilor”

de Paul Cosma
Marti, 29.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O analiză făcută de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) arată un decalaj uriaș între țările din Vest și restul continentului când vine vorba de expansiunea rețelelor de stații de încărcare pentru mașinile electrice.

Cele mai multe puncte de încărcare pentru mașinile electrice se află în Olanda (66.665), Franța (45.751) și Germania (44.538), potrivit datelor ACEA. Împreună, cele trei țări dețin 70% din totalul de puncte de încărcare la nivel european, în timp ce restul de 30% este răspândit pe 77% din Bătrânul Continent. 

ACEA subliniază că România are o suprafață de 6 ori mai mare decât Olanda, însă deține doar 0.2% din numărul punctelor de încărcare din Europa. În schimb, cota olandezilor este de aproape 30% din totalul european. 

Oficialii ACEA spun că există deja o “ruptură” între țările bogate din Vest și țările cu un PIB mai mic din regiunea Europei Centrale și de Sud-Est, la capitolul infrastructură pentru electrice

Diferența dintre Germania (locul 3, cu 19.9% din totalul punctelor de încărcare) și Italia (locul 4, cotă de 5.8%) este una uriașă, menționează reprezentanții industriei auto, iar diferențele continuă să crească pe măsură ce coborâm în clasament. 

ACEA avertizează că UE trebuie să impună ținte clare și ferme pentru dezvoltarea rețelelor de încărcare în anii următori, pe care țările membre să le respecte. 

La nivel european, cele mai puține puncte de încărcare pentru mașini electrice se află în Cipru (70), Malta (96), Lituania (174), Bulgaria (194) și Grecia (275).

Potrivit datelor ACEA, România deține doar 493 de puncte de încărcare, însă există analize care arată că țara noastră are 800 de stații publice. 

Via ACEA

Comentarii (10)

  • Nu știu cum se face dar toți miliardarii vestici sunt făcuți cu bani publici (nu ai statutului, statul nefiind decât o mână de reprezentanți ai noștri preocupați cu alte aspecte ale vieții).
    15 6
  • Al Bundy
    Daca vor să își vândă roabele cu baterii, să își construiască singuri infrastructura de încărcare, nu din bani publici. România, spre exemplu, nu își permite din bugetul statului să subvenționeze sau sa construiască pe bani publici rețelele de încărcare. România, sub ocupația străină, a devenit o țară săracă. Sunt atâtea lucruri de făcut în țara asta, cu banii poporului, nu sa le satisfacem dorințele unor nesătui. Cum am mai spus anterior, e doar business, nu are nici o treabă cu poluarea!
    19 2
  • Acest studiu n-a luat in calcul faptul ca România are mulți experți, decalajele vor fi recuperate rapid.
    21 2
  • Anonim
    Cheia la marea electrificare este incarcarea care dureaza fff mult si lipsa statiilor de incarcare
    12 1
  • Cum adica tarile din vest sunt mai bogate?
    Si cum e posibil ca Olanda sa fie de 6 ori mai mica decat Romania si sa aiba cele mai multe puncte de incarcare din Europa?
    Niste amarati, nu se pricep aia la nimic.
    Si germanii nu cred ca au nevoie de mai multe puncte, ca ai au diesel.
    Cum zice si dan_grc, cu cati experti avem in Romania, clar nu se vor schimba multe in bine, ca ei trebuie sa ii curate de jafurile diesel pe germani, olandezi, belgieni, francezi si altii care vor sa evolueze.
    Mai lasati comentariile despre electrice si comentati la noile motoare diesel...dar stai asa ca nu prea mai dezvolta nimeni:))
    5 22
  • Al Bundy
    Automarket, de ce mi-ați șters comentariul??
    7 1
  • Edikkk
    Treaba cu staţiile este ca viza pentru SUA

    Dacă ai ţara cu sub 20.000$/ cap locuitor deja se vorbeşte de viză pentru SUA a cetăţenilor ţării respective.

    Aşa şi aici, mai bogaţi, mai multe staţii. Asta ştim cu toţii deja, nimic nou sub soare.
    3 13
  • Hurduzeu ideologu
    Romania trebuie sa aiba statii de incarcare suficiente!

    Lipsa autostrazilor ne-a adus o gramada de probleme! Sa fim in rand cu lumea in cazul statiilor de incarcare!
    3 11
  • Clique
    Și dacă aveai autostrăzi ce?

    Băi frate când vă aud tot cu autostrăzile, mă apucă toți dracii.

    Ăștia fac carambol cu 50 km/h și voi vreți autostrăzi.

    Băieții în uniforme, stau cu telefonul la ureche și o mână pe volan și voi vreți educație rutieră.

    Mergi la spital, și te ia la mișto până și o infirmieră
    Mergi să-ți rezolvi o problemă la primărie, ești luat la mișto și cu sictir de cel mai amărât de paznic hodorog.



    Să-mi zică și mie cineva, ce substanțe atât de instabile, unelte, mașinării s-ar produce la noi, de ne trebuie autostrăzi ?

    Se strică pe drum hainele? Se sparg sticlele de lapte?
    Se îndoaie șasiurile la mașini ? (stați cuminți, mașinile ajung întregi și 100% funcționale, zic din surse sigure)

    Ce tot vă c..i cu autostrăzile astea.
    Credeți că pe autostradă nu poți merge ca melcul ?
    4 1
  • Lipsa autostrăzilor poate fi un avantaj în cazul unei invazii militare: trupele terestre nu pot avansa cu ușurință pe front pentru a atinge punctele strategice. Lipsa autostrăzilor este un avantaj și în cazul migrației ilegale, migranții nefiind interesați de țara noastră dacă nu pot ajunge repede în orașele mari.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru