În ciuda Dieselgate: Volkswagen rămâne lider mondial la vânzări după primele 6 luni ale anului. Toyota, afectată de probleme de producţie

de Daniel Popescu
Joi, 28.07.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen îşi păstrează prima poziţie în topul celor mai mari constructori auto din lume după primele 6 luni ale anului, ca urmare a problemelor de producţie înregistrate de Toyota.

Toyota a fost cel mai mare producător auto din lume în ultimii 4 ani, însă japonezii întâmpină probleme serioase să-şi păstreze coroana şi în 2016.

Rivalii de la Volkswagen au început anul mai bine şi, după primele trei luni, ocupau prima poziţie cu 2.5 milioane de unităţi, în timp ce Toyota înregistra 2.46 milioane de unităţi.

Iată că următoarele trei luni nu au adus schimbări majore în această privinţă, întrucât Volkswagen a reuşit să-şi păstreze primul loc după ce a totalizat vânzări de 5.12 milioane de unităţi, în creştere cu 1.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Urmareste Automarket
În schimb, Toyota a vândut "doar" 4.99 de milioane de unităţi, cu 0.6% mai puţin decât în ianuarie - iunie 2015.
La fel ca în primul semestru, constructorul japonez a înregistrat însă probleme de producţie. De data aceasta, producţia a fost afectată de un cutremur din luna aprilie şi de o explozie puternică ce a avut loc în luna mai la oţelăria deţinută de una dintre companiile afiliate.

Chiar şi aşa, avansul înregistrat de Volkswagen poate fi considerat surprinzător, în contextul în care grupul german se confruntă în continuare cu efectele scandalului Dieselgate.

Via Bloomberg

Comentarii (31)

  • Este normal să fie aceste date deoarece multe persoane, din diferite țări, mai ales europenii, nu vor renunța la modelele VW din cauza scandalului. Vor fi probabil afectați din punct de vedere financiar, dar situația se va închide în timp relativ scurt, iar viitorul mărcii si recâștigarea încrederii se va realiza prin noile motoare ce le vor lansa ( 1.5 TSI si TDI ) si mai ales prin hibride și electrice.
    26 32
  • Felicitari VW ! O dovada in plus ca inovatia si calitatea inglobate in masinile grupului sunt apreciate de clientii din toata lumea. Iar scandalul emisiilor - o soparlita strecurata de concurenta - ne dezvaluie practici asemanatoare in cea mai mare parte a pietei, practici cunoscute de guvernantii relevanti dar si de reglementatorii pietelor.
    16 44
  • In general VW ia fata Toyota in prima jumatate a anului, in timp ce Toyota realizeaza acelasi lucru in a doua jumatate. E asa de cativa ani si e normal pentru ca pietele principale sunt diferite si au alte obiceiuri de achizitionare legate de sezonalitate.

    Europenii o fac in perioada februarie-iunie, in timp ce americanii prefera a doua jumatate a anului pentru a avea modelul urmator (ex Model Year 2017). La americani apar mici imbunatatiri anuale in ceea ce privesc modelele tuturor companiilor auto.

    Personal cred ca e mai interesant ce se intampla pe locurile 3, 4 si 5, unde anul trecut aveam GM, Renault-Nissan si Hyundai-Kia. Exista posibilitatea ca GM sa pice pe 4 dupa ce Mitsu a fost achizitionat de Nissan. Poate ne tineti la curent :-)
    28 10
  • Bogdan
    Eu spre exemplu am cumparat singur, singurel Vw Golf 6 GT in plin scandal cu dieselgate :) si sunt extrem de multumit de el:) Ala era scandal doar ca pretext aruncat de concurenta. Multe alte marci au probleme la franare, la accelerare spontanta, la testul "elanului" la cutii de viteze automate care au omorat oameni declansandu-se singure si tot asa ... dar nu a fost interes de mediatizat acolo. Aici pe mine vw nu m-a furat cu nimic si nu mi-a pus viata in pericol cu nimic, eventual a tepuit statul unde nu prea e treaba mea ....
    15 40
  • VW creaza masini premium de o calitate peste orice ce poate concurenta in acest moment. Au cele mai performante si economice motoare , au cele mai fiabile motoare , apropiate la fiabilitate chiar ca Mercedes , au cele mai hi-tech masini si vor fi de acum numarul unu mondial la vanzari. Pai atunci sa dam cezarului ce-i al cezarului. Golf face legea in uniune la vanzari fiind cea mai buna compacta atat ca calitate premium cat si rafinament.
    7 33
  • Ce-ti mai place sa te minti singur
    18 3
  • cineva
    @Florian alias @coco and @snow and @Bogdan . Frumoasa incercare . Tu esti @Cosmin_forever care comenta in 2009 pe aici pe site cu aceleasi obsesii despre VW si calitatile sale ''incontestabile'' . Daca nici eu nu te mai cunosc domnule Cosmin de pe bblog ''turatii'' atunci cine ? Cei noi care s-au strans pe aici? Vad ca ai multi admiratori care pun botul la prostiile tale.
    25 7
  • Volkswagen premium sau wannabe premium cars ?

    Reformulez ce am zis deja :

    Volkswagen nu a fost, nu este si nu va fii niciodata premium, pentru asta exista Audi care din pacate modele de intrare in gama pana la A6 ( limuzine ) si Q5 ( SUVs) sunt molipsite si ele de boala reducerii de costuri pe care Volksawgen Group si-a pus amprenta . Din nefericire pentru tine doar motorizarile ( de la Volkswagen ) Golf GTI, GTD si R ofera o suspensie spate multi-link , Passat B8 Bi-TDI si inca cateva modele cu motorizari ceva mai scumpe ofera multi-link. Restul ofera punte spate rigida, adica un ansamblu low-cost cu osie ca la caruta . Ansamblu pe care il ofera si Dacia pe Logan , Sandero, Dokker, etc . Kia-Hyundai ofera pe toata gama de motorizari o suspensie spate multi-link care este un salt tehnologic pe langa puntea rigida de la Volkswagen. Comparabil direct . Un Hyundai I30 va sta ca pe trasa pe curbe spre deosebire de un Golf 7 normal. Acelasi lucrul il spun si despre confort. Insa avantajul suspensiei cu punte rigida spate de la Volkswagen este faptul ca ofera posibilitatea unor costuri scazute de exploatare si mentenanta . Doar atat ! Ford ofera si el o suspensie multi-link sofistica pe langa Volkswagen, insa calitatea interioara este inferioara unui Volkswagen sau Hyundai . Marea pacalelea VAG este ca sunt singurii care nu au recunoscut asta. In ciuda in care si Opel si Renault folosesc punte rigida. Modelele cu punte rigida low cost sunt : Volkswagen Golf 7, Golf SportsVan, Passat B8 , Caddy , Tiguan Mk2, Touran II MPV, SEAT León Mk3, Škoda Octavia Mk3, Superb Mk3, SEAT Altea Mk2, iar cel mai rau e ca si Audi foloseste. De la o marca premium te-ai astepta numai la echipamente/subansamble premium , nu low-cost. Modele Audi care folosesc punte rigida low cost : Audi TT 2016 , Audi Q2, Audi, Q3, Audi A3 etc.

    Poate vad unii si altii cat de ''premium'' sunt masinile grupului care incearca fara nici o rusine chiar si dupa ce au fraudat sa ajunga pe primul loc la vanzari.

    Reamintesc: multe alte modele raportate la intreaga gama de motorizari precum : Ford, Hyundai, Kia, Toyota, Honda, Citroen etc vin cu o suspensie spate Multi-Link mult avansata fata de puntea rigida pe care o ofera Volkswagen Group pe modele de astfel destul de scumpe ca pret de achizitie. Nu vad o problema in a pune o punte rigida pe o masina low-cost precum Dacia, dar cand exista aceasta dotare tehnica pe un Vw Golf , VW Passat, Skoda Superb 3 , Audi Q3, Audi TT ale caror preturi nu pot fii argumentate drept low-cost, inteleg sa fie o problema destul de matura care imi confirma ca respectivele modele ascund si alte optiuni low-cost, poate chiar la capitolul longevitate mecanica. Intr-un final care sa ma faca pe mine un consumator pretentios sa renunt la achizitie.

    Si acum mentionez din comentariul lui @Florian de data trecuta : ''faptul ca pe modelele cu motoare slabe ( ca CP) se poate pune punte rigida pe spate nu este un lucru rau.
    Ce naiba sa faci cu o martoaga de motor avand multi-link?''

    Unu la mana : Un Audi TT 2016 nu are o ''martoaga'' de motor atat de slab pe cum afirmi tu prin prisma atuului unei caroserii usoare ( 1.8 TSI 180 CP este cumva putin ? ) .

    Doi la mana : Un Audi TT este conceput pentru : sofer - placerea de a conduce si feedback-ul oferit de catre un ansamblu tehnic premium care din pacate nu este atat de premium si-n varianta de putere precizata ( lucru total deplasat ) .

    Trei la mana : Despre suspensia Multi-link nu se poate vorbi doar de performante, mai este vorba de rafinament, confort , etc.

    Patru la mana : Esti hater cumva ?
    23 7
  • Ne-am saturat de Anghelescu si Tony. Voi altceva chiar nu mai stiti? Get a life men!
    10 13
  • ,,În ciuda Dieselgate,, : vw se folosește de snobismul cumpărătorului și prosteala lui.
    Succes vag !!
    21 14
  • @Andy

    Cu consideratie,

    Pai clasicul comportament autohton de a scoate in evidenta nivelul cunostintelor... Am vrut sa fiu sigur ca mesajul meu anterior a fost vizualizat de domnul '' Volkswagen premium cars'' . Este destul de stresant ca la orice articol intri sa citesti aceasta abordare ostentativ obsesiva : Volkswagen premium sau luxury. Efortul achizitiei unui automobil este mare. Oamenii se gandesc, in general, sa isi cumpere o masina de care sa se foloseasca fara a mai investi bani si timp dupa achizitie sau pentru a imbunatatii diverse lucruri cu care acesta nu vine dotat din fabrica, de exemplu. Nu am ajuns, inca, la nivelul la care sa avem in fata blocului o masina de concediu si una ca sa ne fataim prin oras. Din pacate, nu ne permitem cu totii aceasta ''modestie'', nu in Romania. Cu 20.000€ este logic, in Romania, sa achizitionam o masina CORECTA. Cand zic corecta automat intelegi sensul cuvantului . Iar acest sens al cuvantului nu este batut in cuie pe perete la Volkswagen ca un reper, din pacate pentru niste modele destul de ridicate ca costuri dar cu conjunctura low-cost. Imi pare rau ca ti-am umplut capul cu atatea clasificari, dar unii inteleg mai greu.
    18 4
  • inexorabil
    @Andy, GM n-ar putea nici să urce, nici să coboare; a dispărut și nimic altceva…Orice autoritate (nu numai din SUA) te va asigura că a prelua denumirea, patrimoniul, ȋnsemnele și palmaresul unei societăți desființate juridic nu ȋnseamnă perpetuarea societății defuncte sub altă formă și nici d.p.d.v. moral situația nu diferă…Pe de altă parte, ȋn mod neȋndoielnic gașca Mărioarei Barra va ridica ștacheta calității și a siguranței ȋn următorii ani, dar strict raportat la paradigma “noilor vremuri”. Din păcate, actualele modele Buick nu ȋmpărtășesc nimic din stilul și distincția unui Park Avenue, LeSabre sau Riviera. La drept vorbind, vechiul GM poartă vina pentru propria-i pieire: a distrus, fără motive temeinice, divizia Fisher Body, fabrica lui Oldsmobile și complexul Buick City, tustrele fiind ȋncununate cu multe decenii de activitate și reușite. Evident, cu asemenea nestemate dispărute, creativitatea s-a dus pe apa sâmbetei, dar clienții se vor mulțumi cu orice de acum ȋncolo, câtă vreme producătorii le vor satisface cele trei pretenții “fundamentale” : economie, high-tech și confort (pentru mâini, nu pentru șezut :D). Dar, dacă tot vrei, Andy, să ne referim la clasamente, atunci mă simt capabil să pariez cu oricine că, ȋn viitor, doar (subliniez) ȋn mod accidental NGMCO va poposi pe treapta a doua…Din partea mea, să se stabilească ȋn vârful piramidei pe vecie; pe mine mă interesează doar ceea ce-mi bucură ochiul neslăbit exigent (eu rămân un estet prin excelență). Și degeaba ȋmi pui din nou tradiționala emblemă colorată Trishield pe LaCrosse generația 2017; unde sunt “silfidele” din anii ’90? Actuala arhitectură “obeză” provine tot de la Opel! Se vede din avion – nu trebuie să precizeze Wikipedia. Buick-ul contemporan, de-ar fi “plantat” ȋn Europa, negreșit s-ar “pierde ȋn mulțime”…După cum am sesizat că nici Cadillac nu stârnește admirație p’acilișea (tot eu ȋncerc crearea climatului propice revelației: “Uite Cadillacu’!” – n-or mai fi ele, “americanele”, ce erau odată, dar adevărul este că, de obicei, anturajul meu preferă să se complacă ȋn starea molcomă care, prin legea firii, ȋnsoțește sfânta și suverana ignoranță / suficiență, neȋnțelegând nici apelul meu, nici rostul lui).

    Ȋn final, revin la oaia noastră tri-coloră – ia zi, Andy: ținând cont că eu, la mii de km distanță, nu pot fi prostit, crezi că se va ȋntâmpla astfel cu un client la fața locului, dacă ar fi ȋnzestrat cu oarece spirit de observație și dacă, din principiu, n-ar accepta compromisul? Sunt convins că, de fapt, fiind o persoană corect informată dinainte, nici nu intră ȋn showroom…Eventual, ȋl momesc Toyota și mai ales VAG, corporații superioare ȋn strategii de marketing. Punct.
    14 2
  • @inexorabil

    Cu consideratie si scuzele ulterioare pentru intervenienta in dialog

    Ai exclus Detroit Big Three, adica General Motors, Ford, and Chrysler (FCA US) .Pe plan European FCA un grup care progreseaza , iar spre dovada cei de la Fiat , desi au modele care nu-mi sunt pe plac sau pur si simplu nu toate modelele sunt potrivite pe gustul meu, se pricep de minune, cel putin in ultimii ani, sa lanseze masini fashion sau care fac referire la modelele lor, ce au facut istorie. Cazul modelului 500 este un foarte bun exemplu. De asemenea, 124 este un alt exemplu care va arata ca italienii au o foarte buna expertiza in acest sens. Atat 500, cat si 124 sunt masini cu o slaba utilitate, dar au acea aura de istorie automobilistica, pe care doar francezii o mai pot atinge. Fiat poate renaste prin intermediul acestor modele si ma bucur ca revin pe piata. Urmat apoi de Jeep cu noul sau model Renegade care pune accent pe latura europeana de SUV de oras. In final Chrysler, este in urma GM sau Ford in ceea ce priveste calitatea automobilelor sau avansul tehnologic, insa nu se poate spune despre masinile lor ca mai au consumuri chiar atat de ridicate ca in trecut. Este adevarat ca au motoare mai mari decat automobilele produse in Europa, dar si consumatorii au alte asteptari de la masinile pe care le cumpara. In afara de asta americanii au o intelegere relativ ciudata a claselor. O masina de clasa compacta in genul Golf sau Focus este considerata de clasa mica in US. De aici si tendintele diferitor tipuri de consumatori.
    12 2
  • @Andy

    Era sa uit. Referitor la Renault-Nissan. In industria auto Renault este recunoscut ca un producator ce a inovat im mod constant. Daca ar fi sa ne raportam strict la motorizarile pe care producatorul francez le-a lansat, in decursul ultimelor decenii, nu putem sa afirmam ca motoarele lor, atat diesel, cat ai cele pe benzina, sunt slabe. Este important de stiut ca in Formula 1, Renault, este al doilea furnizor de motoare, dupa Ferarri, ca nr. de titluri castigate la activ. Ei au intrat tarziu in F1, in anii '70. Experienta din F1 o folosesc din plin, in prezent, pentru a oferi motorizari de top si pe masinile lor de serie, gen : Megane RS , Clio RS ( Gordini ) etc. Asadar, cu riscul de a deveni si eu iritant. Exista altii producatori care definesc mai bine sloganul ''automobilul'' decat Volkswagen Group.
    15 5
  • @florian
    '' VW creaza masini premium de o calitate peste orice ce poate concurenta in acest moment. Au cele mai performante si economice motoare , au cele mai fiabile motoare , apropiate la fiabilitate'' ........... -HA-HA-HA-HA hai ca m-ai facut sa rad cu asta. VW se afla intr-un mare declin in prezent, pe langa sutele de procese pe care le vor trebui sa indure de la posesorii din Statele Unite, pe langa sumele de bani care vor trebui sa le plateasca statelor care impoziteaza nivelul de dioxid de carbon, pe langa alte nenumarate procese si amenzi , ei inca pedaleaza in gol. Singura lor seansa sa ajunga pe podium. este ca Japonia sa fie lovita de o alta calamitate naturala prin care Toyota sa stopeze pentru o alta perioada de timp productia. In rest, sunt total depasiti cu mult de Toyota la toate capitolele . Un VW nu valoreaza nici cat praful de pe toba unei Toyota. Acum vise placute baiatu' .
    20 8
  • razvanis
    Faliment, etc, etc .... haterz gonna hate.
    5 12
  • Octavian
    Tare ofticosi mai sunteti
    8 4
  • @@florian

    Nici eu nu sunt de acord cu abordarea lui ostentativ obsesiva, dar nu cred ca-i cazul sa blamam Volkswagen doar pentru ca are asemenea fani. Am vrut doar sa-i explic ca Volkswagen nu este premium cum afirma el. Drept urmare am ales ca elemplu ansamblul tehnic MQB, o ''inovatie'' cu care acest grup s-a laudat , dar cine a citit despre el, stie deja ca aceasta ''inovatie'' ii ajuta pe cei de la Volkswagen mult mai mult in reducerea costurilor decat au precizat chiar ei. Tinand cont ca platforma va fii modulabila pe oricare model al grupului obtinand totodata un impact pozitiv asupra reducerii de costuri dorite de acest grup , acum platforma va lasa loc de montarea fara probleme pe multe dintre modele ale grupului o suspensie ieftina .

    Fructific ideea :

    -Avantajele puntii rigide: ieftina si usor de intretinut.

    -Dezavantajele puntii rigide: influenteaza negativ dinamica si confortul la rulare .

    La Suspensia Multi-link sau independenta cum folosesc ceilalti producatori, lucrurile stau exact pe dos. Este o solutie extrem de costisitoare si complicata dar care face toti banii pentru felul in care imbunatateste comportamentul masinii la rulare. Nu sunt eu cel care spune asta, multi jurnalisti care au testat masini VAG cu punte rigida s-au plans de acest aspect. Avem pana acum pe : George Buhnici, Robert Adam, Adrian Dumitru, Radu , si multi altii care s-au plans de comportamentul rutier al puntii rigide.

    Probabil unii imi vor spune. Dar tu la masina ta nu ai tot o suspensie low-cost ? Recunosc, am o suspensie low-cost pe Opel Astra, iar Opel a recunoscut asta , dar care-i pretul unui Astra si care-i pretul unui model din grupul VAG ? Diferenta de pret este mult ridicata, iar daca aduc in ecuatie si Audi ( marca premium ) ceea ce nu o voi face pentru a evita comparatii, atunci pretul este considerabil mai mare la o masina care poarta doar sigla firmei premium, nu si componente cum era normal .
    9 1
  • @tony

    Folțfaghen poate pune si un cacaț in torpedou. Toti ar aplauda si ar spune ca nu-i nimic rau in asta , exact cum s-a adresat @Florian referitor la suspensia lor. Consider ca orice cunoscator cu un dram de cultura stie ca-i o suspensie depasita care n-are ce cauta pe o masina de business care se respecta gen : Passat , Superb, s.a .

    Cel mai bine se vor apuca de carnaț' afumaț' in continuare.
    7 7
  • hazard
    sunt preturi bune si pentru vw second hand
    1 3
  • @Tony_LPP
    Foarte bine argumentate afirmatiile facute pe marginea articolului, dar, apropos de Renault iti reamintesc ca nu se compara din nici un punct de vedere cu Skoda, care este pe locul 3 din 4 in ierarhia VAG la grupa automobile standard (Audi, VW, Skoda, Seat).
    Motoarele diesel de capacitate cilindrica mica (1500 cmc) produse de Renault sunt reusite, dar atat;: motoarele pe benzina sunt gurmande - vezi motorul de 1,6 16V de pe Megane, cu care nu obtii consum sub 10 l/100 km in roas.
    Formula 1 nu are nici o legatura cu autoturismele din viata de zi cu zi, si nu ai cum sa transpui experienta din F1 la automobilele de serie; poate doar la o masina supersport, ceea ce nu este cazul la Renault.
    3 5
  • Ce de analize interesante legate de suspensii, mai bine zis de factorul major decident în evaluare al tipului de suspensie. Doar că un auto nu se analizează doar raportat la suspensie, ci și la alete capitole de o mai mare importantă. Politică de a pune un tip de suspensie pe motorizări mici și alt tip pe modele superioare este corectă și comercială, pentru că există situația ca și unele persoane mai puțin pretențioase sau cu posibilități mai mici să opteze pentru anumite modele, de obicei populare și dorite. Dacă am analiza doar din perspectiva suspensiei ar trebui ca modele ce suspensii low cost să nu aibă solicitări. Ori în ziua de azi globalizarea și eficientizarea costurilor pot aduce multe astfel de decizii. Asa că analizele sunt mult mai complexe.
    5 3
  • @@Tony_LPP

    Cu consideratie,

    Nu-mi aduc aminte ca am comparat Renault cu Skoda. In sfarsit. Legat de consum, nu stiu ce sa spun, mergand destul de old school eu am scos 5,4% (motor aspirat 1.6 115cp pe benzina), in mediu extraurban. In carte consumul extraurban este de 5,1%, care din punctul meu de vedere este o diferenta nesemnificativa. Cel mai putin am scos 5%, in conditii de maxim 90 km/ora. frana de motor utilizata la greu, accelerari line, etc. In oras, vara cu A/C ''on'' de la punctul A la B unde trebuie sa tranzitez vreo 12km in mediul urban in conditii de trafic intens, consumul urban este de 9,1% ( pe fisa tehnica indica 8,4% ) Revenind la motorul 1.6 V16 de pe Megane ( probabil te referi la cel aspirat SCe ) de generatie noua , ma rog adica actualizat la standardul Euro 6 ( al meu fiind Euro 5 ) consumul va fii cu siguranta redus . Reamintesc ca un 1.2 TSI consuma si 10% in oras. Dar stim cu totii ca Volksawagen Group nu sta bine in priviinta emisiilor scazute in realitate, iar consumul astronomic este cauza emisiilor pe care ei au incercat sa le fenteze printr-o strategie bine studiata . Profesionalismul de care dau dovada in F1 este definit in modelele lor de performanta . Nu confirm doar eu asta. Ai auzit de Energy , tehnologia de varf cu care Renault a castigat 11 titluri de Campion ? Stiai ca azi gama de motoare Tce reprezinta sinteza Renault a peste un secol de istorie turbo ( 1902 Renault obtinea patentul pentru motorul supraalimentat ) ? Nu ai cum sa transpui experienta din F1 la masinile de serie zici ? Dar dezvoltarea in materie de reducere a greutatii, reducere a frictiunilor si control al racirilor, tot atatea atuuri pentru ameliorarea eficientei energetice a vehiculelor moderne fara a pierde din placearea condusului cum crezi ca s-a definit azi in modelele de serie ?


    @Coco,

    O analiza corecta din partea ta. Ma bucur ca esti primul care a inteles ceea ce am precizat. Intr-adevar politica reducerii de costuri este prioritatea VAG in materie de automobile. Doar ca altii nu inteleg acest sens si asocieaza marcile de volum din cadrul grupului ca fiind premium. Imi pare totusi rau de Audi ca impartasesc si ei politica de ''down quality'' pe care Volksvagen o aproba chiar si pe segmentul premium, pe modele de intrare construite doar ca scop de profit decat pentru a fi premium. As fii de acord daca politica de a pune un tip de suspensie pe motorizări mici ar scoate marca premium ( Audi ) din ecuatie si modele Grupului care sar de 12 mii euro pret cu TVA, cu toate ca nu as accepta nici pe UP! un astfel de tip de suspensie. Nu pe o marca care se respecta cu atata inversunare numai prin sloganul - ''automobilul'' si care considera ca acorda un mare simt de raspundere in fabricarea autovehiculelor sale. Este exclusa ideea ca persoanele cu ''posibilitati mai mici'' sa dea peste 25 mii euro pe un Passat ( care in mod neobisnuit ofera tot punte rigiga ) sau intr-un mod si mai neobisnuit sa dai peste 37 mii euro pe un model Audi dotat tot cu o suspensie low-cost. Nu ai posibilitati , nu dai peste 25.000 pe o masina noua. Cand te gandesti ca ''ai putine posibilitati'' singura masina noua pe care ti-o poti permite este maxim o Dacia Logan. In achizitia unei masini noi stau la baza trei factori importanti :1. sa ai zero datorii la banci , 2. sa ai imobilul tau de locuit achitat 3. sa ai de doua ori pretul masinii pentru a putea face fata diverselor costuri de mentenanta/intretinere , asigurare ,etc. Din pacate mentalitatea autohtona, aduce la cunostiinta faptul ca romanul prefera sa-si cheltuie ultimul banut pe ''ultimul ragnet'' de masina fara a se gandii la eventualele parti rele pe care il asteapta. Cu consideratie,
    9 0
  • @coco alias Florian
    Bai esti nebun ? Conform ultimelor perle de pe automarket : o masina nu se analizeaza dupa fiabilitate, nici dupa raportul CP/KG, nici dupa 0-100 ,nici dupa vit max, nici dupa calitate/pret , nici dupa nivelul de emisii conform frustratilor vw iar acum nici dupa suspensie. Bai multi ''inteligenti'' mai sunt pe aici. Pana la urma cumparam o masina doar dupa BADGE nu ? Penibil again......

    Dar daca Folțfaghen iti pune un cacat legat de oglinda retrovizoare zicand ca asa vor ei. Tu vei afirma ca este corect și comercial nu ? Iti spun eu ceva Folțfaghen este la ani lumina in spatele Toyota si asa va fii multi ani de acum in colo. Chiar nu ti-a deschis ochii situatia actuala ? Au facut o mare magarie care nu poate fii considerata doar o mica greseala. La inceput cu probleme mecanice la motoare si cutii : vezi masina redactiei auto-bild , vezi motoarele TDI si TSI, vezi distributii si lanturi sarite care fac masina numai buna de casare dupa asta, toate aceste probleme puteau fii rezolvate prin Recall . Recall care face si Toyota la orice mica eroare. Asta inseamna incredere si caitate de marca.

    Zici mai sus incecand sa creezi impresia oarba ca si cum asta ar fii ultima solutie ca și unele persoane mai puțin pretențioase sau cu posibilități mai mici pot de acum să opteze pentru anumite modele, dar nu spui cum Toyota ofera acestor persoane cu posibilitati MAI MICI un ansamblu tehnic la fel de bun ca cei care gratie posibilitatilor pot cumpara modele MAI scumpe de la Toyota , ce zici de asta ? Vrei sa-ti traduc ? Inseamna ca cel care are posibilitati mai putine , dar care doreste neaparat un model popular si dorit de la Toyota, obtine aceeasi calitate tehnica ca cel care are posibilitati pt achizitia aceluiasi model, dar in versiune de top , care in general costa chiar dublu fata de cea standard. Acest lucru la VW nu exista se pare .
    5 4
  • "Chiar şi aşa, avansul înregistrat de Volkswagen poate fi considerat surprinzător, în contextul în care grupul german se confruntă în continuare cu efectele scandalului Dieselgate."

    Cand a inceput nebunia asta cu Diesegate-ul spuneam ca nu va afecta prea mult vanzarile VW. Din doua mari motive:
    -imaginea de marca e f solida. In plus modelele au ramas o referinta, indiferent de clasa. Sau daca nu sunt o referinta, cu siguranta sunt sunt unele dintre cele mai bune din segment.
    -cumparatorul de rand nu este in mod direct afectat de asta. El doar a citit in presa ce s-a intamplat. Insa el a fost la fel de multumiti de masina lui. Deci cu sau fara Dieseglate, pentru el lucrurile nu s-au schimbat deloc.
    Acum aflam ca defapt vanzarile sunt in continuare de top. Concurenta nu a putut specula acest avantaj. Cam asta e puterea lui VW. Dar ca unii nu o vad, nu pot sao vada, nu vor sa o vada sau sa o accepte, e cu totul altceva.
    11 6
  • Bau_bau
    " Cainii latra caravan trece "un preverb bun care se potriveste la fix in cazul de fata .
    3 5
  • Nu prea ai înțeles ce am postat, fie că nu ai vrut fie că nu ai putut. Eu nu zic nimic de Toyota, nici de bine nici de rău, că nu este subiectul de discuție, și nu fac o comparație sau paralelă între mărci sau modele de la mărci diferite. Eu mă refeream doar la grilă de punctaj ce trebuie analizată în general la achiziția auto, unde sunt elemente de ierarhizare clare, valabile pentru toate modele din același segment și gadget si la care calitatea si eficiența suspensiei este la punctul 7 din cele 15 analizate de specialiștii din domeniu ( mă refer la persoane abilitate și independente de producători nu la iubitori sau antipatici de mărci, și mai ales la...lideri). Sper că acum ai înțeles ... dacă nu asta este viața.
    3 1
  • inexorabil
    Nici nu mă miră, Lau, că te impresionează și chiar te ȋncântă “puterea lui VW”, dar, ca și ȋn cazul colegilor de pe locurile 2 și 3 din “dumnezeiescul” clasament mondial al vânzărilor, puterea lui VW nu poate fi decât una coruptă…
    Să nu mă ȋnțelegi greșit: ȋn ciuda acestor considerații – cred eu – juste, ȋn mod categoric nu doresc falimentul / dispariția colosului din Wolfsburg, ceea ce am subliniat nu o dată de la apariția Dieselgate-ului ȋncoace (fenomen pe care tu ȋl numești “nebunie” – probabil din cauza vâlvei pe care a stârnit-o ȋn toată lumea – dar a fost infracțiune ȋn toată regula, precum ignition switch-ul fostului GM și “accelerația neintenționată” a Toyotei).
    2 3
  • @bau_bau
    Caravana încă mai trece fiindcă stăpânul(vw) știe să-și stoarcă sclavii snobi cu bau-bau la cap... Din ce se știe câinii latră la hoți ori dacă simt ceva nemernici prin preajmă.
    3 4
  • "Sclavii" aia care primesc prime in fiecare an? Sunt tot mai putine cazurile astea in industria auto.
    Adevarul e ca doar la VW sunt sclavi. Ia vorbeste cu angajatii de la Mioveni cum se munceste. Si e doar un simplu exemplu. Vezi ca acum cativa ani s-a si mediatizat situatia angajatilor Dacia. Am un prieten care lucreaza acolo. Se fac diferentieri f mari intre romani si francezi. Fie ca lucreaza la banda sau in birouri.
    3 0
  • @vw
    Sclavii salariați VW prime de rezultate in fiecare an și bonusuri din profit. Sclavii cumpărători de auto din grupul VAG satisfacție în utilizarea curentă și valoare de revânzare sau buy back importantă comparativ cu marea majoritate a concurenței ( rating A++ pentru vechime 1-5 ani și sub 120.000 km sau rating A+ pentru vechime 5-8 ani și sub 250.000 km ). Deci... merită forma financiara a acestei sclavii.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru