Constructorul german a anunţat însă vineri că amână pe termen nelimitat publicarea rezultatelor financiare pentru anul precedent, element care a stârnit o serie de controverse cu privire la situaţia reală a companiei.
La câteva zile distanţă, Volkswagen a dezvăluit că ia în considerare vânzarea diviziei de camioane formată din mărcile Scania şi Man sau o eventuală listare pe bursă, ambele variante fiind optime pentru a obţine bani lichizi cu care să acopere despăgubirile pentru trucarea testelor de emisii. "Avem toate opţiunile pe masă cu privire la o posibile preluare, dar luăm în calcul şi o listă pe bursă", a explicat un purtător de cuvânt al diviziei de camioane Volkswagen.
Scania a fost listată pe bursă de la Stockholm până în 2014, în timp ce Man este listată şi în prezent pe bursă germană şi are o valoare de piaţă de 13 miliarde de euro. Totuşi, oficialii Scania şi Man au refuzat să comenteze posibilitatea că divizia de camioane să se desprindă parţial său integral de Grupul Volkswagen.
Celelalte 10 mărci deţinute de Grupul Volkswagen sunt Volkswagen, Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Ducaţi şi divizia de vehicule comerciale Volkswagen.
Via Reuters
Mentalitatea firmei (indiferent cum se numeste ea) se transmite catre fani sau/si clienti. Chestie fireasca dealtfel.
In cazul de fata, reactia va fi tipica: pe shest se dau "raspunsurile" pentru ca nu poate fi vorba de argumente.
Aveti dreptate, dar sunt fani si "fani"; sunt unii obiectivi (motiv pt care au ales sa fie fanii unei marci) si ultrasii (cei mentionati de dv.)
Si eu sunt fan si posesor de TSI (prin posibilitatile de tuning datorata turbinei, nu neaparat prin superioritate), dar vreau sa fiu obiectiv, nu sa am ochelari de cal.
Mă întreb ce motivație ar avea un potential client de Volkswagen in a mai achizitona un model VAG...
Personal, mă pronunț categoric ȋmpotriva “ciopârțirii” VAG-ului. Pe de altă parte, nu ȋncape ȋndoială că ambele mărci de autovehicule grele sugerează excelența ȋn calitate. Dar, ȋn momentul de față, cine are disponibilități de 13 miliarde €, ȋn caz că, să zicem, MAN ar fi scos la vânzare? Dintre toți constructorii lumii, doar Toyota a realizat un profit net ȋn 2015 de peste 15 miliarde €, dar mi s-ar părea neverosimil să se arate interesată de vreo divizie germană sau, dacă da, atunci nu la prețul menționat (chiar dacă, desigur, acesta este justificabil).
Nu știu de ce, dar a ȋnceput să mă apuce…mila de VAG. Vorba unui clasic: o minciună sau o cacealma rămâne o pată de neșters, oricâte adevăruri sau lucruri bune te-ai strădui să oferi după aceea…De-aia o să tot jubileze Toyota de acum ȋncolo: IgnitionKey-ul cretinilor și Dieselgate-ul nerușinaților (te citez, Lau!) au picat cum nu se putea mai bine pentru japi ȋn acest deceniu bramburit și se pare că au cutremurat lumea auto mai abitir decât cutremurul propriu-zis (2011).
Si eu sunt utilizator si sunt tot atat de revoltat....