Cu numai o săptămână în urmă, publicaţia germană Bild anunţa că autorităţile americane au descoperit că Audi foloseşte un dispozitiv software diferit de cel din cadrul scandalului Dieselgate pentru a păcăli testele de emisii de dioxid de carbon.
La vremea respectivă, publicaţia afirma că modelele Audi care au cutie de viteze automată au un software care detectează că maşinile sunt pe bancul de probe pentru a emite mai puţin dioxid de carbon decât în condiţii reale.
Chiar dacă iniţial oficialii Audi au refuzat să comenteze informaţiile, un purtător de cuvânt al Volkswagen a confirmat în cele din urmă că datele apărute în presă sunt reale. "Programele adaptive pot conduce la rezultate incorecte care nu pot fi reproduse ulterior. Audi a explicat detaliile tehnice ale programului Autorităţii Federale de Transport din Germania (KBA) şi a furnizat informaţiile tehnice", a precizat Volkswagen pentru publicaţia Automotive News.
Acest program adaptiv pentru transmisie are în teorie rolul de a oferi performanţe mai bune prin adaptarea la condiţiile de drum şi reducerea consumului de carburant. Chiar dacă Audi a comunicat aceste informaţii autorităţilor germane, publicaţia Bild a dezvăluit că şi Agenţia pentru Protecţia Mediului din Statele Unite (EPA) a deschis o investigaţie pe această temă.Potrivit unor informaţii anterioare, Audi a folosit în mod activ acest software până în mai 2016, deşi scandalul Dieselgate a izbucnit în septembrie 2015. Dispozitivul folosit de Audi este diferit de cel care a condus la apariţia scandalului Dieselgate, întrucât acesta viza doar testele pentru oxid de azot.
Via Automotive News
Daca poti trisa, de ce sa-ti mai bati capu' ca celelalte vehicule sa le faci corecte.
Nu ca ar fi excelat vreodata. Ceea ce nu inteleg eu este dc nu se rezuma macar sa ofere o calitate a interiorului demna de marcile asiatice sau frantuzesti ? E clar ca la partea mecanica sunt de domeniul trecutului, la fel si la suspensii si transmisii , dar dc nu se straduiesc macar sa ofere interioare de calitate ? Am testat multe modele VW si nu exceleaza deloc, au plastic dintr-o bucata la interior, si nici macar jurnalistii nu le claseaza ca un etalon .
Dai de la min 9:05 , ai sa auzi cum suna un plastic autentic intr-un VW ''premium'' , a zis ca aceeasi situatie este si in Passat .
https://www.youtube.com/watch?v=Jp28bhWOqZo
Va mai spun ca m-am urcat si intr-un audi a 6 , 3L diesel si m-a luat claustrofobia ??!!! Nu contest ca masina te baga in scaune si fuge de rupe... dar interiorul pur si simplu lasa de dorit, nimic spectaculos la pretul pe care il cer.
Consider ca nemtii au scazut foarte mult calitatea in ultimii ani iar preturile au crescut foarte mult, chiar nepermis de mult. Nu-mi pare rau ca mi-am luat japoneza iar pe viitor n-ar fi exclus sa achizitionez o kia sau hyundai mai ales ca preturile pe care le practica sunt absolut imbatabile.
o zi buna
Vezi ca deja ti-ai luat 2 negative de la spalatii pe creier care probabil n-au condus sau n-au urcat in viata lor in nici o masina ( ba mai mult ma apuca rasul cand vine unul cu cate o poveste inventata ) , eu pot demonstra asta oricui vrea , am testat sute de masini de la Bentley, Ferrari pana la cele mai ieftine Dacia, Fiat, etc. In sfarsit. De la mine ai +1 pt argument si concluzii bine definite. In priviinta Audi, aceeasi problema am gasit-o si eu. Noile A6 A4 si A3 sedan parca nu fac parte din segmentele descrise de ei, cand te urci la interior ai senzatia ca esti intr-o masina de clasa mai mica. Eu am 1,94 inaltime si ma simt ca intr-un cotet cand ma urc intr-un A3 in spate. In fata este OK dar pozitia scaunelor lasa de dorit, de asemenea si scaunele de baza , pt scaune mai bune trebuie sa cumperi motorizari de peste 30-40 mii , sau doar parkete care ti le baga pe gat cu alte optiuni sportivizate care ajung la vreo 10 mii . Este sarlatanie pe fata. In priviinta calitatii, doar nu exceleaza nici A6-le, are plastic tare in zona sistemului MMI si a selectorului, de astfel se vad suruburile plasticelor imbinate la interior ( cunoscatorii stiu ce zic ) chiar si in A8 se vad suruburile, si nu doar eu zic asta, inclusiv George Buhnici a semnalat acest minus, mai jos arat testul cu A8. In priviinta VW , foarte slab finisate, Avensis este peste noul Passat la finisaje, ofera manere acoperite cu piele pe usi si inclusiv pe mijlocul volanului nu doar colacul. De asemenea, la Avensis nu se vede tabla vopsita la marginea usilor precum in Passat, acea zona vizibila este acoperita cu un cheder care mai are rolul si unei insonorizari superioare.
In aceasta poza este vorba de varianta full options adica acea versiune nesimtit de scumpa ( 60 mii euro ), se vede acea bucata de tabla vopsita pe marginea usilor la interior, in aceasta configuratie masina are o culoare albastru pacific ( se observa si dupa nuanta oglinzilor exterioare )
https://www.netcarshow.com/volkswagen/2015-passat/1024x768/wallpaper_2f.htm
https://www.youtube.com/watch?v=Z-j5o-0fEuc
de cand este normal ca in testele de laborator rezultatele testelor sa fie incorecte si imposibil de reprodus in rularea obisnuita pe sosea?
De fapt este normal sa fie asa in Europa de cand comisia europeana a adoptat ciclul de omologare NEDC (New European Drivig Cycle).
Daca o sa studiati un pic ce presupune omologarea pe ciclul NEDC, o sa observati ca legilatia este permisiva. Adica , temperatura la care se face omologarea este [20°-30°], bateria masinii este incarcata, masina este rodata, se fac pre-conditionari, carburantul folosit este unul special si nu comercial, omologarea nu se face cu consumatori gen AC. Rotile masinii sunt in permanenta drepte, deci impactul pompei higraulice/directiei electrice este neglijabil. Si mai apoi, daca va uitati pe profilul NEDC o sa aflati repede cat de reprezentativ este fata de utilizarea unui clinent.
Oricum, se mai elimina din acesti factori odata cu trecerea la WLTC si RDE (adica incepand cu 09.2017). Initial RDE si WLTC au fost prevazute din 2019. Multumita Dieselgate, data de aplicare s-a accelerat.
Am ajuns groapa de gunoi a europei, pe langa janghine auto din vest , acum ''importam'' si gunoi cu tiru ca e mai ieftin de reciclat la noi
Asta e , ne meritam soarta !