Nașterea lui Alfa Romeo Giulia, înlocuitorul fostului 159, nu a fost deloc una ușoară. După ce Alfa Romeo a publicat primele informații legate de versiunea Quadrifoglio Verde a noului său model (510 CP, motor V6 Biturbo de proveniență Ferrari) în luna iunie a anului trecut, peste modelul italian s-a lăsat liniștea. Marca din Milano s-a ferit să ofere o dată clară de lansare a mașinii, producția modelului a fost amânată de două ori, iar versiunile "normale" de motorizare au rămas secrete. Mai mult, Alfa Romeo nu a prezentat nici măcar fotografii cu variantele non-Quadrifoglio Verde, ceea ce i-a făcut pe mulți să anunțe că dezvoltarea mașinii are probleme reale.
Ei bine, toate aceste elemente negative au dispărut în ceață astăzi la Salonul Auto de la Geneva, acolo unde Alfa Romeo Giulia a apărut în sfârșit în fața jurnaliștilor gata de lansare. Am aflat și motorizările pe care vor putea conta viitorii clienți și vedem în plus și primele fotografii cu modelul italian.
Între 150 și 510 CP
În versiunile sale diesel, noua Alfa Giulia va putea fi comandată cu două versiuni ale unui turbodiesel de 2.2 litri. Acestea dezvoltă 150 CP și 380 Nm, respectiv 180 CP și 450 Nm. Dacă mergeți pe mâna benzinei, Alfa Romeo vă pune la dispoziție un motor de 2.0 litri cu patru cilindri care dezvoltă 200 CP și un cuplu de 330 Nm la 1750 rpm. Versiunile manuale din dotarea de bază vor putea fi înlocuite cu o transmisie automată cu 8 trepte.
Alfa Romeo nu suflă nicio vorbă legată de eventuale versiuni cu tracțiune integrală, însă este foarte probabil că acestea să intre (mai devreme sau mai târziu) în oferta modelului italian care are dificila misiune de a se lupta pe piață cu BMW Seria 3, Mercedes Clasa C, Audi A4, Volvo S60 și Lexus IS.Varianta Quadrifoglio Verde (QV) a lui Giulia rămâne fidelă cifrelor prezentate de italieni anul trecut. Astfel, motorul V6 Biturbo de 2.9 litri construit din aluminiu dezvoltă în această versiune 510 CP, ceea ce-i permite rivalului lui BMW M4 să vină cu o accelerație de 3.9 secunde pentru 0-100 km/h. Viteza maximă este de 307 km/h.
De notat faptul că Giulia are o masă proprie scăzută datorită utilizării materialelor ultraușoare precum aluminiul și fibra de carbon: 1374 de kilograme în versiunea 2.2 diesel de 180 CP. Alfa Romeo Giulia vine cu o distribuție perfectă a maselor, 50:50, iar în versiunea de bază oferă o listă de echipamente îndeajuns de bogată încât să le facă cu ochiul eventualilor clienți.
Listă bogată de dotări standard
Aflăm, astfel, că în varianta standard (denumită chiar Giulia) avem display de 6.5 inch cu integrarea telefoanelor prin Android Auto sau Apple CarPlay, climatizare bi-zonă, jante de 16 inch din aliaj, cruise control adaptiv, sistemde frânare automată la detectarea unei posibile coliziuni și senzori de detecție a pietonilor. Selectorul DNA, prin care cel de la volan poate "apela" multiplele personalități ale mașinii, este și el inclus în dotarea standard.
În versiunea intermediară, denumită Super, clienții vor putea miza pe interioare personalizabile cu tapițerie și elemente din piele, dar și pe jante de 17 inch. Pachetul audio de vârf este semnat de Harman/Kardon și vine cu 14 incinte acustice în interiorul mașinii.
Pe lângă versiunea de top QV, clienții vor putea comanda opțional pachete de dotări precum Luxury Pack (piele de calitate superioară pe scaune, reglaj electric al scaunelor și volanului, volan încălzit, inserții din lemn) sau Sports Pack (volan sport, inserții din aluminiu, faruri Xenon).Alfa Romeo Giulia va apărea în showroom-urile europene Alfa Romeo progresiv începând cu 15 aprilie 2016, ceea ce înseamnă că România va primi modelul italian undeva între primăvară și vară.
Un big LIKE, Giulia! :)
Deci se poate!
Felicitari pt acest articol.
Versiunea QV incepe de la 75k euro, si ajunge la 95 cu toate optiunile adaugate...deci mai ieftina decat Merc C63 AMG S