După ce a plutit în ape tulburi o bună vreme, designerul italian Pininfarina se pregătește să răsufle ușurat. În următoarea perioadă conglomeratul indian Mahindra va finaliza termenii achiziției Pininfarina, urmând să devină astfel părintele unuia dintre cei mai vechi carosieri și case de design din lume.
Primele infomații despre o posibilă preluare Mahindra au apărut în luna martie, dar a urmat o perioadă în care soarta Pininfarina a fost incertă, majoritatea creditorilor fiind pe punctul de a se retrage.
Într-un comunicat recent, Pincar, entitatea care controlează cea mai mare parte din acțiunile Pininfarina, a anunțat că negocierile cu mai multe bănci creditoare și Mahindra au fost în continuă derulare și sunt pe punctul de a fi încheiate.
Cu o istorie care începe în anul 1930, Pininfarina a desenat mașini pentru Ferrari, Maserati, Rolls Royce și Cadillac, dar și-a pus amprenta estetică și asupra altor modele de volum sau concepte. Chiar și așa, în ultimul deceniu, Pininfarina a devenit neprofitabil, acumulând datorii. Majoritatea constructorilor au preferat să investească în propriile divizii de design și să nu mai apeleze la un nume cu experiență.Nici divizia sa de producție, care asambla mașini pentru alți cnstructori, nu a avut o soartă mai bună, fiind închisă în urmă cu trei ani. La finalul acestor eforturi disperate de supraviețuire, Pininfarina a adunat o datorie totală de 52.7 milioane de euro.
via automotivenews (înreg.)
Comentarii (0)