Uniunea Europeană este așteptată să introducă noile obiective privind emisiile de dioxid de carbon pe care mașinile trebuie să le respecte începând cu anul 2020. UE și-a propus ca emisiile gazelor cu efect de seră să fie reduse cu cel puțin 40% până în 2030, prin comparație cu anul 1990.
Până când autoritățile vor prezenta forma finală a noilor obiective, activiștii de mediu poartă discuții aprinse cu cei care susțin că o limitare strictă a emisiilor de CO2 ar impune o barieră în dezvoltarea industriei auto.
Informații preliminare au arătat că Uniunea Europeană ar vrea să reducă emisiile mașinilor cu 25-35% până în 2030, potrivit Reuters.
Însă, a apărut un grup de 7 țări care cer UE să impună limite și mai stricte pentru emisiile mașinilor, respectiv o reducere de cel puțin 40%. O scrisoare în acest sens a fost trimisă către Comisia Europeană și semnată de Luxemburg, Austria, Belgia, Olanda, Portugalia, Irlanda și Slovenia.
Comisia este așteptată să facă un anunț privind noile obiective CO2 pe data de 8 noiembrie.
Via Autonews
vom vedea oare vreodata astfel de masuri?
''STUDIU-Toate masinile consuma cu 23% mai mult si diesel-ul are emisii mai mari cu pana la 600%
Aceste cifre sunt publicate oficial de catre Asociatia Automobilelor din Australia.
Mare suprinza este ca masinile vechi din generatia Euro 2 si Euro 3 au emisii in multe cazuri chiar MAI MICI decat masinile Euro 5 si Euro 6 atat pe benzina cat si diesel.
Oficialii AAA au testat si modelele hibrid cu motoare pe benzina Euro 6 si au descoperit ca unele au emisii chiar si mai mari cu 500% fata de ceea ce spun producatorii.
Singurele modele care au prezentat emisii reale in limitele legiferate sunt cele pe GPL, in testele AAA fiind testata un model pe GPL care era compatibil cu normele de pouluare Euro 5.
Concluzia generala este ca masinile moderne consuma in medie cu pana la 24% mai mult decat o spun producatorii, au emisii de noxe cu pana la 625% pentru cele diesel si ca 27% din masinile pe benzina nu ating normele de CO2 reglementate.
Rezultatul este oarecum socant pentru ca au fost testat si mult laudatele masini hibrid care din pacate nu s-au ridicat la nivelul emisiilor anuntate de producatori.''
(sau volume extrem de mici)
@ Catalin - foarte interesant studiul !! nu ca ar spune ceva nou, dar sunt sigur ca sunt anumite masini euro 3-4 care emit mai putine noxe decat euro 5-6
http://www.automarket.ro/stiri/raport-unele-masini-hibride-consuma-de-patru-ori-mai-mult-combustibil-80593.html
"Studiul" AAA are atatea lacune incat sunt nenumarate organizatii guvernamentale si non-guvernamentale care il pun sub semnul intrebarii.
@Catalin....."singurele modele care au prezentat emisii reale in limitele legiferate sunt cele pe GPL, in testele AAA fiind testata un model pe GPL".
Observi ridicolul si idiotenia? NU POTI extrapola pe un intreg segment de automobile, UN SINGUR rezultat. E ca si cum as spune ca idiotul care si-a aruncat tigara pe jos este reprezentativ pentru intregul oras din care face parte si orasul ala e complet necivilizat.
Am adăugat veriga lipsă. Mulțumim pentru observație.
Constat ca mi-au sters partea de inceput din comentariul anterior, in care spuneam unde a aparut stirea.
Chiar nu am comparat cu tehnologia japoneza, nu am scris nimic in acest sens.
@Edikkk
Multumesc si este asa cum spui, nu aduce multe noutati, insa este bine ca unii se preocupa si studiaza aceste aspecte, de care ai amintit.
@vianu
Nu citisem articolul din link, multumesc de precizare.
De acord ca studiul AAA nu este perfect, consider ca are totusi anumite aspecte interesante, ca de exemplu:
''How our Real-World Testing worked
30 cars were tested on a 90-minute real-world testing circuit. The circuit is divided equally into urban, rural and highway conditions
Tests were conducted according to European Commission protocols, adapted for Australian driving conditions and speed limits.
Tests must meet a strict set of requirements for things like vehicle payload, ambient conditions, speed and distance, as well as a specification of stop periods and total duration, or the test must be redone.
Real World Emissions testing is very reliable with an average of 3 percent variation between test results on the same vehicle.''
Iata ca de anul acesta prin programul rabla se pot cumpara numai masini ce se incadreaza la emisii de pana la 130 grame C02/km... cine stie ce alte norme vom vedea pe viitor... sper doar ca vor tine cont de teste efectuate in trafic, nu in conditii de laborator.
Macar in alte tari sa fie astfel de teste, ca la noi... usor de zis, greu de facut ;)
Desigur ca doar pentru un anumit aspect nu se poate extrapola, asa cum cu o floare nu se face primavara.
:))))) :)))))