Începe o nouă sesiune de înscriere în programul Rabla Plus

de Alexandru Monenciu
Luni, 19.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) anunță începerea unei noi sesiune de înscriere în programul Rabla Plus. Sumele alocate, în total, sunt de 200 de milioane de lei.

Tocmai a început a treia etapă de înscrieri în cadrul programului "Rabla Plus", pentru persoanele fizice, persoanele juridice, Unitățile Administrativ-Teritoriale și instituțiile publice, anunță AFM.

Suma totală este de 200 de milioane de lei, împărțită după cum urmează: 100 de milioane de lei, în perioada 19 august-25 septembrie, pentru persoane fizice, și 100 de milioane de lei, în perioada 19 august-19 septembrie, pentru persoanele juridice, UAT și instituții publice.

Ca și până acum, ecotichetul este oferit pentru achiziționarea unui autovehicul nou, în schimbul predării spre casare a cel puțin unui autovehicul uzat. Pot fi predate două autovehicule uzate.

Așa cum bine știi, valoarea ecotichetul a scăzut la 25.500 de lei, circa 5.000 de euro, pentru achiziționarea unui vehicul pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen. Mai departe, 13.000 de lei primesc cei care optează pentru un autovehicul electric hibrid (generează maxim 80 gr. CO2/km).

Tot 13.000 de lei primesc și cei care achiziționează o motocicletă electrică.

Desigur, există condiția ca valoarea mașinii electrice noi achiziționate să nu depășească 70.000 de euro, cu TVA inclus.

via Economica

Comentarii (22)

  • @cocalar hAUR
    Haoleus, mâncaț-aș comentariul tău. Pai nu ziceai acum câteva luni că nu sunt fonduri etc etc bla bla bla, trăiți-ar seminția?
    3 17
  • In ultima perioada parca nu prea s-a mai inghesuit lumea la Rabla. Cel putin o parte din fondurile pentru electrice de la persoane fizice au fost redirectionate spre juridice si stat la ultima sesiune.

    Iarasi reiterez, ca multi altii cand vine voorba de programul Rabla, ca ar trebui limitate drastic categoriile de pret in care trebuie sa se incadreze o masina pentru a putea intra in program. 30-35k pentru electrice si plugin, 25-30k hibride, 25k mild-h, 20k ICE simplu.
    Fara rabla la X5 sau Model Y.
    14 0
  • @alex: categoric. Asa cum am spus in repetate randuri (nu ca m-ar baga cineva-n seama :)), programul a fost gandit si implementat prost.
    N-o sa reiau, m-am saturat, dar numai atat vreau sa spun: daca guvernul se hotaraste sa dea 25K Eur pentru cumpararea unui apartament, n-o sa se cumpere mai multe apartamente, ce se intampla imediat e ca dezvoltatorii scumpesc absolut toate apartamentele cu 25k. Exact asta s-a intamplat cu Rabla. ElectrocaZnicele s-au scumpit cu 10.000 de eur. S-a vazut cand s-au terminat fondurile anul trecut. Producatorii au ieftinit cu 10.000 de eur. Nu toti, dar destul de multi. Pur si simplu nu mai poti banui pe nimeni de ignoranta si prostie. Eu cred ca e vorba de reavointa. Sume cheltuite din banii nostri pentru unii smecheri. Alta explicatie nu exista.
    Daca se voia cu adevarat incurajarea "inverzirii" parcului auto din romania, se proceda altfel. Si chestia e ca nici nu e greu sa faci un program de-asta care sa fie cu adevarat eficace. In fine...
    15 2
  • Programul rabla continua cu succes, in directia Germania: romanii cumpara in continuare rable de la germani, fara ca ei sa le dea vreun ban. Este doar bunavointa cocalarilor obositi sa ii curete pe germani de troace imputine.
    3 20
  • andrei
    tocmai am dat 65000 euro pe o masina din germania de 1 an si 9000 km. @mihai: generalizezi sau pui accentul pe anumite persoane?
    3 2
  • Dacă vroiau sa implementeze corect Programul Rabla făceau ca în Londra și alte orașe mari: nu e Euro 6 sau electrică? 50 RON pe zi.
    Sa vezi ce se inverzea parcul auto și nu pe taxele celor care nu au mașină.
    3 18
  • Atat pot jigodiile de stanga: sa ceara taxe si saracie, conditii mai proaste de viata zilnica pentru cat mai multi. Sa ceara mai mult stat, mai multa reglementare si taxare paroxistica desi se stie ca niciodata statul si hiperreglementarea nu sunt solultia. Dar jegul uman incompetent si fara nicio isprava se simte bine cand toti ceilalti traiesc prost ca el.
    18 4
  • Da, da, da. Britanicii o duc prost de la atâtea taxe și reglementari. Nu ca romanii care sunt fruntea Europei.
    In plus, au avut guvernare de dreapta în ultimii 14 ani, dar nu te împiedica de detalii, sa nu amețești.
    3 19
  • @Matei
    Am inteles ca stai la Anglia.
    Sa ne tii la curent cu vanzarile de electrice in a doua jumatate a anului. Dealerii sunt obligati prin lege sa vanda 22% electrice pe an. Deocamdata sunt pe la 16-17% pentru prima jumatate a anului. Au de recuperat serios pana la 22% ceea ce e foarte greu avand in vedere ca multi cumparatori refuza sa cumpere electrice. Unii vor refuza efectiv sa vanda altceva decat electrice ca sa ajunga la cele 22%.
    Or sa fie discutii interesante prin noiembrie, decembrie in UK. Dar ne tii tu la curent, ok?
    18 2
  • Iti imaginezi ce masini importa romanii din Germania?
    Si in ce cantitati? Zic cantitati pentru ca sunt la kg aduse.
    2/3 din masinile inmatriculate in Romania sunt SH. Cred ca suntem tara cu cei mai multi Dorei smecheri.
    Nu e de mirare ca suntem pe ultimul loc la educatie din UE si pe primul la morti in accidente rutiere mortale.
    Despre altele ce sa mai vorbim...
    2 14
  • @alex
    Te țin la curent, sigur, cum nu. N-aș vrea sa mori de grija lor, ar fi păcat de tine.
    Sunt 18.5% in iulie.

    Cât despre discuții interesante, da, vor fi. Noul guvern are o agenda destul de verde.
    2 17
  • Persoanele fizice nu servesc tigăi electrice așa că s-a suplimentat programul pentru evazioniștii amatori. :))))
    13 3
  • Da Matei este verde, dar ni se rupe de coperți ;)
    13 2
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Ți se rupe dutza de delfin.
    2 16
  • M-ar interesa acel Espero vișiniu, puțin pus la punct și n-ai treabă zece ani, trebuie sa mă pregătesc pentru 2035 .
    7 0
  • Exact ăla mi-a făcut cu ochiul și mie… nu-a sigur dar pare să aibă și cârlig, la mine-i musai ;)
    9 0
  • Mulți văd, puțini pricep. Băi fiii ploii, vă știți voi care, nu trebuie nicio limitare de preț pentru simplul motiv că ai deja o limitare la noxe, respectiv 150g CO2/km în regim WLTP. Și nu multe scumpe, sau poate niciuna, se încadrează sub pragul acesta, sau dacă se încadrează sunt hibride. Așadar: un Audi A5 de 43.000 euro emite 152-160 g/km, un X5M emite 291-296 g/km și mai pot da încă 200 de exemple.
    1 5
  • Seriff
    O mare prostie, practic fondurile sunt strict doar pentru cine cumpara electrica sau plug in.
    Adica fix ce nu se vinde, vor sa scape de rable, dar de fapt nu vor.
    Adica in loc sa ii dea amaratului care isi cumpara un Logan, ii da tot aluia cu vila, panouri, sa isi ia Tesla de 60.000 euro.
    9 2
  • banditos
    Fondurile sunt "doar" pentru cine cumpara o masina care satisface cerintele. Pentru ca in propozitie se face vorbire despre Rabla P L U S (!!!).

    Asa e cand iti faci educatia auto pe OLeX sau FeisBuc. Descoperi, cu uimire, apa calda in fiecare dimineata!
    3 8
  • "până acum nu s-au cheltuit nici măcar 1% din banii alocaţi persoanelor fizice"

    E bătaie pe electrice. :))))
    8 1
  • @Michi: sau cu alte cuvinte, electrificarea mere de râgâie :)))

    Matei, bolovane, uite aici politicile din capul tau cu stele verzi pe pereti:
    https://www.national.ro/economie/cainii-latra-caravana-trece-green-deal-ul-sabotat-tacit-de-intreaga-europa-833709.html/amp/?

    :))
    8 1
  • Seriff
    @banditos auzi daca tie ti se pare normal sa primeasca discount 5100 euro un om care isi permite o masina de 50.000 euro, in timp ce unul care isi cumpara o masina de 13.000 euro sa nu primeasca nimic, inseamna ca esti retardat mintal, plus ca nu asa se scapa de rable de pe sosele, pana la urma nu asta era scopul? Sa se scape de masini vechi? Electricele abia vand, dar ce sa inteleaga un spalat pe creier fan Greta.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru