Indienii de la Mahindra se interesează de soarta Saab
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Sfârşitul anului trecut a fost marcat de moartea subită a unui brand auto cu zeci de ani de experienţă, după ce GM s-a opus vânzării sale către chinezi. Saab este marea pierdere a lui 2011, însă are mari şanse de a fi marele câştig al noului an. Administratorul delegat de autorităţile scandinave să se ocupe de valorificarea eficientă a uzinei din Trollhatan şi nu numai, a declarat zilele acestea că mai multe companii s-au arătat interesate de Saab.
Un consorţiu turc şi-a manifestat interesul de a cumpăra Saab, sprijinit fiind de propriul guvern şi de constructorul indian Mahindra. Nici una dintre părţi nu a confirmat însă interesul pentru Saab şi nici intenţia de a cumpăra compania sau doar tehnologia şi liniile de asamblare. Acestea au fost scoase la vânzare pentru a achita datoriile faţă de creditori.
Este totodată prematur să vorbim despre atitudinea GM în faţa unei noi încercări de achiziţionare a constructorului suedez, în condiţiile în care americanii vor să limiteze accesul la propria tehnologie, oferită sub licenţă scandinavilor.
via | autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Referitor la subiectul Mahindra, am inserat pozitia mea in topicul precedent. Noua situatie aparuta de curand parca ne-ar imbia sa investim mai multa incredere in indieni decat in chinezi, nu?
Se pare totusi ca SAAB este victima unui santaj ordinar al lui GM, care intrase in panica la gandul prohibitiv ca o revenire in forta a suedezilor pe baza masivelor infuzii financiare chinezesti i-ar ameninta puternic pozitiile de piata din SUA si mai ales din China, adica i-a sugerat fostei sale subsidiare ca, daca va accepta proprietatea lui Youngman, atunci nu-i va mai furniza Ecotec-urile obisnuite, nu-i va mai fabrica SUV-ul (9-4X) si nu-i va mai permite legal sa utilizeze platforma (schitele tehnice) pentru 9-5, cvasi-identica cu cea a Insigniei. Mai mult ca sigur asa a reactionat GM in realitate, dincolo de informatiile din mass-media, ceea ce intareste suspiciunea ca a vrut sa distruga SAAB inca inainte de 1990, cand micuta marca scandinava incepuse sa placa tot mai mult poporului american, spre stupoarea si ingrijorarea maharilor colosului din Detroit, care nu s-au descurajat si au pus ulterior la cale planul ideal de anihilare a spinului din coaste: achizitia acestuia...20 de ani i-au trebuit ca sa-l scoata din functiune si sa-i pateze imaginea cvasi-serafica pe care o capatase in peste 40 de ani de ingeniozitate, munca si sacrificii...Pe GM o cred capabila de orice marsavie, indiferent ce declara public! Bag mana in foc ca n-ar fi exclus teoretic sa fi urmarit s-o puna pe butuci pe rivala locala Chrysler, probabil din invidie ca Jeep se bucura de un succes pe plan european mai mare decat toate SUV-urile de la GM laolalta! Altfel nu-mi explic de ce un fost partener al lui GM, in speta Grupul Fiat, a tinut mortis sa devina actionar majoritar la Grupul Chrysler, straniu fiind ca cele doua entitati nu avusesera nimic in comun si nici o interactiune in toata istoria lor, dar acum a rezultat o struto-camila care intriga pe toata lumea, iar pe fanii celor doua corporatii ii mahneste...Poate ca GM ar tanji sa scape si de Ford, dar i-ar veni mult mai greu in acest caz, tinand cont de pozitia foarte solida din Europa a acesteia si de reticenta ei persistenta fata de ideea de asociere cu alt constructor de talie, plus ca chiar si in SUA Transit-ul se vinde mai consistent decat orice rahat de duba Chevy sau GMC.
Deci sa nu mai aud in veci de General Motors co.! O sa dau cu agheazma pe monitorul PC-ului meu daca mai vad vreo pomenire a acestui nume frustrant pe topicul dedicat lui SAAB :D
Hahahahaha
De fapt ei sunt mult sub technologia chineza.