Programul Rabla 2016 a început abia la jumătatea lunii iunie, iar acest lucru i-a determinat pe mulţi români să se orienteze mai degrabă spre maşinile second hand. Cel puţin aşa sugerează datele oficiale furnizate de Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) pentru luna mai.
Astfel, în a cincea lună a anului, numărul de înmatriculări de maşini second hand a ajuns la 22.916 unităţi, cu 25.15% mai mult decât în perioada similară a anului trecut.
Ca de fiecare dată, Volkswagen este marca cea mai preferată de românii care caută maşini second hand, cu 6.462 de unităţi, în creştere cu 26% fata de luna mai 2015, în timp ce pe următoarele locuri sunt Opel (3.738 de unităţi, +15,76%) şi Ford (2.595 unităţi, +23,98%). Audi este marca premium cea mai apreciată, cu (1.771 unităţi), în timp ce Audi ocupă locul doi cu 1.763 de unităţi înmatriculate în faţa rivalilor de la Mercedes-Benz (924 unităţi). Toate cele trei marci au înregistrat creşteri de peste 36%.Creşterea generală înregistrată în luna mai este uşor mai puternică decât cea de pe primele 5 luni ale anului. Astfel, în perioada ianuarie - mai 2016 au fost înmatriculate 111.600 de maşini second hand pe teritoriul României, în creştere cu 21.12% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Din nou, pe primul loc este Volkswagen, cu 31.502 unităţi, în creştere cu aproape 20%.
Înmatriculările de maşini second hand ar putea înregistra o stagnare sau chiar o scădere în luna iunie, ca urmare a începerii programului Rabla.
Via Agerpres
La fel e si aici. Piata auto SH s-a diversificat foarte mult, nu mai e ce-a fost odata. Tin minte, cand aparuse primul Logan stateam cu tata si cautam pe net, pur si simplu nu gaseai nimic cum trebuie in 6500 de euro (cat era Loganul de baza). Acum, cu putin noroc, iti iei Golf 4 sub 2 mii de euro si practic oricine vrea, cu putin interes, isi poate permite o masina.
Cred ca cresterea asta nu e datorata (sau din cauza, depinde cum privesti) doar celor care ar fi putut sa-si ia o masina noua prin programul rabla si nu si-au mai luat. Cred ca multe din masinile astea sh inmatriculate sunt la preturi de sub 3 mii de euro, adica masini pe care si le poate permite "orice roman" (ca sa citez un clasic in viata :) ).
A avea o masina (bunisoara) nu mai este un lux.
Altfel nu-mi explic cum să iei Bmw cu 300.000 km și varză ca să te lauzi că ai mașină premium. Până și Loganul e mai premium decât un jaf de BMW obosit.
Iar faptul că Vw rămâne preferința românilor denotă gradul de limitare și idioțenie de care dau dovadă românii.
Cum bine zicea un înțelept, numai prostia nu cunoaște limite.
Și ipocrizia este infinită, tot un mare înțelept a spus-o.
Adevărul acela gol-goluț, adică porno, de care nici dracu’ nu vrea să audă, decretează că, ȋn condițiile socio-economice din prezent, cel mai “șmecher” (adică legal, acceptat de toată lumea, inclusiv de “intransigenta” și “exigenta” DNA, care nu-i coruptă, nu ȋncape discuție, dar să nu uităm că și ea este formată din…oameni ȋn carne și oase) mod de a…prăda bugetul de stat este să fii angajat la acest așa-zis stat (a, desigur, unde și tu te faci că lucrezi, precum tandemul Caramitru-Dinescu la “loviluție”), dar nu oricum, ci musai pe un salariu cât mai “baban”, care nu ȋmpărtășește nicio taină cu criteriile de merit, ci se constituie ca “succes” direct al nepotismelor, al cumetriilor și – bomboana de pe tort – al corectitudinii politice (să nu admiteți definiția oficială a sintagmei :P – corectitudinea politică la noi ȋnseamnă să alegi partidul corect…pentru propriile tale interese).
Unde vreau să ajung, ȋn esență? Păi, mă aștept ca mașini noi și scumpe să poposească doar ȋn curțile / garajele patronilor care știu să-și exploateze slugile, ale “eminențelor cenușii” din spatele rețelelor de bănci & farmacii, ale carieriștilor care crapă la propriu ȋn birourile “multinaționalelor” și ale liotei de alintați ai sorții din instituțiile centrale (plus substructurile teritoriale) și din administrațiile locale. Apropo, câți dintre cei care intră pe AM s-ar simți cu musca pe căciulă, conform acestui tablou panoramic?
Restul? Sunt blestemați să se limiteze la “cazane de mâna a coișpea” din “jermănica”. Cine ar ȋndrăzni să-i blameze??? Așadar, ce atâta consum de nervi și ce atâta prilej de ipoteze? Iu-hu-huuu, vrea și je ceva din vastul cimitir teuton. Hopa, ce avem noi aici (pe mobile.ro) ? Buick Park Avenue din ’96, cu piele integrală? Cu celebrul motor 3.8 V6, aflat printre cele mai fiabile din istorie? Consum mixt de 10,2 L / 100 km? (ce? papă mult??). Și câte dotări la 3000 € preț final (enumerați-le voi, ca să nu ziceți că inventez eu). Mă rog, impozitul pe cilindree este net descurajator, dar, chiar dacă, prin absurd, ar fi fost modic, bag mâna nu ȋn foc, ci direct ȋn reactorul nuclear că NICIUNUL dintre români nu s-ar fi lăsat convins de ofertă…Toți ar fi invocat imediat, ȋn mod standard, “non-rezonanța” mondială a mărcii americane și lipsa pieselor de schimb. Normal, căci noi suntem dresați să ne cumpărăm doar “nestemate” prietene cu service-urile și cu magazinele de piese…Ce mai: cultură automobilitică, nene (nu doar sărăcie, vorba lui Klaus – nu Iohannis, alias “lemnul vorbitor” care nu te dă pe spate cu nimic – ci utilizatorul de mai sus).