Volkswagen a acceptat să plătească peste 15 miliarde de dolari în Statele Unite ca parte a unor compensaţii generoase acordate clienţilor afectaţi de scandalul Dieselgate, însă a insistat că măsura nu se va aplica şi în Europa.
Constructorul german susţine că remedierea problemelor se face contra-cost şi că legislaţia europeană nu este la fel de dură ca în SUA, însă statele Uniunii Europene încep să-şi manifeste nemulţumirea pentru acest tratament.
Guvernul Marii Britanii consideră că tratamentul celor de la Volkswagen este inacceptabil şi avertizează că ar putea solicita în instanţă despăgubiri materiale pentru toţi cleintii britanici afectaţi de Dieselgate.
"Guvernul este de acord că tratamentul aplicat clienţilor britanici nu a fost acceptabil şi ca proprietarii ar trebui compensaţi pentru inconvenienţa, nesiguranţa şi ingrijorările cauzate de faptul că Volkswagen a trişat, dar şi pentru orice pierdere de valoare a vehiculelor afectate", precizează guvernul.În plus, o altă problemă este legată de modul în care Volkswagen a gestionat scandalul, întrucât nu a comunicat cu clienţii britanici afectaţi, care nu au ştiut exact ce se va întâmpla cu maşinilor lor.
"De asemenea, este inacceptabil că Volkswagen a evitat problema atât de mult timp şi a evitat să interacţioneze cu clienţii în această problemă şi să răspundă la îngrijorările lor", mai precizează oficialii guvernului britanic.
Via Autocar
Ideea nostimă este că piedica pe care și-a pus-o singură compania germană, respectiv seria de urgii naturale care au lovit Toyota nu pot fi speculate de către papagalii de pe (etern?) locul 3, care parcă au ȋnlemnit (șefa lor se ocupă cu acțiunile sociale; măcar că ȋn curțile lui VAG și TMC se ȋntâmplă câte ceva – uneori rău – dar care ȋi impulsionează!).
Guvernul britanic acuză faptul că VAG ignoră comunicarea cu clienții…Adică ȋși dă seama de această realitate și un puradel de la noi din cartier, dar ȋnalții responsabili ai Regatului Unit au descoperit acum apa caldă. Axiomatic, constructorul ȋți livrează mașina pe care i-o comanzi, iar după aceea ȋl doare ȋn pulpă și de ea, și de tine, ce crezi? Din proprie inițiativă, ȋți dă un telefon, măcar după ce produsul pe care l-ai achiziționat a ieșit din perioada de garanție? “Merge bine, nene? Ai necazuri cu mașina? Ești mulțumit de ea și de calitatea pe care o promovăm noi?”.
Așadar, vorbim despre o atitudine universală, nu plăsmuită musai de VAG, dar, ȋn cazul service-ului, știu sigur că, totuși, reprezentanțele românești VW-Škoda te sună după ce ai trecut pe la ele pentru verificări, intervenții sau reparații, solicitându-te pentru a le acorda note privind calitatea serviciilor prestate. Ȋntâmplător, am vizitat un astfel de loc, dar numai Dieselgate nu vâjâia ȋn mințile oamenilor de acolo: angajați + clienți; am ajuns să-mi creez impresia că sportul preferat al mass-mediei este aruncarea bălăriilor pe foc (probabil că din cauza asta rezultă acel fum ȋnecăcios…).