Tocmai a început a treia etapă de înscrieri în cadrul programului "Rabla Plus", pentru persoanele fizice, persoanele juridice, Unitățile Administrativ-Teritoriale și instituțiile publice, anunță AFM.
Suma totală este de 200 de milioane de lei, împărțită după cum urmează: 100 de milioane de lei, în perioada 19 august-25 septembrie, pentru persoane fizice, și 100 de milioane de lei, în perioada 19 august-19 septembrie, pentru persoanele juridice, UAT și instituții publice.
Ca și până acum, ecotichetul este oferit pentru achiziționarea unui autovehicul nou, în schimbul predării spre casare a cel puțin unui autovehicul uzat. Pot fi predate două autovehicule uzate.
Așa cum bine știi, valoarea ecotichetul a scăzut la 25.500 de lei, circa 5.000 de euro, pentru achiziționarea unui vehicul pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen. Mai departe, 13.000 de lei primesc cei care optează pentru un autovehicul electric hibrid (generează maxim 80 gr. CO2/km).
Tot 13.000 de lei primesc și cei care achiziționează o motocicletă electrică.
Desigur, există condiția ca valoarea mașinii electrice noi achiziționate să nu depășească 70.000 de euro, cu TVA inclus.
via Economica
Iarasi reiterez, ca multi altii cand vine voorba de programul Rabla, ca ar trebui limitate drastic categoriile de pret in care trebuie sa se incadreze o masina pentru a putea intra in program. 30-35k pentru electrice si plugin, 25-30k hibride, 25k mild-h, 20k ICE simplu.
Fara rabla la X5 sau Model Y.
N-o sa reiau, m-am saturat, dar numai atat vreau sa spun: daca guvernul se hotaraste sa dea 25K Eur pentru cumpararea unui apartament, n-o sa se cumpere mai multe apartamente, ce se intampla imediat e ca dezvoltatorii scumpesc absolut toate apartamentele cu 25k. Exact asta s-a intamplat cu Rabla. ElectrocaZnicele s-au scumpit cu 10.000 de eur. S-a vazut cand s-au terminat fondurile anul trecut. Producatorii au ieftinit cu 10.000 de eur. Nu toti, dar destul de multi. Pur si simplu nu mai poti banui pe nimeni de ignoranta si prostie. Eu cred ca e vorba de reavointa. Sume cheltuite din banii nostri pentru unii smecheri. Alta explicatie nu exista.
Daca se voia cu adevarat incurajarea "inverzirii" parcului auto din romania, se proceda altfel. Si chestia e ca nici nu e greu sa faci un program de-asta care sa fie cu adevarat eficace. In fine...
Sa vezi ce se inverzea parcul auto și nu pe taxele celor care nu au mașină.
In plus, au avut guvernare de dreapta în ultimii 14 ani, dar nu te împiedica de detalii, sa nu amețești.
Am inteles ca stai la Anglia.
Sa ne tii la curent cu vanzarile de electrice in a doua jumatate a anului. Dealerii sunt obligati prin lege sa vanda 22% electrice pe an. Deocamdata sunt pe la 16-17% pentru prima jumatate a anului. Au de recuperat serios pana la 22% ceea ce e foarte greu avand in vedere ca multi cumparatori refuza sa cumpere electrice. Unii vor refuza efectiv sa vanda altceva decat electrice ca sa ajunga la cele 22%.
Or sa fie discutii interesante prin noiembrie, decembrie in UK. Dar ne tii tu la curent, ok?
Si in ce cantitati? Zic cantitati pentru ca sunt la kg aduse.
2/3 din masinile inmatriculate in Romania sunt SH. Cred ca suntem tara cu cei mai multi Dorei smecheri.
Nu e de mirare ca suntem pe ultimul loc la educatie din UE si pe primul la morti in accidente rutiere mortale.
Despre altele ce sa mai vorbim...
Te țin la curent, sigur, cum nu. N-aș vrea sa mori de grija lor, ar fi păcat de tine.
Sunt 18.5% in iulie.
Cât despre discuții interesante, da, vor fi. Noul guvern are o agenda destul de verde.
Adica fix ce nu se vinde, vor sa scape de rable, dar de fapt nu vor.
Adica in loc sa ii dea amaratului care isi cumpara un Logan, ii da tot aluia cu vila, panouri, sa isi ia Tesla de 60.000 euro.
Asa e cand iti faci educatia auto pe OLeX sau FeisBuc. Descoperi, cu uimire, apa calda in fiecare dimineata!
E bătaie pe electrice. :))))
Matei, bolovane, uite aici politicile din capul tau cu stele verzi pe pereti:
https://www.national.ro/economie/cainii-latra-caravana-trece-green-deal-ul-sabotat-tacit-de-intreaga-europa-833709.html/amp/?
:))