Modelul W124, predecesorul actualei Clasa E, a debutat în 1984. Câțiva ani mai târziu, Mercedes-Benz (pe atunci Daimler-Benz AG) a decis să lanseze și o versiune de performanță care să fie echipată cu motorul V8 de pe 500 SL.
În 1989, designerul de automobile Bruno Sacco a început să creioneze caroseria noului sedan. Fiindcă inginerii săi erau ocupați cu dezvoltarea noului Clasa S, Mercedes-Benz le-a cerut ajutorul conaționalilor de la Porsche.
Aceștia din urmă trebuiau să integreze unitatea de 5.0 litri și să facă modificările necesare la nivel de suspensie și grup propulsor. Numai că la final, mașina nu încăpea pe linia de asamblare a uzinei din Sindelfingen (în mare parte din cauza aripilor evazate).
Așadar, Porsche a fost însărcinat și cu asamblarea noului 500 E. Mercedes-Benz trimitea piesele către uzina Porsche din Zuffenhausen, acolo unde muncitorii asamblau manual șasiul. Când acesta era gata, era trimis înapoi la Sindelfingen pentru a fi vopsit și revenea la Zuffenhausen acolo unde era montat motorul.
Apoi, fiecare exemplar 500 E pleca înapoi spre uzina Mercedes-Benz, unde era inspectat și mai apoi pregătit de livrare.
Acest du-te-vino dura 18 zile.Primele exemplare Mercedes-Benz 500 E au fost lansate pe piața din Germania la finalul anului 1990. În total au fost produse 10.479 de mașini 500 E, ultimele 120 fiind asamblate în perioada ianuarie - mai 1995 pentru clienții speciali ai constructorului din Stuttgart.
Pentru a celebra acest model special, Porsche a publicat acum un clip video și a aranjat o întâlnire între un 500 E și doi dintre oamenii implicați în dezvoltarea lui.
via Porsche
Problema e ca ei au numai motoare de-astea nesimtite pe masinile din coloanele oficiale, ideea e sa nu aibe si oamenii de rand acces la ele, gen cum era si Ceausescu el in Cadiilac, romanii in dacie
Jos comuniștii îmbrăcați astăzi în binefăcători pentru populație!
Precum am mai menţionat, un grup de parlamentari “cu sânge în instalaţie” au intenţionat să modifice acest impozit auto invariabil imbecil cu ajutorul unui proiect de lege care prevedea aplicarea coeficientului 0,06 pentru cilindreea sub 2000 cc, respectiv 0,12 dacă ai motor peste 2000 cc. Astfel, în cazul valorii noastre de referinţă (4973 cc), ai fi avut de plătit 4973 x 0,12 = 596,76 RON! Văzând această facilitate, mulţi iubitori de maşini s-ar fi încumetat la gesturi similare, astfel că Fiscul ar fi acumulat sume frumuşele…Aşa însă, culege praful de pe tobă (pardon, de pe baterie).
Mă rog, este de remarcat, ici-colo, câte un temerar local cu musclecar sau cu vreo bijuterie proprie diviziilor de înaltă performanţă ale Triadei, dar nu trebuie să fii doctor/geniu în economie ca să realizezi că acea măsură propusă, pe care niciun “factor de decizie” (politică) nu s-a sinchisit s-o ia în considerare, ar fi avut repercusiuni benefice inclusiv asupra autorităţilor!
Eh, ştim şi noaptea în vis care este baiul: “urgenţa eco” are prioritate/trecere absolută pretutindeni şi cu orice preţ…Practic, este pumnul astfel ajustat, încât să intre în orice gură care schiţează opoziţia sau “măcar” reticenţa.
În definitiv, putem să ne trezim în fundul gol, la propriu, căci nu contează decât “protecţia mediului” (implicit, viitorul asigurat d.p.d.v. oncologic al copilaşilor lui Mafănikkk).
On topping: orice pe care Porsche şi-a pus amprenta (tehnică şi filosofică) a bătut la porţile consacrării. Însă daţi-mi voie să punctez în dreptul predecesorului (W123 – în viziunea mea personală, reprezintă “etalonul” lui E-Klasse). De fapt, axat pe această categorie, atenţia mi-a fost din nou captată odată cu lansarea generaţiei W212 (chiar fascinantă interior-exterior, reliefând acel “tablou de comandă” predestinat inginerilor), deşi nu prea înghit facelift-ul din cauza mizării de acele guri de aerisire grosolane (să nu fiu înţeles greşit: îmi plac, dar prefer să rămână particularitatea supercarurilor!), care astăzi constituie parte integrantă din fiinţa maşinii.
