Începe DTM: BMW, Audi și Mercedes se luptă și în 2017 pentru victorie în Campionatul German de Turisme

de Daniel Popescu
Vineri, 05.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sezonul 2017 din DTM aduce schimbări importante în formatul curselor și în regulamentul tehnic cu scopul de a crește spectacolul duelurilor dintre BMW, Audi și Mercedes.

Sezonul 2017 al Campionatului German de Turisme (DTM) va debuta la sfârșitul acestei săptămâni cu tradiționala etapă programată pe circuitul de la Hockenheim.

După ce anul trecut Marco Wittmann a câștigat titlul la piloți pentru BMW, iar Audi și-a adjudecat trofeul constructorilor, combatanții revin pe circuit într-un sezon marcat de schimbări majore.

Prima noutate vizibilă este la nivelul echipelor, întrucât cei 3 constructori au decis să alinieze doar câte 6 mașini la start în loc de 8 pentru a reduce costurile, astfel că numărul piloților a scăzut de la 24 la 18. Scăderea numărului de locuri disponibile a avut ca efect retragerile foștilor campioni Martin Tomczyk și Timo Scheider, în timp ce autorul singurului transfer a fost vicecampionul Edoardo Mortara, care a trecut de la Audi la Mercedes.

De asemenea, cei trei constructori au îmbunătățit semnificativ mașinile pe parcursul pauzei de iarnă, astfel încât BMW M4 DTM, Audi RS5 DTM și Mercedes-AMG C63 DTM sunt în cea mai bună formă înainte de start.

Iată principalele schimbări ale regulamentului sportiv pentru sezonul 2017:

● fiecare etapă va fi formată din două curse de câte 55 de minute care vor avea loc sâmbăta și, respectiv, duminica;

● în cursa de sâmbătă piloții vor fi obligați să efectueze o oprire la boxe, la fel cum se întâmplă și în cursa de duminică;

● comunicațiile radio între echipă și pilot au fost interzise;

● vor fi acordate puncte și pentru rezultatele din calificări: 3 puncte pentru pilotul din pole position, două puncte pentru locul doi și un punct pentru locul 3.

Schimbările regulamentului tehnic sunt ceva mai puține:

● puterea motoarelor a crescut la 500 CP;

● pneurile furnizate de Hankook sunt mai moi și, astfel, se degradează ai repede;

● sistemul DRS poate fi utilizat doar 12 tururi (36 activări) în toate cursele sezonului.

Sezonul 2017 al Campionatului German de Turisme va fi transmis în România de postul de televiziune Digi Sport și va include 9 etape, dintre care 4 în afara Germaniei. 

Data Circuit
6-7 mai Hockenheim (Germania)
20-21 mai Lausitz (Germania)
17-18 iunie Hungaroring (Ungaria)
1-2 iulie Norisring (Germania)
22-23 iulie Moscova (Rusia)
19-20 august Zandvoort (Olanda) 
9-10 septembrie Nurburgring (Germania)
23-24 septembrie Red Bull Ring (Austria)
14-15 octombrie Hockenheim (Germania)

Comentarii (5)

  • Ca de obicei BMW le sterne nasul.
    ASta competitie nu Formula 1 cu motor de un litru si performante de anis 1980.
    4 33
  • @BMW - ce sigur esti tu de BMW!!! Daca F1 este asa de anii '80, vezi cam care sunt diferentele pe circuit intre monoposturi si masinile din DTM.
    4 3
  • BMW@ZUZU
    F1 are performanta pentru ca au KERS si toate porcariile , dar nu mai au motoare....
    1 6
  • pff, daca schimba regulamentul, pot dubla caii aceluiasi motor, fara kers.
    1 0
  • BMW@KIMI
    Da sunt deacord cu tine daca ar schimba regulamentul ar fi mult mai interesant !!!!
    Dar totul se rezuma la DACA ...
    intr-o buna zi o sa fie formula 1 trasate de cai albi...
    1 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru