Start-up-ul american Fisker condus de celebrul designer Henrik Fisker a anunțat în această primăvară că va lansa un SUV electric în cursul anului 2021. La vremea respectivă, Fisker a publicat o imagine cu partea frontală a noului model, care a fost urmată de un teaser în care erau evidențiate și jantele.
Acum, Henrik Fisker a publicat pe rețeaua de socializare Facebook un nou teaser, iar de data aceasta ne putem face o primă idee despre partea laterală a noului model. Interesant este că semnalizarea a fost integrată și în montantul D, cu scopul de a oferi mașinilor din spate o vizibilitate mai bună a intențiilor șoferului.
De asemenea, imaginea scoate în evidență și mânerele rabatabile pentru portiere, care par să fie iluminate pentru ca poziționarea acestora să fie intuitivă pe timp de noapte.
În plus, Fisker a menționat că prezentarea oficială a noului model va avea loc în luna decembrie.
Anterior, Fisker a afirmat că plafonul poate fi rabatat prin atingerea unui buton pentru a oferi șoferului și pasagerilor o atmosferă în aer deschis fără ca acest lucru să afecteze integritatea structurală a mașinii.
Pentru interior, Fisker promite un spațiu generos la interior, un Head-Up Display de mari dimensiuni și un sistem de infotainment avansat.Pentru moment, Fisker nu a avut detalii despre platforma tehnică, însă a menționat că modelul va fi echipat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, pentru a oferi tracțiune integrală.
În plus, modelul va fi echipat cu un acumulator Li-Ion de 80 kWh care va oferi o autonomie de 480 de kilometri, calculată însă conform standardului american EPA, mai dur decât standardul european WLTP.
Nu în ultimul rând, pe piața americană, noul SUV electric va avea un preț de pornire de 40.000 de dolari, cu numai 1.000 de euro mai mare decât prețul anunțat pentru Tesla Model Y.
Fisker a anunțat că testele cu un prototip al noului SUV electric vor începe până la finalul acestui an.
Via Motor1
Verde-n față așadar, H. Fisker a fost -- și mai este -- un bun designer, dar ca biznisman una din două... sau chiar trei:
1. o catastrofă din cauză de hiper-optimism nerealist
2. un mega-țepar cu bună știință (găurile date de el - chiar dacă a avut abilitatea să nu semneze mai niciun contract -- depășesc 1.200 milioane $...)
3. un mitoman ajuns să creadă-n fantasmele lui (unic exemplu: declara că firma livratoare de baterii pt ex-Fisker Karma l-a băgat în faliment... după ce chiar el nu-i plătise, falimentându-i. :-p)
Nu vă mai zic că, acu +15 ani când a invitat jurnaliști la o firmă asociată care pretindea că fabrică graphen en-gros, ăia foloseau un DVD-writer ca să fabrice... fum. Sau rășini. :-)))
Noua lui gogoriță (e-SUV mai ieftinache decât Tesla-Y cică) e deci și ea doar abur curat-murdar :-) sprijinit pe niște rendering-uri debile.
Care hai să admitem că s-ar putea transforma într-un e-prototip funcțional cu niște milioane, dar e-producția de serie pretinde cu totul alte premise.
...Și mai ales mega-credite implicând un anume grad de încredere - întrebați-l pe Musk.