Dar W213? Nici măcar nu preget: pronunţ un NU prelung la infinit (inclusiv pe motiv de “engine downsizing”). Iar în privinţa viitoarelor concepţii (nu doar ale lui E-Klasse) n-o să mă obosesc să clipesc, darămite să mişc capul; n-am de gând să-mi terfelesc retina minţii cu caricaturi Tesla-forme, nu de alta.
PS. Nu mai socotesc Audi 100/200 autoturismul suprem din istorie, ci…Porsche Panamera. Însă tot nu renunţ la doza de selectivitate – înclin către prima generaţie (fiindcă a doua pare “domesticită” ca design, în dulcele stil VAG). Următorul “executiv” cu care aş cocheta ar fi…MB E 63 AMG Performance Package W212/S212 (evident că aş fi optat pentru “vârf” – recte AMG S – dar nu pot să fac abstracţie de inesteticele, “kitsch-oasele” guri de aerisire).
sigur, batranii sunt conservatori.
@Seriff, după criteriul raţiunii, da, într-adevăr, România este ţara nimănui, dar, în realitatea concretă, palpabilă, ea a devenit ţara tuturor…celor care vor s-o călărească (şi din perimetrul ei, şi din afară). Şi da, ne urmăreşte obsesiv blestemul resemnării, atât de elocvent în…”capodopera literaturii române” (Mioriţa) – aşa ni se zicea la şcoală (sau poate că ni se spălau deja creierele…).
Istoria ne-a arătat cu prisosinţă că DOAR figuri ieşite din comun precum Burebista, Ţepeş, Viteazul, Horea, Vladimirescu, Bălcescu, Avram Iancu, Codreanu sau Antonescu ar putea să ne “zguduie” (până la urmă, tind să cred că Ceauşescu a fost doar o unealtă a Illuminati via Comintern, aidoma oricărui conducător care nu prea digeră…cartea, indiferent că localizabil în Est sau în Vest – apropo, să recunoaştem: în ’89, masele s-au răsculat din cauza austerităţii stomacului, nu fiindcă le-ar fi animat idealul libertăţii/dreptăţii…magnum argumentum ni se relevă astăzi, când prostimea planetară nu ezită să renunţe la aceste prea scumpe daruri divine în schimbul blidului oficial cu tain care o întreţine organic), adică să ne smulgă (fără să ne menajeze) din mrejele (mmmmm, super-dulci! – cu sens de moleşitoare…) eternului nostru sindrom CCC (Conformism-Comoditate-Confort).
Din păcate, următorul “deşteptător” nu se întrevede…Sau poate că “zace” printre noi, (şi el) cvasi-aplatizat voliţional de avalanşa de îndatoriri/nimicuri cotidiene, dar sigur îşi frământă prea mult conştiinţa pe tema drepturilor omului (adică se teme să nu-l perceapă semenii ca fiind prea dur, prea rău, dacă nu cumva ca pe un criminal, sau că ar comite un sacrilegiu anticreştin, neprimind încuviinţare/binecuvântare de la capii Bisericii, în caz că şi-ar lua inima în dinţi…).
Eh, nici Mickey Duţă n-a stat cu mâinile în sân (chiar aşa lipsit de trup, cum este dânsul prin definiţie) în ultimele decenii, asigurându-se că “rigorile legii”, “statul de drept” şi “liniştea/ordinea publică” (de fapt, ale lui…jucării aflate la discreţie personală) – desigur, frişca de pe tort se cheamă organismele/tratatele internaţionale – vor preveni ridicarea vreunui “nebun pseudojustiţiar” (cineva asemănător cu protagonistul din “The Punisher” – 1989), care să-i pună pe băţ gluma lui de “societate umană” (scuzaţi mizantropia! – cred că m-am molipsit de la Cioran sau de la Paler).
tin minte ca in tinereturile mele, imediat dupa rebeliunea din '89, oamenii isi mai aduceau de prin strainezia masini ...
auzisem de pe la unii - ca si atunci erau discutii pe temele astea - cum laudau ba BMW, ba MB ...
dar cei care tineau partea MB-ului, ziceau ca aia cu Be-eM-uri sa cam vaicareau de consumul f mare de benzina raportat la concurenta Diesel a lui MB ...
am fost plimbat cu unul care avea motor 5 cil. in linie de 3.000 cmc ...
era un vis nu alta raportat la ce era atunci pe soselele de prin RO ...
baiul e ca sunt scumpe ...
si noi si uzate, iar modele astea din anii 85-95 erau intr-adevar astfel facute ca aveai impresia ca esti intr-un tanc ...
drumuri bune tuturor !
ps: era cit pe-aci sa imi iau si eu un E-Class, acu citiva ani, uzat, dar s-a vindut iute de tot !!! era prea buna ocazia aia !!!
