De luni bune, industria auto se luptă cu o criză a semiconductorilor care a obligat foarte mulți constructori să oprească sau să încetinească producția. Ca și cum nu era de ajuns, analiștii atrag acum atenția că rezervele de cauciuc sunt din ce în ce mai scăzute.
Acest material este vital pentru construcția de mașini fiind folosit, printre altele, la confecționarea anvelopelor, furtunurilor sau chederelor.
Din cauza cererii foarte ridicate de mănuși chirurgicale, cauciucul este tot mai greu de găsit. În plus, această criză este alimentată și de seceta sau inundațiile din Vietnam și Thailanda, două dintre țările producătoare de cauciuc.
Potrivit celor de la Bloomberg, ar mai fi și alte motive. Spre exemplu, China a cumpărat anul trecut cantități uriașe de cauciuc pentru a-și asigura rezerva națională.
Ford, Stellantis și General Motors susțin că pentru moment nu resimt consecințele rezervelor tot mai mici de cauciuc, dar că monitorizează atent situația.
via Bloomberg
Anvelopele sunt consumabile, semiconductorii nu.
Daca astia cu BMW-uri nu ar schimba anvelopele la 5000 km, ar fi mai multe pentru masinile noi :))
Sau macar de un canal nou, ca Suez-ul uite ce repe se blocheaza si e nasol tati.
niste covizi la pomi sa faca si niste cauciuc!