Incredibil: Supercar de 2000 de cai putere
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Istoria automobilului a consemnat multe prototipuri care au ramas in faza de proiect. Chiar daca au impresionat prin puterea motorului sau prin aspectul exterior, conceptele nu au reusit sa intre in productie. Acesta este si cazul celebrului Walley Larson LE1 Groundfighter care nu a depasit niciodata faza de prototip.
Prin ce impresiona acest concept, prezentat in premiera in 2001? La prima vedere, conceptul atragea atentia prin look-ul foarte futurist. Insa, Groundfighter era mai mult decat o aparitie insolita, prototipul fiind capabil sa dezvolte 2000 de cai putere. Cu o asemenea "uzina" sub capota, Groundfighter era capabil sa atinga uluitoarea viteza de 490 de km/h si sa accelereze de la 0 la 100 de km/h in doar 2.2 secunde.
Daca un Bugatti Veyron de 1000 de cai putere creaza o senzatie de viteza extraordinara, imaginati-va ce senzatii nebanuite ar fi putut oferi acest supercar. Prototipul Walley Larson LE1 Groundfighter intra astfel in categoria celor mai rapide masini de strada care nu au fost niciodata produse in serie.
Iata fisa tehnica a supercar-ului:
Motor | central, V8 turbo, 3950 cmc, 32 de valve |
Cuplu motor | 2025 Nm |
Tractiune | integrala |
Viteza maxima | 490 de km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 2.2 secunde |
Acceleratie 0-160 km/h | 3.5 secunde |
Acceleratie 0-200 km/h | 4.3 secunde |
Acceleratie 0-250 km/h | 5.7 secunde |
Acceleratie 0-300 km/h | 7.6 secunde |
Acceleratie pe 1 kilometru de la 0 | 8.61 de secunde, viteza de iesire din sector 322 km/h |
Consum | 30-40 l/100km |
Frane | pe discuri ventilate |
Masa | 1336 kilograme |
Raport putere/kilogram | 0.67kg/cal putere |
Pret | 600.000 de dolari |
Pneuri | 27.5x15x17 |
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din O lume nebuna
-
Lando Norris, pilotul britanic de Formula 1, a parcurs un tur cu o mașină mai neobișnuită. Mai exact, pilotul McLaren a urcat la volanul unei mașini construite din piese Lego și a mers un tur pe circuitul Silverstone. (13.09)
-
Nissan a lansat oficial un parfum care îmbină mirosul de flori de cireș cu cel de anvelope. Noul parfum a fost creat într-un laborator din Shanghai. (24.05)
-
Citroen a dezvăluit o creație neobișnuită în forma unui car de război. Aspectul trăsurii este inspirat de celebrul Citroen 2CV, iar carul a fost creat special pentru noul film Asterix & Obelix: The Middle Kingdom. (24.02)
- Noul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euro
- Prețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euro
- Hyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putere
- Noul Audi Q5 Sportback: alură de coupe și motorizări electrificate
- Volkswagen Polo va primi un facelift și motoare Euro 7 în 2025
astept varianta GT
Super-car, intr-adevar! ;)
Cui ii trebuie o masina care arata asa? Veyronul arata mult mai bine. Si daca e numai 600.000 de dolari si construita pe principiul celui care a licitat mai putin, eu nu m-as urca in ea nici daca imi mai da cineva 600.000 de dolari...
^^@livu mai sus: si cand te-ai trezit din vis, macar atunci ti-ai revenit?
Nu e prima data cand propietarii site-ului preiau informatii cu superficialitate si le difuzeaza cu nonsalalnta, vezi laudarea Land Rover Free Lander care e renumit pentru lipsa de fiabilitate dar a foast "laudat" de un ziar celebru (?!!!) britanic pentru performantele acestuia, probabil in schimbul unei sume zdravene de bani.
De asemenea e laudata (tot de prin ziare britanice preluate) fiabilitatea masinilor japoneze. Fratilor! daca mergeti periodic cu masinile japoneze in service si ii faceti permanent schimbarea pieselor sensibile (care nu sunt putine), masinile japoneze sunt "fiabile". Daca nu mergeti in service, aveti ocazia sa injurati de mama focului si sa doriti sa luati un Mercedes pe care britanicii nu il agreeaza de loc ca e prea bun fata de ce pot face acestia.
Am vrea toti macar sa visam asa.
Puterea este "realtiv" usor de obtinut daca motorul este proiectat ca cele de la F1. Se scoate din 2,5 litri peste mia de caluti. Compresie ridicata si turati fff mari dau aceasta putere cu ajutorul turbinelor de admisie dar ...... metalul moare repede.
la fel si atv/ul
si mai treziti-va din visare si nu va mai dati cu parerea asa in vant ...nu cred k unul din voi e mecanic sau are diploma in fizica sau mecanica sa zica ca asa ceva nu se poate dintr-un v8 sau ce daca rezista sau nu motorul mai mult de 20000 km...
A...si poti sa scoti 2000 de cai din motor de 4L prins supraalimentare (masinile de F1 din 1986 scoteau pe la 1200 CP din 1.5L), dar...cat te tine? Pana la urma scopul unei masini de serie nu e sa mergi cu ea in service la fiecare 100 de km...
Apropo: 30-40 L / 100 km cand ? La vale pe liber cu motoru la ralati ?! Diferenta dintre Veyron si asta e ca Buggatiul a fost realizata, functionala iar bullshitu asta nu... Asa, mai bine scriati de Thrust SSC, ca si aia e "masina" si are peste 100.000 de cai putere si unde pui ca e mai iute ca sunetul...
Cheers!
ma intreb cum de nu s- amediatizat mai mult de cand a aparut pana acum ???????
O zi buna !!
Si asta nu e tot, pe langa ca explica faptul ca e destul de dificil si se realizeaza cu mult chin si vai acei 1001 CP mai trebuie si 4 (PATRU)TURBINE ca sa introduca in el mai mult aer decat poatre aspira normal sau cu turbina dubla. Deci acei 4 litri si 2000 de CP sunt deja o gogomanie numai cu doua turbine, plus de asta cei 490 km/h mi se par prea putini pentru cat ar putea sa duca masina. La ce folos atata putere atunci? Sa fie totusi suficient de instabila incat sa depaseasca pragul?
Apoi acceleratia de ce e de doar 2 sec cand ar putea mai mult, tinand cont de faptul ca masina e "usurica" de-a deptul comparata cu cele aproape 2 tone ale unui Bugatti. Pur si simplu ar trebui sa fie fulger.
Apoi cei 8,61 sec pentru un km parcurs mi se pare iarasi exagerat de mare. Sunt total de acord cu "Ionica fara frica" care a postat mai jos, caci trebuie sa va ganditi ca un calcul minimal arata ca ar trebui ca masina sa aiba o viteza constanta de 418,11 sau aceasta sa fie viteza MEDIE dintre 0 si viteza maxima pe care o atinge la capatul acelui kilometru parcurs.
Asa ca o comparatie un Ferrari Enzo face kilometrul in 21 sec si aceasta inseamna 171,42 km/h, viteza cu care poate sa intre in acel kilometru direct cu viteza asta si sa o tina constant asa sau sa plece de la 0 km/h si cei 171,42 sa fie media dintre 0 si viteza maxima la iesire din kilometrul respectiv.
O alta gogomanie este consumul de NUMAI 30-40 de LITRI/100km ceea ce este infim pentru capacitatile acestea, asta daca voi nu cumva credeti ca aceoi 2000 de CP se obtin mai mult din aer decat benzina.
Pentru comparatie ar trebui sa stiti ca o masina de Formula 1 consuma intre 70 si 90 de litri la 100km.
Ar mai trebiui sa stiti ca masinile de Formula 1 PANA IN PREZENT, NU ATING 1000 de CP si totusi au performantele acelea pe care le stim si consumul prezentat mai sus. Si aceasta din urma a mai scazut, mai ales dupa ce FIA a scazut capacitatea motoarelor de la 3 litri la 2,5 litri obligatoriu si pilotii spuneau dupa primele ture ca asa de "slabe" in performante li se pareau monoposturile de aproape ca erau la fel de "lente" ca si cele de strada in comparatie cu vechile capacitati ale motoarelor.
PS. Pentru >>heck
Repet...google.com. O sa ai cateva surprize foarte mari. Si din punct de vedere stiintific si din punct de vedere ingineresc.
Din gramada ta de cuvinte nu prezinti date technice mai deloc din care sa reiasa ca ai macar ceva cunostinte de inginerie.
Nimic despre cum se face puterea intr-un motor cu ardere interna.
Transmisii pt asa putere sunt deja folosite in Drag Racing si puterea este obtinuta din TURATIE.
Un motor cu elemente mobile super usoare si o balantare kinetica perfecta si un flow de aer/combustibil perfect va functiona ca o "turbina" si va ajunge la turatii extrem de mari si deci si puteri ff mari. Puterea maxima se va obtine la turatie maxima si asta iti va proteja transmisia si toate componentele stresate ale masini. Poti foarte lejer merge doar cu 200cp sau 500cp si poate niciodata nu vei atinge potentialul maxim de putere.
RPM RULZZ :D & a 10 Garret turbos :D:D:D
Si stimati colegi de replica, NU AFIRM CA NU AR FI EXISTAT O ASEMENA MASINA , CI NUMAI FAPTUL ca datele prezentate aici nu dau bine realitatii, care este supusa unor legi fizice pe care nu le putem incalca, ci numai (re)descoperi, atunci cand zicem ca "sfideaza/incalca legile fizicii".
Am afirmat acolo niste aspecte pe care oricine le poate descoperi chiar si de pe net, cum ar fi timpul de accelerare prea mic pana la 100km/h (timpul acela este valabil pentru o masina de F1 care are cam acelasi raport greutate/CP), fata de puterea de care dispune, viteza de iesire din acel kilometru parcurs in "doar 8,61 sec" când un simplu calcul iti dezvaluie ca viteza de iesire din kilometrul acela (ori cea medie - considerand ca masina intra cu viteza aceea in raza kilometrului si o mentiune constanta) e mai mare decat viteza maxima insasi(declarata) a bolidului. Atunci cum sa nu iti pui intrebarea daca e corect articolul din punct de vedere al realului sau exactitatii?
Vezi stimate domn Mircea Mester sau AndreiRN, cum NU ma leg de ziaristi si de nimeni, CI DOAR PUN INTREBAREA daca aceste date sunt reale si ca ar mai fi trebuit analizate de cineva, căci aşa cum zice românul "nu puşcă" cu realitatea.
Asta am avut de zis si ca o completare, daca nu va ofenseaza cumva, aş propune eventual ca cifrele respective să arate astfel: 18,61 sec/km parcurs şi 80-90 l/100km consumati.
P.S.Pentru cunostinta voastra puterea unuii automobil poate sa fie calculata in mai multe moduri (vezi http://en.wikipedia.org/wiki/Horsepower) dar cea acceptata de europeni in general e data de momentul la arborele motor : M*(rot/min) / 9549 = valoarea in CP a motorului. Nu e o coordonata dupa care se ia putrerea motorului e doar informativa pentru anumite valori ale cuplului, puterea se masoara pe un stand special amenajat pentru asta de catre fabrica sau producatori.
Toata stima si respectul posterilor, inclusiv celor doi mai sus mentionati
Dan M
eu nu cred asa ceva pana nu vad
aspect=5(inteleg ca au facuto asemanatoare unei rachete pentru a prinde o asemenea viteza dar chiar cred ca au axagerat)
asta e parerea mea j nu st prea bine cunoscator in domeniu dar ma pricep putin la aerodinamica si se putea mai bine doar daca ei nu au avut intentia de o face sa arate mai mult a avion supersonic
Deci practic pe 100 km masina consuma 80-90l/100 km
-Motor V16
-Puterea motorului: 2.000 CP
-Cuplul motorului: 2.025 Nm
-5.187 RPM
-Consum: 80-90 litrii/100 de kilometrii.
Acum, ca să vă spun în cât timp face suta, trebuie să o testez. :))