Salonul Auto de la Paris 2016

Începe să miroasă a rival pentru Audi Q2: Lexus UX este un concept la fel de colțuros ca frații mai mari

Publicat Joi, 08.09.2016
de Bogdan Mirică
Comenteaza 12
Începe să miroasă a rival pentru Audi Q2: Lexus UX este un concept la fel de colțuros ca frații mai mari - Poza 1
O imaginea publicată pe internet a dezvăluit viitorul concept Lexus UX, replica japonezilor pentru segmentul în care activează Audi Q2.

În contextul în care toți marii constructori auto, premium sau de volum, țintesc segmentul SUV-urilor mici, nu ar trebui să ne surprindă conceptul Lexus UX, trădat astăzi de o serie de imagini apărute pe internet.

Prototipul ar urma să își facă apariția în cadrul Salonului Auto de la Paris, în această toamnă, și să anticipeze un frate mai mic al actualului NX. Așa cum era de așteptat, conceptul are la bază aceleași muchii ascuțite și forme angulare pe care le vedem deja pe frații mai mari. Noutatea interesantă ar fi faptul că oglinzile laterale sunt înlocuite de camere video care proiectează imaginile în interior. De asemenea, judecând după poziționarea mânerelor portierelor, acestea ar putea avea o deschidere opusă.

Nu se știe încă dacă modelul de serie va fi bazat pe noul Toyota C-HR, cel mai mic SUV al părintelui Toyota, însă platforma ar putea fi comună pentru a reduce costurile de producție.

Urmareste Automarket
Toyota a înregistrat deja indicativele UX200, UX250 și UX250h, ceea ce însemană că micul SUV va folosi motorul turbo de 2.0 litri și un ansamblu hibrid, cel mai probabil cel de 190 de cai putere de la Toyota RAV4 Hybrid.

Principalul său rival va fi micul Audi Q2, de asemenea un model premium, cu aspirații comerciale înalte pe piața din Europa.


Comentarii (12)

  • Felicitari ! Lexus va demostra din nou tuturor producatorilor premium europeni ce inseamna un SUV subcompact cu adevarat premium. Va da o palma peste obraz lui Haudi Q2 care se crede un concurent premium, dar pe dedesubt e cel mult rival cu Dacia Sandero Steep :)))).

    Audi Q2 este doar un SUV low-cost nu premium. Premium ramane doar pt spalatii care cred si acum ca un TEDEIU polueaza foarte putin. Sa pui osie ca la Dacia Lastun in varianta de baza care nu-i tocmai ieftina ( vreo 25 mii ) este culmea nesimtirii crancene. Dar germanii vand ca deobicei numai afumatura . I-as sfatui sa lase aceasta industrie pentru cei care sunt pertinenti, iar ei sa se apuce de facut carnati . Dar si acolo cred ca pun carne expirata ca sa reduca costurile.
    17 29
  • Apreciez că va fi un model foarte interesant , cu tehnologie de ultimă oră și un design senzațional. Sper să aibă motorul 2.0 benzină turbo și să se poată comanda și în variantă manuală. Dacă va fi doar cu CVT va fi o problemă deoarece nu este cea mai fericită variantă pentru iubitorii și adepții stilului de condus sportiv.
    3 1
  • @Matei-Gorbunov
    Mafiuta ...madalinescu ! Iti dai seama cata dreptate ai daca ti-ai luat atatea manute rosii ? Esti constient ca aberezi ?
    24 13
  • Doamne fere'! Un preot specialist in exorcizari avem...un user are mare nevoie de asa ceva, mai grav este ca el nu stie...:-)
    20 11
  • Incepe sa miroasa si sferseste prin a pute, ca de obicei.
    20 11
  • @ALL

    Sorry baieti ! Din pacate nu mai imi sare in privire balariile voastre caci scrie ''comentariu ascuns'' . Ma credeti ca-mi este lene sa apas ? Sunteti constienti ca aberati ?
    5 21
  • PS: Oricum nu aveti voi bani de un Lexus, nici macar entry-level . Puteti sa va cumparati low-costul de Q2 ala cu punte rigida conventionala. Va fii mai ieftin ca UX oricum , nu doar ca pret :))))
    5 23
  • inexorabil
    Ȋncepe să miroasă a…invitație la stârnirea lui Taifunov. Ceea ce s-a și ȋntâmplat! V-am mai rugat și altădată, AM, să evitați, pe cât posibil, inserarea titlurilor tendențioase, care să-i dea o pâine (și cârnați) de mâncat…Oricum, fiți mai atenți pe viitor.

    Ȋntr-adevăr, nu-i un sentiment prea plăcut să aplici “filtre” libertății de expresie, mai ales dacă ți-o faci singur (la o adică, voi sunteți liberi să vă manifestați profesional oricum doriți și credeți), dar climatul de liniște a devenit o rara avis pe aici.

