Într-o lume auto care și-a declarat în mai multe rânduri în ultimii ani intenția de a vira spre zona electrificării pe de o parte și spre cea a mașinilor autonome pe de altă parte, Toyota a avut o politică mai degrabă conservatoare, mizând pe hibrizii clasici - zonă în care japonezii au fost pionieri - și pe pași lenți înspre automatizarea modelelor din gamă. Această strategie se va schimba însă în următorii ani, când Toyota pregătește un asalt ceva mai apăsat asupra noilor valuri din industrie.
Informația a fost confirmată de însuși CEO-ul companiei japoneze, Akio Toyoda, care a anunțat la întâlnirea anuală a acționarilor companiei că Toyota va aborda o strategie mult mai agresivă în zona tehnologiilor noi.
"Industria auto trece prin schimbări majore, iar probleme și idei pe care noi le-am fi putut crede că aparțin viitorului îndepărtat ne-ar putea afecta chiar mâine. Din acest motiv trebuie să începem o ofensivă în timp ce vom avea grijă să păstrăm neatinse zonele în care suntem puternici", a declarat Toyoda.
Conform oficialului nipon, cei 9.1 miliarde de dolari investiți anual în zona de cercetare și dezvoltare vor fi suplimentați, iar Toyota va avea în vedere chiar și achiziția unor companii din domeniile în care constructorul asiatic își dorește să accelereze prezența.
sunt sigur ca poti sa mai scrii alte cinci pagini fara sa comunici nimic.
Au inteles asta, de cand Nissan e-power Note le-a luat fata in topul vanzarilor din Japonia, si apoi si Nissan Versa (non e-power dar cu tehnologii foarte bune in domeniul conducerii auto !! )
Viitorul cum ziceam este al masinilor SEMI-electrice (gen Nissan e-power) si a celor FULL-electrice (gen Leaf, Zoe, Tesla) !
Restul masinilor si a altor hibrizi sunt deja uzate moral, vor fi cumparate doar pentru ca clientii nu au condus o masina SEMI-electrica sau FULL-electrica.
Sunt curios cand grupul VAG si in special VW vor intelege aceasta schimbare radicala care vine tare !
Deja Renault incep sa o inteleaga si e posibil ca dupa Nissan Micra si Juke cu e-power in Europa sa vedem Clio si Megan cu e-power !
Odata ce incepe Renault sa se alinieze tonului Nissan, atunci toata piata va face SHIFT catre SEMI-electrice !!!
si toate cele care sunt doar cu motoare termice vor ramane doar apanajul intarziatilor si a ceva masini de lux care prefera sutele de cai putere pentru egourile stupide ale acelor clienti.