Renault a privit cu invidie la succesul unor modele ca Fiat 500 şi Volkswagen Beetle, modele ce au reuşit să renască din cenuşă şi chiar să îşi depăşească strămoşii în strălucire şi comenzi. Puterea exemplului i-a motivat pe oficialii francezi să îşi dorească un model asemănător.
Nu a durat mult până când pe masa comitetului de conducere a apărut un proiect care viza renaşterea celebrului Renault 4. Motivaţia a fost atât de puternică încât în 2011 constructorul a organizat şi un concurs de design global, menit să aducă la iveală cele mai bune reinterpretări ale modelului celebru. Concursul s-a numit ”Renault4ever” şi a ţinut, pe atunci, să sărbătorească cum se cuvine cei 50 de ani de la debutul primului Renault 4.
Proiectul a fost abandonat însă în acelaşi an 2011, după ce Patrick Pelata, şeful operaţiunilor Renault, a demisionat din funcţie din cauza scandalului de spionaj izbucnit în interiorul grupului. Poziţia sa a fost preluată şi menţinută până în prezent de Carlos Tavares. Acesta a considerat că R4 nu poate aduce suficiente beneficii financiare pentru Renault, aşa că a abandonat proiectul.S-a lăsat în schimb ademenit de mirajul fenomenului ”Nissan Juke”. Motiv pentru care s-a decis să canalizeze energiile pozitive ale constructorului către segmentul SUV-urilor mici. Aşa a luat naştere Renault Captur, primul SUV de segment B al francezilor. Model a fost desenat de Laurens van den Acker, actualul şef de design al brandului, şi el un oponent al ideii de a renaşte vechiul Renault 4.
via wcf
o astfel de masina ar fi adus o imagine mai buna brandului........mai ales ca e in trend sa renasti o masina legendara(more or less)
toti constructori sunt interersati doar de bani bani si iara bani.....obsesia asta frate.......
in zilele astea nimic nu mai e original......totu e facut doar de mantuiala.......
daca totu se rezuma la bani....e naspa asa.........pacat
Se fac studii de piata si se observa tendintele. Pentru ce sa lanseze un produs care nu se va vinde asa bine? Pentru mofturile catorva si ca sa aiba altii motivatie sa arunce cu noroi ? Nu frate, e un model iconic si e bine sa se pastreze asa. Tendintele se schimba permanent oricum. Sunt de acord sa revina cand va fi cazul.
PS: nu stiu cine-i mai prost: un om de valoare din topul unei companii multinationale sau un mascarici care nu stie sa scrie bine in propria limba..
Concurenta a demonstrat ca astfel de masini plasate bine pe piata si promovate cum trebuie pot aduce profit. Dovada nefiind doar la inceputul articolului.
Pe de alta parte astfel de masini lifestyle sunt mult mai scumpe decat o simpla masina de clasa mini. Gandeste-te ca un Beetle e cam cat un Golf. Una din politica de marketing a celor de la Renault este aceia de a avea preturi ceva mai mici decat concurenta directa, Renault fiind un exemplu in sensul asta.