    Nu era nevoie să precizați de trei ori “rivalul lui Audi”; ca să ȋnțeleagă orice mocofan, ar fi fost suficient să scrieți doar o dată această expresie.

    Am sperat că vom avea șansa de a scăpa de un nou recital “vw s-a apucat de făcut cârnați”, dar m-am ȋnșelat (de fapt, ȋn sinea-mi, puteam să jur că…). Dacă, ȋntr-o eventuală intervenție a lui Mafia, probabilitatea de a apărea termenul “Haudi” ar fi figurat la o agenție de pariuri, cota ar fi fost, cum altfel?, 1.01. Evident, ai fi ieșit ȋn pierdere: mai ȋntâi, ți-ar fi fost reținută, din miză, taxa de licență (sau cum i-o zice), iar apoi, din infimul câștig, impozitul legal.

    Buick – un nume care, nu peste multă vreme, va ȋncepe să miroasă a rival pentru...Lexus. Cu pași lenți, dar siguri, Cadillac va urca spre sferele ȋn care se ȋnvârt Mercedes-Maybach, RR și Bentley (ȋn primul rând, trebuie să (re)vină cu niște interioare “trăsnet”, grație unor materiale, ȋmbinări, finisaje și configurații cu adevărat și inechivoc deosebite), ceea ce este firesc și inevitabil, acolo fiindu-i, de fapt, locul predestinat. Ȋn sânul lui Buick Motor Division, au existat ȋntotdeauna oameni foarte buni ȋn meseriile & misiile lor, doar că, ȋn acest secol, nu prea au fost lăsați de obtuzii de la Centru (RC) să se afirme, ca odinioară, prin creativitate, originalitate și ȋnaltă calitate (care vor fi repudiate ȋn continuare…de data asta pentru a i se da ȋntâietate și satisfacție lui Homo technologiens). Le-au fost băgate pe gât uniformizarea, standardizarea și globalizarea și, pe de altă parte, au căpătat imaginea generală de Opel răs-prelucrat. Dar cel puțin fiabilitatea este una de calibrul lui Lexus.

    Hei, dar cum rămâne cu mai vechea “balanță” Buick LaCrosse-Lexus ES 350? Atu estetic de partea “americanei” (păreri contra?). Din păcate, LaCrosse n-a fost chemat și trecut prin proba de foc a siguranței, IIHS-SOT (probabil din cauză că a fost considerat elocvent / suficient calificativul maxim al lui Chevy Malibu), la care ES 350 a impresionat (dar la fel și Audi A6, fiindcă toată lumea va fi obligată să se conformeze normelor draconice impuse de IIHS, deci…”it’s no big deal”). Mi se pare drăguță confruntarea la capitolul motoare. ES 350: 3456 cmc, V6, 268 CP, 336 Nm, 0-100 km/h ȋn 7,3 sec. LaCrosse: 3564 cmc, V6, 304 CP, 358 Nm, 0-100 km/h ȋn 6,5 sec (iar noua generație de LaCrosse va coborȋ sub 6 sec.).

    “Lexus le va demonstra producătorilor europeni”…Deocamdată, Lexus ȋnseamnă o prezență sporadică pe bătrânul continent. Am citit că, taman acolo unde atrage privirile și deschide portofelele, adică ȋn SUA, cunoaște un declin al vânzărilor…Nu știu cât va mai putea să țină ridicat stindardul fiabilității pe post de “magnum argumentum”, dar, ca pretendent la coroane & superlative, se cuvine să te remarci și prin alte calități…Iar dezavantajul principal pentru Lexus, ȋn comparație cu “careul” MB-BMW-Audi-Cadillac, ȋl constituie…inexistența unei istorii proprii ȋn spate! Nu atât “efectul de turmă” duce la cumpărarea unei mașini, cât – chiar dacă pare neverosimil ȋn condițiile psihosociale de astăzi – o activitate raportată la provocările timpului / timpurilor. Or, dacă apari pe scenă ca o spoială cu veleități premium a (e)ternei Toyota, bașca huruie motoarele ei ȋn inima ta, atunci n-ar fi de mirare și nici de condamnat reticența, aversiunea & persiflarea din partea unora / multora…
    20 0
  • @inexorabil


