Toyota a fost cel mai mare producător auto din lume în ultimii 4 ani, însă japonezii întâmpină probleme serioase să-şi păstreze coroana şi în 2016.
Rivalii de la Volkswagen au început anul mai bine şi, după primele trei luni, ocupau prima poziţie cu 2.5 milioane de unităţi, în timp ce Toyota înregistra 2.46 milioane de unităţi.
Iată că următoarele trei luni nu au adus schimbări majore în această privinţă, întrucât Volkswagen a reuşit să-şi păstreze primul loc după ce a totalizat vânzări de 5.12 milioane de unităţi, în creştere cu 1.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
În schimb, Toyota a vândut "doar" 4.99 de milioane de unităţi, cu 0.6% mai puţin decât în ianuarie - iunie 2015. La fel ca în primul semestru, constructorul japonez a înregistrat însă probleme de producţie. De data aceasta, producţia a fost afectată de un cutremur din luna aprilie şi de o explozie puternică ce a avut loc în luna mai la oţelăria deţinută de una dintre companiile afiliate.Chiar şi aşa, avansul înregistrat de Volkswagen poate fi considerat surprinzător, în contextul în care grupul german se confruntă în continuare cu efectele scandalului Dieselgate.
Via Bloomberg
Europenii o fac in perioada februarie-iunie, in timp ce americanii prefera a doua jumatate a anului pentru a avea modelul urmator (ex Model Year 2017). La americani apar mici imbunatatiri anuale in ceea ce privesc modelele tuturor companiilor auto.
Personal cred ca e mai interesant ce se intampla pe locurile 3, 4 si 5, unde anul trecut aveam GM, Renault-Nissan si Hyundai-Kia. Exista posibilitatea ca GM sa pice pe 4 dupa ce Mitsu a fost achizitionat de Nissan. Poate ne tineti la curent :-)
Reformulez ce am zis deja :
Volkswagen nu a fost, nu este si nu va fii niciodata premium, pentru asta exista Audi care din pacate modele de intrare in gama pana la A6 ( limuzine ) si Q5 ( SUVs) sunt molipsite si ele de boala reducerii de costuri pe care Volksawgen Group si-a pus amprenta . Din nefericire pentru tine doar motorizarile ( de la Volkswagen ) Golf GTI, GTD si R ofera o suspensie spate multi-link , Passat B8 Bi-TDI si inca cateva modele cu motorizari ceva mai scumpe ofera multi-link. Restul ofera punte spate rigida, adica un ansamblu low-cost cu osie ca la caruta . Ansamblu pe care il ofera si Dacia pe Logan , Sandero, Dokker, etc . Kia-Hyundai ofera pe toata gama de motorizari o suspensie spate multi-link care este un salt tehnologic pe langa puntea rigida de la Volkswagen. Comparabil direct . Un Hyundai I30 va sta ca pe trasa pe curbe spre deosebire de un Golf 7 normal. Acelasi lucrul il spun si despre confort. Insa avantajul suspensiei cu punte rigida spate de la Volkswagen este faptul ca ofera posibilitatea unor costuri scazute de exploatare si mentenanta . Doar atat ! Ford ofera si el o suspensie multi-link sofistica pe langa Volkswagen, insa calitatea interioara este inferioara unui Volkswagen sau Hyundai . Marea pacalelea VAG este ca sunt singurii care nu au recunoscut asta. In ciuda in care si Opel si Renault folosesc punte rigida. Modelele cu punte rigida low cost sunt : Volkswagen Golf 7, Golf SportsVan, Passat B8 , Caddy , Tiguan Mk2, Touran II MPV, SEAT León Mk3, Škoda Octavia Mk3, Superb Mk3, SEAT Altea Mk2, iar cel mai rau e ca si Audi foloseste. De la o marca premium te-ai astepta numai la echipamente/subansamble premium , nu low-cost. Modele Audi care folosesc punte rigida low cost : Audi TT 2016 , Audi Q2, Audi, Q3, Audi A3 etc.
Poate vad unii si altii cat de ''premium'' sunt masinile grupului care incearca fara nici o rusine chiar si dupa ce au fraudat sa ajunga pe primul loc la vanzari.
