Prima funcţie a grupului va apărea chiar pe parcursul acestui an: se numeşte "single-lane control" şi va permite maşinii să conducă singură pe autostradă pe o singură bandă chiar şi în condiţii de trafic aglomerat, întrucât vă putea să frâneze şi să accelereze fără intervenţia şoferului. În 2018 vor apărea şi modele cu funcţia "multiple-lane control", capabile să schimbe şi banda de circulaţie, iar în 2020 maşinile Renault-Nissan se vor descurca inclusiv în intersecţii datorită funcţiei "intersection autonomy".
Toate aceste trei tehnologii vor fi opţionale pentru şofer, însă până în prezent grupul nu a anunţat modelele care vor beneficia de aceste funcţii autonome şi nici preturile acestora.
Tehnologiile autonome au apărut deja pe unele maşini premium, inclusiv Tesla Model S, Audi A8 sau Mercedes Clasa E, însă Renault-Nissan este practic primul constructor de volum care promite astfel de funcţii inclusiv pentru modele accesibile ca preţ.
"Alianţa Renault-Nissan este devotată dublului obiectiv pentru zero emisii şi zero accidente mortale.
De aceea, dezvoltăm pilotajul autonom şi conectivitatea pentru vehicule de volum", a precizat Carlos Ghosn, CEO-ul Renault-Nissan.Tot în acest an, Renault-Nissan va lansa o nouă aplicaţie pentru dispozitive mobile care va permite controlarea unor funcţii de la distanţă, inclusiv temperatura interioară sau muzica.
Via Renault-Nissan
Comentarii (1)