    Istoria nu dovedeste absolut nimic. Haudi are o istorie in spate. Ce face in prezent ? Ofera transmisii stricacioase, distributii sarite de la punct, motoare poluante cu emisii peste limita legala incalcand standardele a 20 de state ( cu VAG ) . Nu stiu ce-i mai penibil . Sa apari pe scena ca o spoiala 100% premium a (e)ternei Toyota, sau sa apari pe scena DOAR cu pretext de premium, iar pe dedesubt ascunzi ansamblu low-cost ? Spre deosebire de Audi ( marca menstionata ) , Lexus ofera componente de inalta clasa asa cum era de asteptat de la o marca premium. Audi nici macar o suspensie Multi-link sau independenta cum se gaseste la marci de volum. Lexus vine cu suspensie adaptiva , iar Haudi nici macar Multi-link in entry-level.... BUA-HAHAHAHAHAHAHA . DAS SMEN HAUTO !
    2 25
  • inexorabil
    Eu, unul, ȋmi simt creierul terciuit de pomenirea obsesivă a “dedesubturilor low-cost, penibile” ale produselor lui VAG. Poți să indici vreun articol sau orice fel de material (dar nu vreun “fake”, ci constatări & concluzii credibile, adică produse de specialiști sau măcar de amatori care știu ce vorbesc) care să ateste veridicitatea ACUZAȚIILOR tale sistematice? Ȋmi vine greu să cred…Ar părea că ditamai inginerii au luat o căruță, căreia i-au pus un motor de tăiat lemne de la țigani, au ȋnvelit-o cu tabla smulsă de pe un papuc Dacia și gata, au realizat “das șmen auto”. Totuși, să fim rezonabili.

    Așa cum am subliniat și cu alte ocazii, eu nu pot privi VAG decât ca pe un inamic personal, deoarece concurează compania mea de suflet (definită de părți bune și rele, ca orice companie), deci mă situez contra din acest considerent, nu din cel care se referă la standardele & cerințele calității produselor! Cu alte cuvinte, nu-l prețuiesc, dar respect acest adversar al lui NGMCO, ceea ce cred că am dovedit cu prisosință prin moderația și chiar prin toleranța cu care am tratat subiectul Dieselgate. Sau câte rânduri obiective și elogioase am scris la adresa luI Audi? Arhiva AM stă mărturie. Cel mai mult mă doare faptul că VW domină autoritar WRC, iar Opel, deși poate beneficia de aportul OPC-ului său, privește contemplativ această “dictatură”. Niciun strop de ambiție…”Ieșim pe locul 3 mondial, banii ne plouă ȋn cap, ce ne mai trebuie?” – asta nu-i atitudine demnă de cel mai mare producător auto all-time. Dar ce și de la cine să pretinzi și să aștepți ? Olds Quad 4 Family au fost niște motoare fantastice ȋn versiune turbo, dar boii n-au intuit potențialul lor pro-raliu (mai degrabă ȋnclin să cred că nu i-a interesat).

    Ei, ia vezi: ai tăi (TMC) sau ceilalți din arhipelagul nipon chiar n-au nicio bubă ȋn cap? Nu merită criticați pentru nimica-nimicuța?...
    Nu prea te vizitează abilitatea; din trei pumni, dă-le doi favoriților tăi și unul mărcilor “dușmane” (dar să nu fie nici primul, nici ultimul). Așa nu se supără nimeni …Pune-te și studiază Manualul Utilizatorului, ediție inexorabil.

    Ȋn definitiv, ideea este că…nu ești om de cuvânt. Chiar dacă observ că publici preponderent logat, nu te-ai oprit asupra unei singure identități…Ai promis că se va schimba situația ȋn 2016. Sari dintr-o barcă ȋn alta, dar pescuiești cu aceeași undiță…verbală, prin urmare te deconspiri singur și, de aceea, toți ȋți recunosc pe loc stilul inconfundabil...Oricum, nu te iluziona că vei ȋnăbuși ȋn rromanika patima (nu doar apetența) pentru “ghermance” sau că vei stopa teribilul lor succes comercial. Nicidecum. Niciodată! Mai bine arată-le respect (și oficialilor, și fanilor). Forțat, simulat, nu contează cum, dar varianta cea mai neinspirată ar fi să preferi mai departe metoda nesăbuită: macularea adepților & demonizarea firmei (sau invers). Nu mai ȋncerca să inoculezi primordialitatea opțiunilor tale și “infailibilitatea” argumentelor tale. Nu te-ai luminat nici acum? Axiomatic, nicio propagandă, cu excepția consumismului și a conformismului, nu reușește să convingă și cu atât mai puțin să prindă rădăcini ȋn spațiul carpato-danubiano-pontic. Și să știi că nici atunci când vei avea dreptate nu vei fi ascultat sau stimat…
    17 1
  • @mafia
    tot de pe site-uri de peste Prut citezi? - adica de pe pe asftalt punct ro
    6 1
  • Kakarot, dar tu intelegi engleza? Nu de alta, dar tu cam incurci suspensiile. Nu stii sa deosebesti suspensia fata de cea spate. Nu-i nimic, eu te inteleg, indiferent de ce scrii. Ai tot suportul meu.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru