Popularitatea în creștere a mașinilor electrice generează o serie de temeri cu privire la stabilitatea rețelelor de energie electrică din Europa.
BMW a inițiat în Germania un proiect împreună cu operatorul de rețele electrice TenneT pentru a introduce o serie de parametri noi în procesul de încărcare pentru mașini electrice.
De exemplu, puterea de încărcare a mașinilor electrice se reduce în mod automat atunci când cererea de energie este mai mare, pentru a evita suprasolicitarea rețelei de energie electrică.
Controlul încărcării se realizează indiferent dacă încărcarea are loc la o stație de încărcare publică, la un Wallbox sau o sursă casnică de curent. În plus, proiectul are ca scop o limitare a utilizării centralelor electrice care utilizează combustibili fosili care generează poluare.
De exemplu, dacă cantitatea de energie electrică din resurse regenerabilă este limitată, atunci puterea de încărcare a mașinii electrice va fi scăzută temporar, pentru a evita utilizarea energiei electrice generată de termcentrale care folosesc cărbunele drept materie primă.
Proiectul derulat de BMW a avut succes, întrucât a condus la scăderea temporară a puterii de încărcare pentru unele unități de test BMW i3.
O serie de studii independente arată că mașinile electrice nu vor afecta însă în mod semnificativ rețelele electrice.
Astfel, în Germania, o flotă de două milioane de mașini electrice generează o creștere a consumului de energie electrică cu 1%.Pentru România, BMW estimează că o creștere de 1% este generată de 200.000 de mașini electrice, întrucât producția și consumul sunt de aproximativ 10 ori mai mici decât în Germania. În România, vânzările de mașini electrice sunt de circa 1.000 de unități pe an.
Via BMW
Comentarii (0)