După ce a cochetat de câteva ori cu motorsportul, Mazda a reușit în 1991 să câștige legendara cursă de 24 de ore de la La Mans. A fost pentru prima dată când o marcă japoneză câștiga pe circuitul francez, un record care a stat în picioare 27 de ani.
Victoria japonezilor a fost cu atât mai însemnată cu cât prototipul 787B a fost echipat cu motor rotativ (cunoscut pentru lipsa de fiabilitate).
Mazda a intrat în cursă cu trei mașini, iar cea care a încheiat pe primul loc a fost pilotată de Johnny Herbert, Bertrand Gachot și Volker Weidler. De-a lungul cursei, desfășurată în 23 iunie 1991, prototipul Mazda 787B câștigător a acoperit 362 de tururi.
Motorul rotativ, denumit R26B, dezvolta 690 de cai putere la 9.000 de rotații pe minut. Principala sa atracție era, însă, sunetul inconfundabil.
Acum, cu ocazia aniversării celor 30 de ani de la această victorie, Mazda a conceput o pagină web specială, unde poți afla mai multe despre cursă, despre prototip, cât și despre cei trei piloți care l-au condus la victorie.
via Mazda
minunat ca va aplecati atentia spre cea mai notorie intrecere a motorsportului, 24H Le Mans, sper insa ca deshidratarea cu care s-a confruntat Johnny Herbert pe final de cursa, cea care a generat lipsa acestuia chiar si de pe podiumul de premiere, sa nu cumva sa devina contagioasa 30 de ani mai tarziu tocmai pentru sectiunea AM-motorsport, e cu adevarat blamabil sa devenim martorii oculari la asanarea informatiilor cadentate ale Marelui Circ.....
Azi, să vorbeşti încă de un motor termic, care pe lângă poluarea gazelor toxice, mai poluează fonic puternic....
Ce să zic, luați-vă casă pe zona aeroportului Otopeni, dacă vă plac zgomotele.
Si ai ajuns atat de rau incat la orice articol despre motoare otto/diesel, tu vorbesti despre electrice!!
tu esti hipoacuzic sau chiar nu ai deloc ureche muzicala?
Care poluare fonica, neastamparatule ?
Urechile mele percep aceeasi incantatoare simfonie si la treizeci de ani distanta.
get a life people...viitorul nu asteapta pe nimeni