Reamintesc: multe alte modele raportate la intreaga gama de motorizari precum : Ford, Hyundai, Kia, Toyota, Honda, Citroen etc vin cu o suspensie spate Multi-Link mult avansata fata de puntea rigida pe care o ofera Volkswagen Group pe modele de astfel destul de scumpe ca pret de achizitie. Nu vad o problema in a pune o punte rigida pe o masina low-cost precum Dacia, dar cand exista aceasta dotare tehnica pe un Vw Golf , VW Passat, Skoda Superb 3 , Audi Q3, Audi TT ale caror preturi nu pot fii argumentate drept low-cost, inteleg sa fie o problema destul de matura care imi confirma ca respectivele modele ascund si alte optiuni low-cost, poate chiar la capitolul longevitate mecanica. Intr-un final care sa ma faca pe mine un consumator pretentios sa renunt la achizitie.
Si acum mentionez din comentariul lui @Florian de data trecuta : ''faptul ca pe modelele cu motoare slabe ( ca CP) se poate pune punte rigida pe spate nu este un lucru rau.
Ce naiba sa faci cu o martoaga de motor avand multi-link?''
Unu la mana : Un Audi TT 2016 nu are o ''martoaga'' de motor atat de slab pe cum afirmi tu prin prisma atuului unei caroserii usoare ( 1.8 TSI 180 CP este cumva putin ? ) .
Doi la mana : Un Audi TT este conceput pentru : sofer - placerea de a conduce si feedback-ul oferit de catre un ansamblu tehnic premium care din pacate nu este atat de premium si-n varianta de putere precizata ( lucru total deplasat ) .
Trei la mana : Despre suspensia Multi-link nu se poate vorbi doar de performante, mai este vorba de rafinament, confort , etc.
Patru la mana : Esti hater cumva ?
Succes vag !!
Cu consideratie,
Pai clasicul comportament autohton de a scoate in evidenta nivelul cunostintelor... Am vrut sa fiu sigur ca mesajul meu anterior a fost vizualizat de domnul '' Volkswagen premium cars'' . Este destul de stresant ca la orice articol intri sa citesti aceasta abordare ostentativ obsesiva : Volkswagen premium sau luxury. Efortul achizitiei unui automobil este mare. Oamenii se gandesc, in general, sa isi cumpere o masina de care sa se foloseasca fara a mai investi bani si timp dupa achizitie sau pentru a imbunatatii diverse lucruri cu care acesta nu vine dotat din fabrica, de exemplu. Nu am ajuns, inca, la nivelul la care sa avem in fata blocului o masina de concediu si una ca sa ne fataim prin oras. Din pacate, nu ne permitem cu totii aceasta ''modestie'', nu in Romania. Cu 20.000€ este logic, in Romania, sa achizitionam o masina CORECTA. Cand zic corecta automat intelegi sensul cuvantului . Iar acest sens al cuvantului nu este batut in cuie pe perete la Volkswagen ca un reper, din pacate pentru niste modele destul de ridicate ca costuri dar cu conjunctura low-cost. Imi pare rau ca ti-am umplut capul cu atatea clasificari, dar unii inteleg mai greu.
Ȋn final, revin la oaia noastră tri-coloră – ia zi, Andy: ținând cont că eu, la mii de km distanță, nu pot fi prostit, crezi că se va ȋntâmpla astfel cu un client la fața locului, dacă ar fi ȋnzestrat cu oarece spirit de observație și dacă, din principiu, n-ar accepta compromisul? Sunt convins că, de fapt, fiind o persoană corect informată dinainte, nici nu intră ȋn showroom…Eventual, ȋl momesc Toyota și mai ales VAG, corporații superioare ȋn strategii de marketing. Punct.
Cu consideratie si scuzele ulterioare pentru intervenienta in dialog
Ai exclus Detroit Big Three, adica General Motors, Ford, and Chrysler (FCA US) .Pe plan European FCA un grup care progreseaza , iar spre dovada cei de la Fiat , desi au modele care nu-mi sunt pe plac sau pur si simplu nu toate modelele sunt potrivite pe gustul meu, se pricep de minune, cel putin in ultimii ani, sa lanseze masini fashion sau care fac referire la modelele lor, ce au facut istorie. Cazul modelului 500 este un foarte bun exemplu. De asemenea, 124 este un alt exemplu care va arata ca italienii au o foarte buna expertiza in acest sens. Atat 500, cat si 124 sunt masini cu o slaba utilitate, dar au acea aura de istorie automobilistica, pe care doar francezii o mai pot atinge. Fiat poate renaste prin intermediul acestor modele si ma bucur ca revin pe piata. Urmat apoi de Jeep cu noul sau model Renegade care pune accent pe latura europeana de SUV de oras. In final Chrysler, este in urma GM sau Ford in ceea ce priveste calitatea automobilelor sau avansul tehnologic, insa nu se poate spune despre masinile lor ca mai au consumuri chiar atat de ridicate ca in trecut. Este adevarat ca au motoare mai mari decat automobilele produse in Europa, dar si consumatorii au alte asteptari de la masinile pe care le cumpara. In afara de asta americanii au o intelegere relativ ciudata a claselor. O masina de clasa compacta in genul Golf sau Focus este considerata de clasa mica in US. De aici si tendintele diferitor tipuri de consumatori.
Era sa uit. Referitor la Renault-Nissan. In industria auto Renault este recunoscut ca un producator ce a inovat im mod constant. Daca ar fi sa ne raportam strict la motorizarile pe care producatorul francez le-a lansat, in decursul ultimelor decenii, nu putem sa afirmam ca motoarele lor, atat diesel, cat ai cele pe benzina, sunt slabe. Este important de stiut ca in Formula 1, Renault, este al doilea furnizor de motoare, dupa Ferarri, ca nr. de titluri castigate la activ. Ei au intrat tarziu in F1, in anii '70. Experienta din F1 o folosesc din plin, in prezent, pentru a oferi motorizari de top si pe masinile lor de serie, gen : Megane RS , Clio RS ( Gordini ) etc. Asadar, cu riscul de a deveni si eu iritant. Exista altii producatori care definesc mai bine sloganul ''automobilul'' decat Volkswagen Group.
Nici eu nu sunt de acord cu abordarea lui ostentativ obsesiva, dar nu cred ca-i cazul sa blamam Volkswagen doar pentru ca are asemenea fani. Am vrut doar sa-i explic ca Volkswagen nu este premium cum afirma el. Drept urmare am ales ca elemplu ansamblul tehnic MQB, o ''inovatie'' cu care acest grup s-a laudat , dar cine a citit despre el, stie deja ca aceasta ''inovatie'' ii ajuta pe cei de la Volkswagen mult mai mult in reducerea costurilor decat au precizat chiar ei. Tinand cont ca platforma va fii modulabila pe oricare model al grupului obtinand totodata un impact pozitiv asupra reducerii de costuri dorite de acest grup , acum platforma va lasa loc de montarea fara probleme pe multe dintre modele ale grupului o suspensie ieftina .
Fructific ideea :
-Avantajele puntii rigide: ieftina si usor de intretinut.
-Dezavantajele puntii rigide: influenteaza negativ dinamica si confortul la rulare .
La Suspensia Multi-link sau independenta cum folosesc ceilalti producatori, lucrurile stau exact pe dos. Este o solutie extrem de costisitoare si complicata dar care face toti banii pentru felul in care imbunatateste comportamentul masinii la rulare. Nu sunt eu cel care spune asta, multi jurnalisti care au testat masini VAG cu punte rigida s-au plans de acest aspect. Avem pana acum pe : George Buhnici, Robert Adam, Adrian Dumitru, Radu , si multi altii care s-au plans de comportamentul rutier al puntii rigide.
Probabil unii imi vor spune. Dar tu la masina ta nu ai tot o suspensie low-cost ? Recunosc, am o suspensie low-cost pe Opel Astra, iar Opel a recunoscut asta , dar care-i pretul unui Astra si care-i pretul unui model din grupul VAG ? Diferenta de pret este mult ridicata, iar daca aduc in ecuatie si Audi ( marca premium ) ceea ce nu o voi face pentru a evita comparatii, atunci pretul este considerabil mai mare la o masina care poarta doar sigla firmei premium, nu si componente cum era normal .
Folțfaghen poate pune si un cacaț in torpedou. Toti ar aplauda si ar spune ca nu-i nimic rau in asta , exact cum s-a adresat @Florian referitor la suspensia lor. Consider ca orice cunoscator cu un dram de cultura stie ca-i o suspensie depasita care n-are ce cauta pe o masina de business care se respecta gen : Passat , Superb, s.a .
Cel mai bine se vor apuca de carnaț' afumaț' in continuare.
Motoarele diesel de capacitate cilindrica mica (1500 cmc) produse de Renault sunt reusite, dar atat;: motoarele pe benzina sunt gurmande - vezi motorul de 1,6 16V de pe Megane, cu care nu obtii consum sub 10 l/100 km in roas.
Formula 1 nu are nici o legatura cu autoturismele din viata de zi cu zi, si nu ai cum sa transpui experienta din F1 la automobilele de serie; poate doar la o masina supersport, ceea ce nu este cazul la Renault.
Cu consideratie,
Nu-mi aduc aminte ca am comparat Renault cu Skoda. In sfarsit. Legat de consum, nu stiu ce sa spun, mergand destul de old school eu am scos 5,4% (motor aspirat 1.6 115cp pe benzina), in mediu extraurban. In carte consumul extraurban este de 5,1%, care din punctul meu de vedere este o diferenta nesemnificativa. Cel mai putin am scos 5%, in conditii de maxim 90 km/ora. frana de motor utilizata la greu, accelerari line, etc. In oras, vara cu A/C ''on'' de la punctul A la B unde trebuie sa tranzitez vreo 12km in mediul urban in conditii de trafic intens, consumul urban este de 9,1% ( pe fisa tehnica indica 8,4% ) Revenind la motorul 1.6 V16 de pe Megane ( probabil te referi la cel aspirat SCe ) de generatie noua , ma rog adica actualizat la standardul Euro 6 ( al meu fiind Euro 5 ) consumul va fii cu siguranta redus . Reamintesc ca un 1.2 TSI consuma si 10% in oras. Dar stim cu totii ca Volksawagen Group nu sta bine in priviinta emisiilor scazute in realitate, iar consumul astronomic este cauza emisiilor pe care ei au incercat sa le fenteze printr-o strategie bine studiata . Profesionalismul de care dau dovada in F1 este definit in modelele lor de performanta . Nu confirm doar eu asta. Ai auzit de Energy , tehnologia de varf cu care Renault a castigat 11 titluri de Campion ? Stiai ca azi gama de motoare Tce reprezinta sinteza Renault a peste un secol de istorie turbo ( 1902 Renault obtinea patentul pentru motorul supraalimentat ) ? Nu ai cum sa transpui experienta din F1 la masinile de serie zici ? Dar dezvoltarea in materie de reducere a greutatii, reducere a frictiunilor si control al racirilor, tot atatea atuuri pentru ameliorarea eficientei energetice a vehiculelor moderne fara a pierde din placearea condusului cum crezi ca s-a definit azi in modelele de serie ?
@Coco,
O analiza corecta din partea ta. Ma bucur ca esti primul care a inteles ceea ce am precizat. Intr-adevar politica reducerii de costuri este prioritatea VAG in materie de automobile. Doar ca altii nu inteleg acest sens si asocieaza marcile de volum din cadrul grupului ca fiind premium. Imi pare totusi rau de Audi ca impartasesc si ei politica de ''down quality'' pe care Volksvagen o aproba chiar si pe segmentul premium, pe modele de intrare construite doar ca scop de profit decat pentru a fi premium. As fii de acord daca politica de a pune un tip de suspensie pe motorizări mici ar scoate marca premium ( Audi ) din ecuatie si modele Grupului care sar de 12 mii euro pret cu TVA, cu toate ca nu as accepta nici pe UP! un astfel de tip de suspensie. Nu pe o marca care se respecta cu atata inversunare numai prin sloganul - ''automobilul'' si care considera ca acorda un mare simt de raspundere in fabricarea autovehiculelor sale. Este exclusa ideea ca persoanele cu ''posibilitati mai mici'' sa dea peste 25 mii euro pe un Passat ( care in mod neobisnuit ofera tot punte rigiga ) sau intr-un mod si mai neobisnuit sa dai peste 37 mii euro pe un model Audi dotat tot cu o suspensie low-cost. Nu ai posibilitati , nu dai peste 25.000 pe o masina noua. Cand te gandesti ca ''ai putine posibilitati'' singura masina noua pe care ti-o poti permite este maxim o Dacia Logan. In achizitia unei masini noi stau la baza trei factori importanti :1. sa ai zero datorii la banci , 2. sa ai imobilul tau de locuit achitat 3. sa ai de doua ori pretul masinii pentru a putea face fata diverselor costuri de mentenanta/intretinere , asigurare ,etc. Din pacate mentalitatea autohtona, aduce la cunostiinta faptul ca romanul prefera sa-si cheltuie ultimul banut pe ''ultimul ragnet'' de masina fara a se gandii la eventualele parti rele pe care il asteapta. Cu consideratie,
Dar daca Folțfaghen iti pune un cacat legat de oglinda retrovizoare zicand ca asa vor ei. Tu vei afirma ca este corect și comercial nu ? Iti spun eu ceva Folțfaghen este la ani lumina in spatele Toyota si asa va fii multi ani de acum in colo. Chiar nu ti-a deschis ochii situatia actuala ? Au facut o mare magarie care nu poate fii considerata doar o mica greseala. La inceput cu probleme mecanice la motoare si cutii : vezi masina redactiei auto-bild , vezi motoarele TDI si TSI, vezi distributii si lanturi sarite care fac masina numai buna de casare dupa asta, toate aceste probleme puteau fii rezolvate prin Recall . Recall care face si Toyota la orice mica eroare. Asta inseamna incredere si caitate de marca.
