Începe o nouă sesiune Rabla Plus: buget de 72.6 milioane de lei

de Alexandru Monenciu
Joi, 23.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urma cererii ridicate, Administrația Fondului pentru Mediu anunță începerea unei noi sesiuni Rabla Plus. Aceasta va dura din 23 noiembrie și până în 8 decembrie.

Românii se înghesuie să cumpere mașini electrice sau cu sistem de propulsie plug-in hybrid prin programul Rabla Plus. Tocmai din cauza numărului mare de solicitări, Administrația Fondului pentru Mediu s-a văzut nevoită să anunțe o nouă sesiune.

Aceasta se va derula în intervalul 23 noiembrie 2023-8 decembrie 2023, iar bugetul alocat este de 72.6 milioane de lei.

"Am hotărât să deschidem o nouă sesiune de finanțare, în urma solicitărilor foarte mari din partea persoanelor fizice. De asemenea, am identificat sume neutilizate din sesiunea anterioară și le-am pus la dispoziție în această sesiune," transmite Laurențiu Adrian Neculaescu, președintele AFM.

Cei care casează un automobil uzat și optează pentru o mașină nouă, cu zero emisii (inclusiv cu pilă de combustie cu hidrogen) primesc 51.000 de lei și 26.000 de lei pentru un autovehicul nou plug-in hybrid.

Dacă sunt casate 2 autovehicule uzate, cuantumul crește la 54.000, respectiv 29.000 de lei.

Mai mult, pentru fiecare autovehicul uzat, mai vechi de 15 ani și/sau care are norma de poluare Euro 3 sau inferioară, se adaugă un eco-bonus de 1.500 de lei, mai precizează AFM.

via Economica

Comentarii (13)

  • mai scapam de rable. in bucuresti aerul este irespirabil iar masinile cele mai vechi nu au numar de bucuresti....
    5 7
  • Se plang de deficit bugetar dar dau pomana record pentru achizitia de produse de lux. Penibil.
    16 2
  • Exact! Acum nu mai apare nimeni care să întrebe că „de unde bani pentru rabla?”
    12 2
  • Al Bundy
    Așa este, conform spuselor celor de mai sus...
    Se plâng că au gaura in buget dar pomeni pentru fabricanții de mașini se găsesc...
    Bani pentru populație, spitale si alte priorități nu se găsesc niciodată.
    5 0
  • @sandu
    buna observatia. mai ales dupa masini de DB, GR, CL, TR, TL, IL, PH, BR, BZ, VN, OT, VL urmeaza un nor de fum iar aerul devine irespirabil. din judetele astea parca numai cazaturi de masini vin.
    6 6
  • NicușorDan
    Aerul din București este irespirabil din cauze care nu au legătură cu cei care vizitează orașul, ci cu fumul de la gunoaie arse.

    Bucureștiul nu are nicio groapă de gunoi autorizată. Gunoaiele se ard pur și simplu pe câmp (n-am văzut niciun bucureștean să protesteze în stradă pentru asta).

    Celor care strâmbă din nas atunci când văd „căzăturile” din alte județe, le recomand să mai iasă din casă, să meargă prin Grecia sau Italia, să vadă acolo „căzături” adevărate, dar poluarea de acolo e mult mai mică decât cea din București pentru că ăia nu sunt atât de primitivi ca bucureștenii încât să-și incendieze propriile gunoaie la marginea orașului.
    11 0
  • Gabi Firea
    Pe langa arderile de deseuri mai e problema prafului din cauza blocurilor care se construiesc efectiv peste tot, sunt santiere peste santiere oriunde, plus fumul care iese pe tevile fabricilor de la periferie care evident e trimis din oras.
    5 0
  • programul asta trebuie sa fie continuu, nu intre 23.11-8.12, asa anuntat in scurt peste noapte.
    3 2
  • Catalin
    Problema in marile orase este praful ridicat de masini de pe drum. Am vazut un documentar pe un post de televiziune german in care se explica acest lucru.
    Acest praf poate duce in timp la boli respiratorii sau cardiovasculare.
    Concluzia era ca ar fi bine sa ploua mai des, ca sa se aseze praful pe drum.
    Parerea mea este ca in Bucuresti exista mai mult praf decat in multe orase din Germania.
    6 0
  • Fonduri 0 la mai putin de 24 de ore de la lansarea noii sesiuni.
    6 0
  • George Simion
    daca se vrea se poate testa praful la laborator si spune exact de la ce e.

    ps: se stie ca bucurestenii sunt plini de..aere sulfuroase.
    1 5
  • Dizăl Rulz Forevăr
    Da' pentru dizăl de ce nu se dă? Păi să renunț eu la cazanul 1.9 TDI cu i-ul roșu, semi fulopșăn, luat de la o bătrânică din Germania, pentru 51.000ron??
    2 5
  • @hAUR câh
    Pai dacă se mută toți țăranii în București...
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru