Volkswagen a început în acest an rechemarea în service a maşinilor din Europa afectate de scandalul Dieselgate, însă până în prezent a reuşit să rezolve problemele cu software-ul ilicit pentru numai 10% dintre cele 8.5 milioane de unităţi afectate de probleme.
În contextul unui ritm redus, Volkswagen a fost somată de Uniunea Europeană să anunţe un calendar complet, iar constructorul german s-a angajat să rezolve problemele de mediu ale tuturor unităţilor europene cel mai târziu în toamna anului 2017. Cel puţin jumătate dintre maşini vor fi remediate până la sfârşitul anului în curs, însă VW nu a oferit cifre exacte în acest sens.
"Toate maşinile vor fi reparate până în toamna anului 2007, iar compania va oferi clienţilor o dovadă de conformitate. Vom monitoriza cu atenţie acest angajament şi vom continua să muncim cu organizaţiile pentru apărarea drepturilor clienţilor, cu autorităţile şi cu Volkswagen", a declarat comisarul european Vera Jourova.
Motoarele de 1.2 şi 2.0 litri necesită un simplu update software, însă problemele principale sunt la 3 milioane de unităţi cu motoare de 3.0 litri, care necesită schimbarea unor componente.O altă problemă este că Volkswagen a refuzat să ofere compensaţii în bani clienţilor europeni afectaţi de Dieselgate, în ciuda unui pachet generos de 10 miliarde de dolari acordat clienţilor din Statele Unite ale Americii.
Oficialii europeni speră ca grupul german să revină asupra deciziei, însă în caz contrar este de competenţa fiecărui stat membru al Uniunii Europene să solicite despăgubiri pentru cetăţeni.Via Automotive News
Un tribunal,...ceva și pe la noi ?
VW a mintit si trebuie sa remedieze problema. Simplu. Clientii vor fi obligati foarte usor: cei cu garantie vor face remedierea chiar la service-ul reprezentantei, iar cei in perioada de dupa nu vor primi ITP-ul daca nu trec tot pe acolo sa rezolve. Mai ales ca toata treaba e gratis pentru client.
La 2.0 se rezolva din soft. Problemele sunt la 3.0, care oricum nu-s multe la noi pe piata.
De acord cu tine ca si vechiturile auto,, utilitare, camioane si autocare trebuie sa nu primeasca ITP-ul daca polueaza peste masura. Direct la casat cu ele.
Desi ai luat multe manute rosii, eu partial, iti dau dreptate... In primul rand tara din care a plecat problema poluarii este al doilea mare poluator mondial dupa China! USA nu au ratificat tratatul anti poluare de la Kyoto. Prin urmare povestea asta e un fel de "hotul striga hotii".
@Andy
In primul rand Volks nu a furat nimic. In al doilea rand, presupunand ca remedierea se va face gratuit, cine il va despagubi pentru eventuala pierdere de putere pe care o va suferi motorul in urma "remedierii".
Păi cine altcineva să plătească despăgubirea decât cel ce a fabricat produsul (ce nu-i chiar ieftin).
La noi însă lucrurile vor rămâne așa în 99% din cazuri. Dovada e Volks ce nu-i nici pe departe vreun un caz singular.