Zici mai sus incecand sa creezi impresia oarba ca si cum asta ar fii ultima solutie ca și unele persoane mai puțin pretențioase sau cu posibilități mai mici pot de acum să opteze pentru anumite modele, dar nu spui cum Toyota ofera acestor persoane cu posibilitati MAI MICI un ansamblu tehnic la fel de bun ca cei care gratie posibilitatilor pot cumpara modele MAI scumpe de la Toyota , ce zici de asta ? Vrei sa-ti traduc ? Inseamna ca cel care are posibilitati mai putine , dar care doreste neaparat un model popular si dorit de la Toyota, obtine aceeasi calitate tehnica ca cel care are posibilitati pt achizitia aceluiasi model, dar in versiune de top , care in general costa chiar dublu fata de cea standard. Acest lucru la VW nu exista se pare .
Cand a inceput nebunia asta cu Diesegate-ul spuneam ca nu va afecta prea mult vanzarile VW. Din doua mari motive:
-imaginea de marca e f solida. In plus modelele au ramas o referinta, indiferent de clasa. Sau daca nu sunt o referinta, cu siguranta sunt sunt unele dintre cele mai bune din segment.
-cumparatorul de rand nu este in mod direct afectat de asta. El doar a citit in presa ce s-a intamplat. Insa el a fost la fel de multumiti de masina lui. Deci cu sau fara Dieseglate, pentru el lucrurile nu s-au schimbat deloc.
Acum aflam ca defapt vanzarile sunt in continuare de top. Concurenta nu a putut specula acest avantaj. Cam asta e puterea lui VW. Dar ca unii nu o vad, nu pot sao vada, nu vor sa o vada sau sa o accepte, e cu totul altceva.
Să nu mă ȋnțelegi greșit: ȋn ciuda acestor considerații – cred eu – juste, ȋn mod categoric nu doresc falimentul / dispariția colosului din Wolfsburg, ceea ce am subliniat nu o dată de la apariția Dieselgate-ului ȋncoace (fenomen pe care tu ȋl numești “nebunie” – probabil din cauza vâlvei pe care a stârnit-o ȋn toată lumea – dar a fost infracțiune ȋn toată regula, precum ignition switch-ul fostului GM și “accelerația neintenționată” a Toyotei).
Caravana încă mai trece fiindcă stăpânul(vw) știe să-și stoarcă sclavii snobi cu bau-bau la cap... Din ce se știe câinii latră la hoți ori dacă simt ceva nemernici prin preajmă.
Adevarul e ca doar la VW sunt sclavi. Ia vorbeste cu angajatii de la Mioveni cum se munceste. Si e doar un simplu exemplu. Vezi ca acum cativa ani s-a si mediatizat situatia angajatilor Dacia. Am un prieten care lucreaza acolo. Se fac diferentieri f mari intre romani si francezi. Fie ca lucreaza la banda sau in birouri.
Sclavii salariați VW prime de rezultate in fiecare an și bonusuri din profit. Sclavii cumpărători de auto din grupul VAG satisfacție în utilizarea curentă și valoare de revânzare sau buy back importantă comparativ cu marea majoritate a concurenței ( rating A++ pentru vechime 1-5 ani și sub 120.000 km sau rating A+ pentru vechime 5-8 ani și sub 250.000 km ). Deci... merită forma financiara a acestei sclavii.