Într-un interval de numai 3 ani, Tesla reuşeşte să-şi mărească de 5 ori producţia de maşini. După ce în 2013 realiza aproximativ 400 de unităţi pe săptămână, constructorul american a dezvaluit că a reuşit să ajungă în această perioadă la o cadenţă de 2.000 de unităţi pe săptămână.
Progresele sunt importante pentru ca Tesla Motors să-şi respecte propriul obiectiv de a livra între 80.000 - 90.000 de unităţi pe parcursul anului 2016, întrucât în acest ritm va ajunge la o producţie de circa 104.000 de maşini pe an.
Tesla Model S este în continuare modelul de referinţă al producătorului, mai ales că Tesla Model X întâmpină în continuare unele probleme de producţie pe linia de asamblare şi necesită mai mult timp pentru finalizarea operaţiunilor. De altfel, Tesla a dezvăluit şi câteva cifre interesante, care arată că 90% dintre unităţile ieşite de pe linia de asamblare nu mai au nevoie de muncă suplimentară, indiferent că vorbim despre Model S său Model X.Creşterea de producţie este însă destul de mică comparativ cu necesităţile viitoare ale celor de la Tesla. Ca urmare a celor 373.000 de precomenzi realizate pentru viitorul Tesla Model 3, constructorul american îşi propune să mărească şi mai mult ritmul şi să ajungă la un total de 500.000 de unităţi produse în istorie până în 2018. Primele livrările de Tesla Model 3 sunt programate pentru finalul anului 2017 şi vor fi destinate doar pieţei americane.
Via Electrek
Deci daca ar fi sa dai crezare zvonurilor de pe Automarket.ro, inchizi ochii si vezi o mare de pelerini, posesori de Tesla care se inchina, fac matanii si canta statuii. Sau macar niste flori, lumanari, ceva. Pe urma deschizi ochii la realitate si vezi ca nu e nimeni in jurul statuii, lumea sta cu ochii lipiti de cascada, baga selfies la greu, si doar cativa care trec prin zona aia, abia daca arunca o privire spre sarmanul Nicloai. Cata desconsiderare! Ha-ha-ha-haaaa...
Tesla e o firma care vrea sa aduca cu adevarat automobilul electric in casa omului de rand. Si eu cred ca are sanse mari sa faca asta. Au incercat si altii inaintea lor, dar cu oferte slabe si neatractive. Vom vedea ce va fi de la anul viitor incolo. Partea frumoasa este ca sunt constructori clasici care tac si fac, fara mult tam-tam. Si fara masini urate de la care sa-iti intorci privirea. Vom vedea la anul cum stau lucrurile si incet-incet, din 2020 cred ca vom asista la schimbari majore in viata noastra.
Ca sa fie foarte clar, cred ca am vazut cateva secunde din prezentarea lui Elon Musk cand au ridicat cortina de pe Model 3. Atat. Clipul ala de fapt ni la aratat un tip, la o mica petrecere ad-hoc din neighbourhood, om care intr-adevar e super entuziasmat de Tesla. In afara de asta, eu nu stiu ce voce are Musk, ce mima a fetei cand vorbeste, de cate ori trage apa la buda sau pe unde merge. Tot ce stiu despre el este din articole pentru publicul larg, generale, sau de specialitate in care se discuta de ceea ce FACE omul asta.
Nu sunt fanu lui, si cred ca nici pe departe sectant la persoana lui sau la rezultatele muncii lui. Ca om interesat de progresul societatii si pe felia mea la munca, nu pot decat sa admir sincer tot ce a iesit de sub conducerea lui. Nimic altceva. In general, un client de Tesla, care are de aruncat in jur de $100,000 pe o masina a ajuns in pozitia asta datorita educatiei sau successului in viata. Nu prea mi se pare genul de client usor de manipulat, si cu atat mai putin care sa devina "sectant" la un om. Desi are merite deosebite, Musk este totusi la fel ca oricare altul dintre noi.
Stiu, este o remarca rau voitoare din partea ta, si pana la un punct o inteleg. Totusi, am vrut doar sa-ti arat ca in realitate lucrurile stau altfel decat le prezinti cu atata inversunare :) Si totusi, de unde atata pornire pe Tesla si Elon Musk?