Alfa Romeo Giulia este unul dintre modelele-cheie lansate în ultimele luni în Europa, pentru că reprezintă una dintre marile speranțe ale mărcii italiene la un mult-așteptat reviriment din punctul de vedere al vânzărilor la nivel european și mondial. Alături de SUV-ul Stelvio, Giulia speră să scoată Alfa Romeo din conul de umbră în care a intrat în ultimii ani și să readucă brandul italian în atenția celor care-ți doresc o alternativă sportivă la modelele prezentate de mărcile germane.
Și totuși, startul de carieră de piață al lui Giulia nu se ridică încă la așteptările șefilor mărcii. Dacă Sergio Marchionne, CEO-ul Fiat Chrysler Automobiles (FCA), susținea înainte de lansarea mașinii în Europa că se așteaptă la vânzări anuale situate între 75.000 și 100.000 de unități pe an, modelul italian s-a lovit de realitate destul de violent în primul său an european.
Conform analiștilor de la JATO Dynamics, Alfa Romeo a vândut 18.908 unități Giulia între mai 2016 și aprilie 2017, primul său an plin de prezență în showroom-uri. La acestea se adaugă cele 1600 de exemplare Giulia vândute de Alfa Romeo în SUA în primele patru luni ale anului 2017, perioadă în care modelul italian și-a făcut debutul de piață peste Ocean.
Fără break, speranța stă în Stelvio
Conform analiștilor din piață, cifrele reduse se datorează în mare parte faptului că Alfa Romeo a renunțat la dezvoltarea unei versiuni break a modelului său în condițiile în care piețele europene de mare volum (Germania, Italia, Spania, Marea Britanie și Franța) mizează pe acest tip de caroserie în segmentul mediu premium.
În aceste condiții, speranța celor de la Alfa Romeo la o creștere serioasă a vânzărilor pare a sta în SUV-ul Stelvio, adică exact modelul în favoarea căruia șefii Alfa au renunțat la o eventuală variantă break a lui Giulia.
"În al treilea sfert al anului vom putea să analizăm modul în care Stelvio a fost primit pe piețele mari. SUA ar putea absorbi în jur de 20.000 de unități Giulia și Stelvio adunate", spune Gabriele Gambarova, analist Banca Akros din Milano, citat de Automotive News.via Automotive News (înreg.)
Nu cred ca daca se ofreda si varianta break vanzarile erau cu mult mai mari. VW nu face cele mai bune masini. Insa imaginea de marca este imbatabila. Iar asta vinde cel mai bine. Masele se pricep la acest domeniu superficial si aleg ce cred ei sau ce au auzit de la altii ca ar fi mai bun pentru ei. Asta e marea problema la Alfa. Pe bune. Pana si Hyundai s-a adaptat mult mai repede si mai bine in Europa, desi e pe piata la modul serios de nici 20 de ani.
PS in aceeasi ordine de idei exista reportaje/ filmulete care arata plasticele ieftine dintr-un Maserati Ghibli... iar partea si mai naspa este ca unele publicatii auto de prestigiu recomanda sau nu achizitionarea unui model testat (nu e greu de dedus care e recomandarea in cazul de fata)
PS2 chiar nu inteleg de ce unii producatori intra intr-un vertij din care nu mai pot iesi deoarece repeta mereu acelesi greseli... cum sa vii cu materiale de interior proaste dar vrei sa vinzi mult?! cred ca era mai bine daca Fiat accepta acum cativa ani sa vanda Alfa Romeo catre Audi
PS3 fanii Alfa hardcore sunt putini... ceilalti sunt ca fanii Saab care cumparau BMW... cati dintre voi ati opta pt Alfa in detrimentul BMW pt aceiasi bani? eu as merge pe mana bavarezilor...
Singurul lucru negativ, pe langa imaginea de marca, este pretul. Italienii vor marja de profit mare din prima, ceea ce este imposibil. Mai intai de toate trebuie sa " pui" masina in piata, apoi sa treaca testul fiabilitatii prin intrarile in service (fara probleme , doar intretinerea uzuala) si peste 3- 4 ani , daca lucrurile sunt favarabile, poti mentine pretul sus. Pana atunci, din pacate, cam asta este si va fi nivelul de unitati vandute. Posibil Stelvio sa mearga mai bine, tinand cont si de cresterea continuua a segmentului SUV.
Imaginea VW nu o face doar departamentul de marketing. Daca masinile lor nu ar fi fost bune, vanzarile ar fi scazut treptat, masina cu masina. Nu pot fi prosti atatia oameni, nu toti cumpara dupa vorbe-n vant. Daca masinile VW erau proste, unul cate unul oamenii ar fi renuntat la ele. Si se pare ca nu o fac.
Cel mai bun exemplu l-a dat @Laucalin, cu Hyundai, dar eu as adauga si ca este nevoie de continuitate, coreenii de 20 de ani sunt intr-o continua ofensiva in Europa, iar asta se vede, cand o scalzi ani de zile cu cateva modele, adica doua, nu mai activezi in multe segmente, este dificil sa ai succes doar datorita trecutului si a istoriei.
Eu cred totusi ca Alfa este pe drumul cel bun, Giulia si Stelvio sunt doua modele reusite, moderne, au timp sa demonstreze ca nu vor fi un esec, trebuie doar sa mai urmeze cateva modele, sa se obisnuiasca piata, clientii, ca Alfa a revenit cu adevarat.
cand mergi la un dealer si faci un drive-test (iar asta inseamna ca mergi cu acea masina la 25% din ce poate ea... nu o pilotezi ca sa o poti compara de ex cu un M3) nu intelegi mare lucru din el... multi din cei ce si-au cumparat masini noi au trecut prin aceasta experienta in care dupa 2-3 ani de exploatare masina isi descopera treptat hibele si neajunsurile si parca e alta decat credeai tu cand ai condus-o prima data, inclusiv ca senzatie subiectiva a condusului
PS potentialii clienti de Alfa sunt de obicei oameni informati iar cand nenea ala de la revista auto zice: nu recomand pt achizitionare, lumea cam ridica o spranceana...
Si iti spun la modul sincer ca am avut un VW, nu cel mai ieftin, din 2007, cu carte service... Cert e ca nu mai vreau sa aud de VW in viata mea. Coltul are 56000 de km fara nici cea mai mica problema. La km aia, Beetle-ul avea schimbate sondele Lambda, blocul de lumini facea probleme, intensitatea luminii ceasurilor de bord oscila, modulul inchiderii centralizate era schimbat (pentru ca usa de la sofer nu se mai incuia) si ma lasase si o data in drum, iarna si pe zapata,dupa ce s-a rupt cureaua de accesorii si nu mai aveam curent deloc. In schimb era o masina confortabila si cu o tinuta de drum f buna.
Asa ca, daca Opel, Ford, Honda, Mazda etc. nu vand la nivelul lui VW, nu inseamna ca sunt mai slabi. Dar ca sa te convingi de asta, iesi pe strada si intreaba 20 de oameni ce ar lege intre un VW si orice concurent.
giulia a fost testată cu a4 seria 3 și c class și s-a clasat pe ultimul loc la distanța mare de primul loc (20%). indiferent că a fost testată de britanici, nemți sau alții
au luat în calcul și prețul și opționalele și absolut tot. să fim serioși, alfa a încercat acest segment unde concurenții sunt maturi și au greșit poitica de preț. Iar giulia în echipare de bază chiar vine cheală (este echipată cu halogen la fel ca seria 3 și c class). ce să pui pe bmw ce are giulia că giulia nu are nimic.
acum în disperare vin cu discount de 20% - târziu.