singura buba ce o am la ele, e ca au garda la sol cam prea joasa (dupa gustul meu) si aci la mine in sat iarna chiar nu e ca vara si am avut surprize cu "Doina" mea (Hyundai Elantra Touring) care are vreo 2 cm in plus ca un E-u ...
asa ca, sa pare ca, ori trebuie sa ii zic bye-bye forever, ori sa imi asum anumite neplaceri posibile ...
nu merge ... nu am unde sa o tin ... am loc doar de "doo" ... si chiar am "doo" !!! ...
ar trebui tinuta in drum, cam nasol, mai ales iarna ...
dar, cine stie ... poate cind oi pensiona pe "Doina" ...
desi acu sa pare ca daca nu imi iau "Aro-u' " mieu hamerikan (Wrangler cu un V6) altu nu mai pup ca intra bulektricele peste noi ! in plus m-am apucat de ceva invirteli care-mi necesita o masina economica ...
dar vorba englishman-ului "never say never" ...
drumuri bune !
Da’ hai să uzez de o analogie, zic eu, sugestivă. Când eram copil, mă “distram” în curtea locului natal luând cocoşul (care stătea liniştit) şi aruncându-l peste curcan. Normal că acesta din urmă se înfuria şi pornea imediat în urmărirea “agresorului” cu creastă. Nu se lăsa până nu-l prindea la colţ şi-l composta zdravăn. Aşa şi noi, masele, în ’89. Am văzut doar “cocoşul”, reacţionând în consecinţă instinctivă. Cu alte cuvinte, am mers pe fentă. Şi o vom face în continuare, cel mai probabil: până la Sfârşit…
Ironia sorţii se traduce într-un singur fel: nu întruchipăm doar “sclavii fericiţi”, ci şi “sclavii înţelepţi” [dacă prostia proprie – şi în stare pură – ni se pare a echivala cu o cruce creştină de dus pe spinarea sufletului, atunci suntem de (auto)compătimit, că de mântuit în acest caz…n-aş fi atât de sigur].
Maşina respectivă era un MB 190 D, probabil dotată cu motor 2.5 i5 TD (foarte fiabil, de altfel). Sau poate mă înşel în privinţa cifrelor (inclusiv să fi fost varianta aspirată), dar, indiscutabil, “ţăcăneala” motorului din acel clip nu te poate duce cu gândul decât la Diesel.
Oricum, modelul este cu o clasă mai jos decât subiectul/obiectul în speţă. Iar eu, unul, întotdeauna am simţit (nu doar am remarcat) diferenţa accentuată (inclusiv de confort) dintre C-Klasse şi E-Klasse. De altfel, consider cu fermitate că MB-urile de la C în jos (în mod analog decretez în cazul celorlalţi doi membri ai Triadei) se adresează exclusiv plebei planetare, deci straturile “primare” ale stelei lui Daimler n-au de-a face cu pretenţiile “premium”. În atare condiţii, atunci când se întocmeşte faimosul “podium” mondial al vânzărilor Triadei (acceptate în unanimitate ca aparţinând zonei de lux), oare se ţine cont de aceste detalii “nesemnificative” ?...
Ehhh, vremuri
- superbe de pe vremuri;
- uzate moral de noi.
Hiper-merțanul anilor 90 rămâne oricum o referință ca proto-Panameră a vremii, deși (n-o zic doar din auzite) aș prefera o altă coproducție Porsche-mainstream contemporană (94-95), adică breakul Audi RS2 - 2,2 l turbo quattro, cu tot atâția cai dar mai ușor, practic și vioi.
Minusul RS2-ului ar fi turbo-lag-ul (sub 2.800-3.000 rpm trage cam ca un Audi 80 Avant 2.8 V6), dar care mașină dinozauriană-i perfectă?!
A, să nu uităm nici rugina dacă tot ne citesc poate și colecționari în devenire -- rarissimă la Haudi (ca la mai toate 80-urile alintate ”butoiaș”), dar prezentă la destule 500e-uri.
Cum gusturile nu se discută însă, rămâne-n discuție doar grosimea portofelului -- de pe la 40K € pt un 500e prezentabil sau 60K € un RS2 cu istoric valabil.
P.S: Din 2035 devine istoric și 500e-ul, deci impozitul cade -- îl sfătuiesc deci pe Edikkk să-și mai birjărească până atunci Tezla lui Model 3... sau poate S ?! :-P
Dacă tot reintrai însă, și consumul ceva mai mic ar fi un atu al RS2-ului (legal-normal bea 9-12 l/100 km, că altfel se aprinde becul rezervei după 150-160 km pe Autobahn la talpă... anti-urși bipolari = 262 km/h ”crono”.)