Încep problemele pentru Volkswagen şi în Europa? Britanicii ar putea cere compensaţii financiare pentru proprietarii maşinilor afectaţi de Dieselgate

de Daniel Popescu
Luni, 17.10.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Guvernul britanic consideră că Volkswagen a gestionat într-un mod "inacceptabil" scandalul Dieselgate şi ameninţă că va cere în instanţă despăgubiri financiare pentru toţii proprietari de maşini afectaţi.

Volkswagen a acceptat să plătească peste 15 miliarde de dolari în Statele Unite ca parte a unor compensaţii generoase acordate clienţilor afectaţi de scandalul Dieselgate, însă a insistat că măsura nu se va aplica şi în Europa.

Constructorul german susţine că remedierea problemelor se face contra-cost şi că legislaţia europeană nu este la fel de dură ca în SUA, însă statele Uniunii Europene încep să-şi manifeste nemulţumirea pentru acest tratament.

Guvernul Marii Britanii consideră că tratamentul celor de la Volkswagen este inacceptabil şi avertizează că ar putea solicita în instanţă despăgubiri materiale pentru toţi cleintii britanici afectaţi de Dieselgate.

Urmareste Automarket
"Guvernul este de acord că tratamentul aplicat clienţilor britanici nu a fost acceptabil şi ca proprietarii ar trebui compensaţi pentru inconvenienţa, nesiguranţa şi ingrijorările cauzate de faptul că Volkswagen a trişat, dar şi pentru orice pierdere de valoare a vehiculelor afectate", precizează guvernul.

În plus, o altă problemă este legată de modul în care Volkswagen a gestionat scandalul, întrucât nu a comunicat cu clienţii britanici afectaţi, care nu au ştiut exact ce se va întâmpla cu maşinilor lor.

"De asemenea, este inacceptabil că Volkswagen a evitat problema atât de mult timp şi a evitat să interacţioneze cu clienţii în această problemă şi să răspundă la îngrijorările lor", mai precizează oficialii guvernului britanic.

Via Autocar

Comentarii (6)

  • vw s-a apucat de făcut cârnați
    Sunt culmea englezii ăștia. După ce și-au cumpărat ,,cele mai bune mașini,, acum își vor înapoi taxa de șmecher.
    6 4
  • inexorabil
    Daniel, iarăși “bagi” imaginea cu fumul ȋnecăcios “tipic” lui VW? Consideri că ar produce un efect devastator ȋn conștiința publicului ieșirea fumului anume prin…emblemă? Nu vedeți, domnilor, că li se rupe nemților de indignările cu ecou global (mai mult sau mai puțin juste) ? Ȋmi place de englezi, ȋi stimez pentru Brexit, dar se ȋnfoaie degeaba – mai mult ca sigur, VAG nu va ȋntâmpina ȋn Europa o severitate a autorităților comparabilă cu cea americană. A trecut mai bine de un an de la declanșarea tevaturii și, paradoxal, colosul din Wolfsburg pare să fi ieșit cu reputația nu atât de șifonată precum anticipa majoritatea lumii, iar dacă afirmă dânșii că, d.p.d.v. financiar, n-au motive de ȋngrijorare, atunci nu ne rămâne decât să-i credem…

    Ideea nostimă este că piedica pe care și-a pus-o singură compania germană, respectiv seria de urgii naturale care au lovit Toyota nu pot fi speculate de către papagalii de pe (etern?) locul 3, care parcă au ȋnlemnit (șefa lor se ocupă cu acțiunile sociale; măcar că ȋn curțile lui VAG și TMC se ȋntâmplă câte ceva – uneori rău – dar care ȋi impulsionează!).

    Guvernul britanic acuză faptul că VAG ignoră comunicarea cu clienții…Adică ȋși dă seama de această realitate și un puradel de la noi din cartier, dar ȋnalții responsabili ai Regatului Unit au descoperit acum apa caldă. Axiomatic, constructorul ȋți livrează mașina pe care i-o comanzi, iar după aceea ȋl doare ȋn pulpă și de ea, și de tine, ce crezi? Din proprie inițiativă, ȋți dă un telefon, măcar după ce produsul pe care l-ai achiziționat a ieșit din perioada de garanție? “Merge bine, nene? Ai necazuri cu mașina? Ești mulțumit de ea și de calitatea pe care o promovăm noi?”.
    Așadar, vorbim despre o atitudine universală, nu plăsmuită musai de VAG, dar, ȋn cazul service-ului, știu sigur că, totuși, reprezentanțele românești VW-Škoda te sună după ce ai trecut pe la ele pentru verificări, intervenții sau reparații, solicitându-te pentru a le acorda note privind calitatea serviciilor prestate. Ȋntâmplător, am vizitat un astfel de loc, dar numai Dieselgate nu vâjâia ȋn mințile oamenilor de acolo: angajați + clienți; am ajuns să-mi creez impresia că sportul preferat al mass-mediei este aruncarea bălăriilor pe foc (probabil că din cauza asta rezultă acel fum ȋnecăcios…).
    2 9
  • Hai sa fim seriosi, toti constructorii pacalesc testele de emisii, doar ca vw a luat-o probabil pt un alt pacat. Unii conspiratoristi vb de o razbunare a lui Piech care a construit imperiul Vw si a iesit pe usa din dos si care a eliberat din lesa documentele compromitatoare. Oricum, hai sa vedem si alte date tehnice de la alti constructori, de exemplu vaporul Insignia, masina ok de altfel, afiseaza un consum mixt de 4,5 pt 2.0 d 170 cai, nu mai zic de noul E classe o masina de 1700kg are un consum de 3,9 mixt pt 2,2d 194 cai. Deja bate la ochi, rau, chiar daca au tot felul de tehnologii smechere de reducere a consumului. E ca si cum ar amenda benzinariile MOL ca are preturi prea mari, cand toate celelalte benzinarii au aceleasi preturi. Macar daca ne mint, sa ne minta frumos in continuare, degeaba aratam pe cineva cu degetul, ca toti sunt la fel.
    4 4
  • Nu încep problemele, încep doar negocierile. Asta înseamnă că se apropie Brexit.
    8 0
  • Într-adevăr, acele „probleme” sunt doar niște manevre ce preced niște negocieri. Nu se va retrage nici dracu` deoarece Marea Britanie va adopta metoda Elveției: afară din U.E. dar comerț liber cu aceasta.
    3 0
  • De acord ,incep "negocierile"....sa vedem cu ce pareaza germania(scuze ue)
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru