În weekendul viitor începe E30 Fest 2013, întrunirea anuală a pasionaţilor "Ursuleţului"
de Sebastian Toma
Joi, 20.06.2013
NewsletterEşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pasionaţii modelului BMW E30 vor organiza săptămâna viitoare întâlnirea lor anuală. Aceasta va fi derulată în perioada 28-30 iunie şi vor fi prezente peste 100 de exemplare E30.
Esential100de exemplare BMW E30 sunt aşteptate la ediţia din acest an a BMW E30 Fest.
BMW este una dintre mărcile care se mândreşte cu un grup mare şi puternic de pasionaţi, iar modelele clasice ale mărcii au ajuns să aibă cluburi separate de posesori şi pasionaţi. Modelul E30, respectiv a doua generaţie a lui Seria 3, produs între 1981 şi 1994, are o bază imensă de fani în întreaga lume, iar România nu face excepţie. În fiecare an, pasionaţii şi posesorii de automobile clasice se întâlnesc la diverse festivaluri, unele dintre ele fiind mono-marcă, în timp ce altele sunt concentrate pe un model anume, iar BMW E30 are, la nivel mondial, mai multe evenimente şi comunităţi care îi sunt dedicate. Tocmai de aceea, Ciprian Mihai, fotograful care colaborează cu Automarket şi, totodată, posesor de BMW E30, s-a gândit să reunească posesorii de E30 din România în cadrul unei întruniri dedicată modelului cunoscut în popor sub denumirea de "ursuleţ".
Alături de Bogdan Năstase, un alt posesor de BMW E30, Ciprian a pus la cale evenimentul numit E30 Fest.
Prima ediţie a avut loc în 2011, când au participat aproximativ 50 de exemplare E30, alături de posesorii lor. A doua ediţie, derulată în vara anului trecut, a avut aproape 100 de exemplare participante, venite din toată ţara, totul din pasiune pentru modelul iconic al celor de la BMW. Festivalul dedicat lui BMW E30 a ajuns la cea de-a treia ediţie, care va avea loc între 28 şi 30 iunie 2013, la camping-ul Dârste, lângă Braşov.
Organizatorii promit o atmosferă electrizantă, condimentată cu petreceri şi concursuri dedicate E30-ului.
Pentru vizitatori şi pasionaţi, camping-ul percepe o taxă de acces de 10 lei. Posesorii vedetei evenimentului, BMW Seria 3 E30, au intrarea gratuită. Evenimentul este organizat în incinta unui camping, ceea ce înseamnă că pasionaţii şi posesorii modelului pot înnopta contracost la faţa locului.
Din toti pasionatii daca macar 10% ar restaura modelele asa cum trebuie eu unul as inchide gura vizavi de cultura ursulet in Romania. Ba chiar as fi unul din sustinatori.
Dar cat timp prin dragoste pentru model inteleg sa pun tobe cat mai rasunatoare si basi calculati cu precizie fix cat sa nu sara tabla de pe masina parca nu mai pot spune nimic laudativ.
Majoritatea posesorilor de ursuleti nu sunt pasionati. Au vrut doar o masina premium la second cu care sa se faleasca. Atat si nimic mai mult.
E de ajuns sa ne uitam in trafic si sa vedem starea deplorabila in care se gasesc masjoritatea (si e pacat ca e totusi un model care in 10 ani va fi clasic).
Majoritatea celor care comenteaza aici sunt pe langa subiect. De unde stiti voi ca nu-s pasionati ? Si na, auzi....daca mai vezi cate un urs cu toba care " rasuna " si cu bass, asta nu inseamna ca toti sunt asa.
nu exista ursulet care sa fie 'lucrat' si esapamentu sa fie stock.......
masini ca E30 nu se mai fac........
probabil E30 e masina cu cei mai multi pasionati din lume.........
Conceptul de premium era altul in anii "80, cine isi cumpara astazi E30 nu se gandeste la premium, este o masina austera pt standardele de astazi, si-l cumpara pt ceea ce reprezinta el, adica o parte din istoria Bmw, sau o parte din ei, nu se gandesc toti la asta.
cu un E30 nu te falesti cu siguranta :)) doar le cumperi cu 1000/2000 E ! mai grav e ca sunt detinute, in mare parte, de tarani care stiu doar sa faca cerculete si liniute :| Sa nu se inteleaga ca pun eticheta tuturor detinatorilor de BMW (mai ales celor cu modele mai noi) insa cei care isi "permit" un urs din ce am vazut sunt fie taranusi mecanici in service-urile de la marginea cartierelor fie pusti cocalari ce au picat bac-ul (viitori mecanici:) ), mai putini pasionati din pacate!
@Samba.........Eu nu am calcat in viata mea intr-un service BMW si sper sa nu calc. La X3 mi-am facut singur revizia intr-un mod mai responsabil decat cei de la BMW, cu piese si consumabile 100% originale. Si nu de zgarcit nu am facut-o la ei.
La F10, pentru ca e gratuita, o sa merg la o reprezentanta cu conditia ca totul sa se faca in prezenta mea. Daca eram in Germania, era altceva, la noi insa, invartindu-ma mult in lumea asta, categoric nu accept sa vad tot ce se intampla cu masina.
Sunt patit cu Citroenul Jumpy cand vroiau si chiar au pus aproape 1litru de ulei fara sa-l fi dat pe cel vechi jos. Si-au dat seama cand i-am intrebat eu daca au pus busonul la baie. Oare ce se intampla daca subit, in loc de 4-5 litri de ulei cat are motorul ala, avea aproape 10? In fine, nu are rost sa batem toba pe tema asta dar trebuie inteles ca nu toti cei care nu au facut revizia la BMW dau dovada de rea intentie sau in felul asta au stricat masina.
Daca aveam retea de service ca pe afara, da, dar la noi... vai mama lor si nu le mai tineti palma atat unii ca nu aveti dreptate. Sa fie mai responsabili cu masinile care le produc, vand si repara ca banii platiti de noi ,nu sunt rupti sau falsi ci munciti si eu nu accept ca cineva sa-si bata joc de munca mea si a familiei mele.
Cel putin asa vad eu lucrurile.
In cazul de fata, BMW trebuie sa repare masina fara niciun comentariu si sa-si prezinte si scuzele .
La cat de mult te straduiesti de vreun an sa discreditezi Bmw la orice stire, chiar si fara legatura, da-mi voie sa te suspectez de rea intentie, nu exista marca fara probleme sau perfecta, probabil esti platit pt asta, oricum este foarte greu sa reusesti asta, sunt cazuri si cazuri, ca turui pe net despre probleme mecanice poate sa fie egal cu zero, Bmw are lumea lui ca sa zic asa si nu se intersecteaza cu tine, stai calm, poate prin service cum spui tu, chiar si asa, asta nu schimba foarte multe.
Asa este, multe pleaca de la finanstisti, dar nu vad ce treaba are Bmw, sau dc doar Bmw, in lumea asta doar marca asta se consuma? Cum o dai cum n-o dai, mai ai si spui ca incalzirea globala tot de la Bmw este.
Mai poti mai @samba, chiar as vrea sa te cunosc intr-o zi, in portbagaj te-as baga sa-ti arat fiabilitate pe traseu montan. Noapte buna Robert, vezi mai usor cu copy-paste, da?
...sau daca e asa enervant si ingust la minte, cred ca interesant ar fi sa nu i se dea nici o replica...sa fie lasat in lumea lui.
Incredibil mediul asta virtual. Pun pariu ca e un nurd, cu ochelari si cosuri, care traieste doar pe internet :)
Nu stiu cum deviaza discutiile astea, in asa fel incat, de la o stire despre BMW, se ajunge la un duel, foarte vizibil mai ales in ultimul an, Made in Japan versus Made in Germany.
Nu exista masina perfecta, fiecare are targetul ei de piata, iar o masina noua, te tine in ziua de ani 7 ani, fara sa-i mai faci nimic altceva in afara reviziei anuale.
Mi-e dor sa vad discutii civilizate incat ma intreb unde sint Ztele, LauCalin, Calingura sau Prius.
Majoritatea vor veni pe roti, ca la fiecare intrunire, pasiunea este o chestiune care te depaseste, n-o sa apucati voi ziua in care n-o sa mai vedeti deloc astfel de modele pe strazi sau la astfel de evenimente, ca sa nu mai vorbim ca majoritatea au bagat mai multi bani pt reconditionare decat costa masina ta obosita ce merge cu ulei de bucatarie folosit, asta se cheama pasiune, fanii de "carute" n-au cum sa inteleaga.
Dar cat timp prin dragoste pentru model inteleg sa pun tobe cat mai rasunatoare si basi calculati cu precizie fix cat sa nu sara tabla de pe masina parca nu mai pot spune nimic laudativ.
E de ajuns sa ne uitam in trafic si sa vedem starea deplorabila in care se gasesc masjoritatea (si e pacat ca e totusi un model care in 10 ani va fi clasic).
masini ca E30 nu se mai fac........
probabil E30 e masina cu cei mai multi pasionati din lume.........
Nu pot sa cred ca nu se gasesc tobe mai silentioase si jante mai aproape de cele originale.
In rest nu vad motiv pentru care sa se supere ursulistii. Din fericire pentru ei AGVPS nu are juridictie si in habitatul lor.
La F10, pentru ca e gratuita, o sa merg la o reprezentanta cu conditia ca totul sa se faca in prezenta mea. Daca eram in Germania, era altceva, la noi insa, invartindu-ma mult in lumea asta, categoric nu accept sa vad tot ce se intampla cu masina.
Sunt patit cu Citroenul Jumpy cand vroiau si chiar au pus aproape 1litru de ulei fara sa-l fi dat pe cel vechi jos. Si-au dat seama cand i-am intrebat eu daca au pus busonul la baie. Oare ce se intampla daca subit, in loc de 4-5 litri de ulei cat are motorul ala, avea aproape 10? In fine, nu are rost sa batem toba pe tema asta dar trebuie inteles ca nu toti cei care nu au facut revizia la BMW dau dovada de rea intentie sau in felul asta au stricat masina.
Daca aveam retea de service ca pe afara, da, dar la noi... vai mama lor si nu le mai tineti palma atat unii ca nu aveti dreptate. Sa fie mai responsabili cu masinile care le produc, vand si repara ca banii platiti de noi ,nu sunt rupti sau falsi ci munciti si eu nu accept ca cineva sa-si bata joc de munca mea si a familiei mele.
Cel putin asa vad eu lucrurile.
In cazul de fata, BMW trebuie sa repare masina fara niciun comentariu si sa-si prezinte si scuzele .
Incredibil mediul asta virtual. Pun pariu ca e un nurd, cu ochelari si cosuri, care traieste doar pe internet :)
Nu exista masina perfecta, fiecare are targetul ei de piata, iar o masina noua, te tine in ziua de ani 7 ani, fara sa-i mai faci nimic altceva in afara reviziei anuale.
Mi-e dor sa vad discutii civilizate incat ma intreb unde sint Ztele, LauCalin, Calingura sau Prius.
Nu valoreaza acuma nici cat fierul reciclat.