Norvegia este țara europeană cu cele mai multe mașini electrice pe șosele. Într-un raport publicat recent de către Jato Dynamics, cota de piață a mașinilor electrice a ajuns, în 2021, la 63%. Mai mult, statul norvegian și-a propus să interzică vânzarea de mașini cu motoare termice din 2025 și își încurajează cetățenii să treacă la vehicule electrice, cu ajutorul unor subvenții generoase.
Cererea pentru mașini electrice în Norvegia continuă să crească și în acest an. În luna ianuarie au fost vândute, în total, 7959 de mașini noi. Dintre ele, 6659 au fost modele pur electrice, ceea ce reprezintă exact 83.7% din totalul de mașini noi vândute în această perioadă. În plus, au fost raportate creșteri de 30.7% față de același interval din 2021. Iar din totalul de mașini noi vândute, 6.8% sunt cele cu propulsoare plug-in hybrid.
Cât despre mașini cu motoare convenționale, doar 387 de bucăți au fost vândute. Dintre ele, 175 sunt cu motoare pe benzină, iar restul de 212 sunt mașini diesel. Pentru a pune lucrurile în perspectivă, au fost vândute mai multe exemplare Porsche Taycan (181 de unități) decât mașini cu motoare pe benzină.
Cel mai bine vândut model a fost Audi Q4 e-tron, cu 643 de exemplare. Pe locul doi se află Hyundai Ioniq 5, cu 477 de unități, iar ultima clasare pe podium este ocupată de BMW iX, cu 444 de mașini vândute. Clasamentul este completat de următoarele modele: Skoda Enyaq (389 de exemplare), Volkswagen ID.4 (389 de unități), Ford Mustang Mach-E (356 de vehicule), Kia EV6 (356 de mașini) și Audi e-tron (289 de unități).
Singurul model din top 10 mașini vândute în ianuarie, care nu este pur electric, a fost Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, cu 271 de exemplare vândute.
La capitolul mărci, Audi conduce clasamentul, cu un total de 952 de mașini vândute, în fața lui Hyundai (704 de exemplare), Volkswagen (659 de unități), Kia (616 de mașini) și Toyota (576 de vehicule). Interesant este că Tesla nu figurează printre primele 10 mărci și nu are nici măcar un model în top 20.
Cel mai probabil, vânzările Tesla au fost mici din cauza problemelor de aprovizionare.via Carscoops
Aici este vorba despre educație și civilizație. Să nu mă luați cu salarii și putere de cumpărare pentru că și astea pleacă tot de la educație și capacitatea intelectuală.
Ca de obicei, liber la mânuțe roșii.
Aia sunt nepriceputi, inculti, saraci, needucati.
La pol total opus sunt romanii. O duc bine la toate si de asta majoritatea merg pe sh-uri importate, anuleaza DPF si EGR, nu dau bani pe anvelope noi, ca sa nu polueze.
Nu stiu cum sta treaba, ca nu prea au ajuns multi romani pe acolo. Daca ajungeau ca prin Spania, Italia, ii invatau ei cum sta treaba cu masinile.
Nu exista nici o comparatie cu Romania.
Nu are legatura nici cu faptul ca nu sunt romani, dupa ce am avut o electrica si nu stiam daca ajung acasa daca aprind farurile si pornesc stergatoarele, am revenit pe termica. Noi nu avem infrastructura pregatita. E adevarat ca e si vorba de oameni, la noi gasesti masini parcate aiurea pe locurile de incarcare, sau chargere vandalizate. E insa valabil si in Norvegia, unde de multe ori se uita teslele la incarcat si 1/4 din incarcatoare sunt permanent in revizie.
Deși nu are relevanță ce mașină am, discuția fiind în alt context, fie: am una de 0.9 l pentru oraș și un 2.0 diesel pentru exterior. Euro 6, dacă contează. Și probabil, urmează un hibrid in locul uneia dintre ele.
@dan_grc
"Civilizația este relativă" - eh, tocmai mentalitatea asta ne deosebește de lumea civilizată! O să rămâi surprins, dar și la noi taxele pentru termice sunt mai mari decât pentru electrice. Și vor mai crește.
Ei fabulează despre “(prea) avansata” Norvegia, deşi nici măcar un Spring nu-şi procură. Ce credibilitate prezintă dânşii în acest caz? Desigur, zero triplu barat.
Cât despre “troacele Diesel” luate de români de la nemţi, exagerează şi aici. Se ştie că, într-adevăr, nemţii sunt pretenţioşi (inclusiv în materie auto). Dacă vor să scape de un “cazan” (ţintind un produs nou, desigur), îi interesează însă să “smulgă” o sumă cât mai convenabilă (în viziunea lor), astfel încât să “recupereze” cât se poate de mult din cheltuielile avute în total cu maşina pe care o pun în vânzare (de aceea preţurile nu par chiar atât de accesibile, nici chiar la maşini trecute de zece ani – pe “mobile.de”, vreau să zic).
Axiomatic, nici în Germania nu umblă numai câini cu covrigi în coadă, deci există şi nemţi...să nu-i numim săraci, dar sigur cu posibilităţi reduse. Totuşi, (încă) proprietarul “cazanului” i-ar prefera pe aceştia, de la care este convins că poate să obţină mai mulţi bani, decât pe esticii care, previzibil, vor încerca să tragă preţul cât mai jos. Logic, în atare condiţii, nu ajung toate “gioarsele” la noi. Eu încă n-am fost în Germania, dar frate-miu da şi tocmai el mi-a povestit că rulează destule maşini vechi şi prin “El Dorado”. Însă foarte selectivul Mafioso nu-i va eticheta niciodată pe nemţi “cocalari”, ci pe compatrioţii săi, căci aşa sună ordinul de lez-naţiune (conceput de reptilele frankfurtiene via OSF).
A, bine, nemţii sunt “corupţii” cu softurile “mincinoase”, pe care – nu-i aşa? – le instalează chiar şi la generaţiile Euro 5/6.
PS. Ca de obicei, dumnezeii omniscienţi, neprihăniţi şi infailibili (care se spală doar cu apă caldă) sunt “oameni educaţi, nu ca românii” (cocalari). În schimb, fix ca românii care habar n-au să scrie în limba maternă (se ştiu dânşii…).
https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-01-17/norway-2021-exports-hit-record-with-77-jump-led-by-gas-and-oil
nu are sens sa te citim nici macar in gluma...statul mafiot nu are ce cauta aici!