BMW a prezentat noua generație Seria 3 cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Modelul producătorului german poate fi comandat și pe piața din România, prețul de pornire fiind de 38.854 de euro cu TVA. Cel mai potent Seria 3 oferit în prezent poartă indicativul 330i și integrează un motor de 2.0 litri de 258 de cai putere.
Cu ocazia Salonului Auto de la Los Angeles, eveniment care își deschide porțile la finalul lunii noiembrie, producătorul german va prezenta versiunea M340i xDrive. Sub capota noii versiuni, BMW "a ascuns" un motor de 3.0 litri cu șase cilindri în linie capabil să ofere 374 de cai putere și 500 Nm.
Resursele motorului sunt gestionate cu ajutorul unei transmisii automate Steptronic Sport cu 8 trepte și prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală xDrive. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 4.4 secunde.
Totodată, viitorul BMW M340i xDrive propune o funcție de Launch Control, un diferențial M Sport și un sistem de evacuare modificat.
Garda la sol scade cu 10 mm mulțumită suspensiei M Sport, iar sistemul de frânare primește discuri noi cu diametrul de 348 de mm pe față, respectiv 345 de mm pe spate.Din punct de vedere estetic, versiunea M340i xDrive dispune acum de spoilere ceva mai agresive, de o grilă frontală cu accesorii noi și de jante de 18 inch (opțional, clienții vor putea alege jante cu diametrul de 19 inch). La interior, varianta M340i xDrive este oferită standard cu scaune sport, volan M Sport și tapițerie din Sensatec (material moale care imită pielea) și Alcantara.
Daca ma hazardasi ,asta e , o insolatie e binevenita in noiembrie.;-)
Despre 6L de trei litri mai las si altora cuvantul..........
On topic: N-am fost niciodata BMW, dar eu nu gasesc defect pentru masina asta. In afara de pret probabil...
Profilul lateral zici ca e C-Classe :)
BMW are ingineri care fac o super treaba si ar putea crea o masina de vis, dar cineva ii convinge sa puna tractiune integrala, cutie de transfer, planetare, sa o faca mai grea, sa consume mai mult, sa nu mai dea din fund chiar si in linie dreapta. Sa o cuminteasca.
Motorul ala merita propulsie, e absolut superb.
se pare ca masina vine si RWD. Nu stiu daca este si pentru Europa. Check image.
https://g20.bimmerpost.com/forums/attachment.php?s=413630a318770f692e94accd6d6c427b&attachmentid=1935935&d=1542069275
In 5-6 ani nu cred ca vom mai avea 3L 6 cilindri pe seria 1,2 si poate chiar seria 3 si 4....
Jaguar are 2L 4 cil. 300 hp
Bmw are 2L 4 cil. 300hp
Mercedes si audi la fel....deci nu prea cred ca motoru asta va rezista mult pe o masina la seria 3 sau mai mica....
Ar fi minunat daca BMW ar salva configuratia cu 6 in linie si sa faca motoarele la capacitati cilindrice mai mici....pana si un 1.8L cu 6 cilindri in linie si 300 de cai ar fi un motor mult mai echilibrat si special decat oricare alt '4 bangher'....
Am luat la cunostinta ,multumesc.
Cel mai simplu ar fi sa ma culpabilizez pentru lipsa prazului din cosul zilnic dar parca-i un pseudo argument ,nu-i asa ?
Nu-mi ramane altceva de facut decat sa mai exersez ,ca parca-i mama invataturii.
in ceea ce priveste articolul, imi place cum a evoluat acest motor: initial scotea 306 cai la 6000rpm. acum, la o putere net mai mare, zona rosie incepe la 6000 ceea ce inseamna ca puterea e mult mai jos. acesti cca380 cai ma fac sa ma intreb cati va avea m-ul si daca va trece la integrala ca si m5
Multumesc pentru altruism.
In ceea ce priveste viitorul M3 se vehiculeaza 475-480 CP ,similari celor din viitoarele X3M si X4M.Citisi pe undeva .Uite ca tot nu ma invat minte :-))
Te-as mai intreba daca BMW ti-a inselat asteptarile cu privire la puterea celui mai puternic 2 litri din istoria companiei dar mi-e teama ca te supar ?:-))
Oricum, avusesi dreptate asta-vara cand ai prognozat ca vor depasi pragul celor 300 CP.
1. cel mai puternic 4 cilindri a lor era motorul de pe E30 dtm, 2.5 340 la cca 8500rpm.
2. avand in vederea concurenta de pe piata, sa vi acum cu 2.0 300 cai e piece of cake. S3 are asa ceva de ani buni, golf R de asemenea, de a45 nu mai vorbim.
deci da, putin sant dezamagit caci ma asteptam la cel putin 350 cai, si ca varianta de motorizare pentru un posibil viitor seria 1 M ( cel cu tractiune fata )
Comparativ cu S3 Golf R si recentul A35 AMG ,BMW ofera totusi 50 Nm suplimentari .
Despre viitorul A45 AMG ajuns la niste valori de-a dreptul vulgare , zvonurile mizand pe 410-420 CP , parca si superlativele devin goale de continut.
Asa este ,cilindreea nu poate fi substituita ,valoarea de cuplu superioara RS3- ului facandu-l imbatabil intre hyper-hatch-uri.Poate le-ai dat o idee cu alaturarea unui motor electric .:) celor de la Stuttgart.
Ca fac parte din clase de cilindree diferite ,merita o dispensa macar pentru sunetul inconfundabil .
Tocmai de aceea ma gandesc ca francezii poate ca s-au pripit cu reducerea cilindreei pe Megane 4 RS (Trophy) chiar daca valorile absolute de putere si cuplu sunt superioare fostului 2.0 ,intarzierea suspect de mare in afisarea rezultatului *examenului* de pe Ring facandu-ma sa cred ca nu razbira.
Poate o fi si vina celor doua portiere suplimentare ,poate greutatea generata de sistemul 4Control, poate.....
Sau poate ca nerabdarea mea e de vina.:-))