Încărcarea mașinii electrice poate deveni la fel de scurtă ca plinul de carburant: 3 minute pentru o autonomie de 100 de kilometri

de Daniel Popescu
Joi, 13.12.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un prototip electric Porsche a reușit să se încarce în numai 3 minute cu energia electrică necesară pentru o autonomie de 100 de kilometri, la o stație de 450 kW dezvoltată împreună cu BMW.

Timpul mare necesar în prezent pentru o încărcare completă reprezintă unul dintre obstacolele care stau în calea unei adoptări mai largi a mașinilor electrice.

În încercarea de a remedia această problemă, mai multe companii din industria auto, printre care se numără Grupul BMW și Porsche, au fondat în 2016 un proiect de cercetare numit FastCharge. Acesta are drept scop dezvoltarea unor stații de încărcare de 450 kW, de circa trei ori mai rapide decât cele disponibile în prezent în cadrul unor rețele europene precum Ionity.

Porsche a anunțat acum rezultatele unui experiment în cadrul căruia a folosit un prototip de cercetare la o stație montată în apropierea autostrăzii care conectează localitățile germane Ulm și Augsburg. Prototipul Porsche echipat cu o baterie de 90 kWh a reușit să se încarce cu 400 kW, ceea ce înseamnă obținerea unei autonomii de 100 de kilometri într-un interval de numai 3 minute de la startul încărcării.

Stația de încărcare dezvoltată în cadrul proiectului este compatibilă cu toate mașinile electrice care utilizează varianta Type 2 a sistemului Combined Charging System (CCS), acesta fiind de altfel și standardul european pentru încărcarea mașinilor electrice.

În funcție de model, stația poate fi folosită de modele electrice cu sistem de baterii de 400 volți sau 800 de volți, iar capacitatea de încărcare este ajustată automat în funcție de capacitatea maximă de încărcare permisă de mașină.

Pentru moment, nu este clar când vor apărea primele stații de încărcare de 450 kW pentru utilizare pe scară largă de utilizatorii mașinilor electrice.

Via Porsche

Comentarii (4)

  • Incet si problema *timpului la pompa* o sa fie depasita
    8 2
  • ACE - Craiova
    FastCharge, Ionity....tot pe-acolo...

    Reteaua Ionity doar ce a inaugurat cea de-a 32-a statie de incarcare in Europa, care functioneaza la 800 V curent continuu si are o putere de 350 kW...

    https://insideevs.com/ionity-charging-stations-bjorn-norway-video/

    VIITORUL incepe chiar DE ASTAZI ....
    11 1
  • Inainte sa sara toti sa zica ca o sa rupa reteaua in doua la 450 kw X 100 de masini va zic ca nu e deloca asa.
    Acea statie de incarcare de mare putere are si ea o baterie si mai mare in containerul ala mare din spate pe care scrie SIEMENS care se incarca la putere normala din retea dar non stop. Cand vine masina i se da curent din bateria aia mare. Un asa zis "burst" scurt dar puternic. Asa functioneaza si sistemul tesla supercharger.
    6 2
  • Edikkk
    Viitorul e clar full electric.

    Păcat că UE este în urma UK, unde s-a dat lege ca toate staţiile de alimentare cu hidrocarburi să aibă măcar un port încărcare maşini electrice !!!

    Bravo UK
    6 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru