Sezonul 2017 al Campionatului German de Turisme (DTM) va debuta la sfârșitul acestei săptămâni cu tradiționala etapă programată pe circuitul de la Hockenheim.
După ce anul trecut Marco Wittmann a câștigat titlul la piloți pentru BMW, iar Audi și-a adjudecat trofeul constructorilor, combatanții revin pe circuit într-un sezon marcat de schimbări majore.
Prima noutate vizibilă este la nivelul echipelor, întrucât cei 3 constructori au decis să alinieze doar câte 6 mașini la start în loc de 8 pentru a reduce costurile, astfel că numărul piloților a scăzut de la 24 la 18. Scăderea numărului de locuri disponibile a avut ca efect retragerile foștilor campioni Martin Tomczyk și Timo Scheider, în timp ce autorul singurului transfer a fost vicecampionul Edoardo Mortara, care a trecut de la Audi la Mercedes.
De asemenea, cei trei constructori au îmbunătățit semnificativ mașinile pe parcursul pauzei de iarnă, astfel încât BMW M4 DTM, Audi RS5 DTM și Mercedes-AMG C63 DTM sunt în cea mai bună formă înainte de start.
Iată principalele schimbări ale regulamentului sportiv pentru sezonul 2017:
● fiecare etapă va fi formată din două curse de câte 55 de minute care vor avea loc sâmbăta și, respectiv, duminica;
● în cursa de sâmbătă piloții vor fi obligați să efectueze o oprire la boxe, la fel cum se întâmplă și în cursa de duminică;
● comunicațiile radio între echipă și pilot au fost interzise;
● vor fi acordate puncte și pentru rezultatele din calificări: 3 puncte pentru pilotul din pole position, două puncte pentru locul doi și un punct pentru locul 3.
Schimbările regulamentului tehnic sunt ceva mai puține:
● puterea motoarelor a crescut la 500 CP;
● pneurile furnizate de Hankook sunt mai moi și, astfel, se degradează ai repede;
● sistemul DRS poate fi utilizat doar 12 tururi (36 activări) în toate cursele sezonului.
Sezonul 2017 al Campionatului German de Turisme va fi transmis în România de postul de televiziune Digi Sport și va include 9 etape, dintre care 4 în afara Germaniei.
Data | Circuit |
6-7 mai | Hockenheim (Germania) |
20-21 mai | Lausitz (Germania) |
17-18 iunie | Hungaroring (Ungaria) |
1-2 iulie | Norisring (Germania) |
22-23 iulie | Moscova (Rusia) |
19-20 august | Zandvoort (Olanda) |
9-10 septembrie | Nurburgring (Germania) |
23-24 septembrie | Red Bull Ring (Austria) |
14-15 octombrie | Hockenheim (Germania) |
ASta competitie nu Formula 1 cu motor de un litru si performante de anis 1980.
Dar totul se rezuma la DACA ...
intr-o buna zi o sa fie formula 1 trasate de cai albi...