În total, reprezentanţii RAR au verificat 81.702 maşini, iar 43.995, adică mai mult de jumătate, au avut diverse probleme tehnice sau legate de acte.
În plus, 32.694 dintre maşini nu corespundeau normelor de siguranţă, întrucât aveau defecţiuni la funcţionarea instalaţiei electrice de iluminare şi semnalizare, la sistemul de frânare, la şasiu, caroserie sau pneuri, jocuri anormale în mecanismul de direcţie sau în articulaţiile punţilor fată şi spate. Cel mai grav este însă că 4.535 dintre maşinile verificate prezentau pericol iminent de accident.
"În urma controalelor, inspectorii RAR au descoperit că 5,55% (adică 4.535) din vehiculele controlate prezentau pericol iminent de accident, în special din cauza defecţiunilor majore la sistemul de frânare şi la direcţie.
În aceste situaţii, una dintre măsurile luate a fost reţinerea certificatului de înmatriculare, care poate fi redobândit numai după efectuarea unei inspecţii tehnice la reprezentantele Registrului Auto Român", precizează RAR într-un comunicat de presă.În ceea ce priveşte Inspecţia Tehnică Periodică (ITP), RAR a descoperit că 2.332 de şoferi aveau dovada expirată sau chiar falsă, iar 4.856 de maşini depăşeau nivelul maxim de emisii admis prin lege. În total, pe parcursul anului trecut, inspectorii RAR au reţinut 772 de permise de conducere şi 22.817 de certificate de înmatriculare.
Ar fi folositor si un raport mai detaliat, pe marci si ani.
Avand in vedere ca romanasii sunt avizi in curatarea parcului auto german de jafuri, nu e de mirare aceasta statistica.
Multi cocalari prefera jafuri obosite de la germani in loc sa ia Logan, ca vezi domnule, e masina germana si e speciala...
Latrati la luna!
On-topic: din nefericire mentalitatea este foarte ciudata - vrem masini tari, sa impresionam, sa ne dam "jmekeri", dar nu avem bani nici de placute de frana. Masina nu este un moft - neintretinuta corect devine un pericol public. Trebuie continuate astfel de actiuni, asta inseamna in cel mai pur mod PREVENTIE!!!