Chiar dacă este unul dintre constructorii auto care investesc masiv propulsia electrică și hibridă, Mercedes nu uită de motoarele sale cu combustie internă. Și în cazul lor, investițiile sunt de ordinul miliardelor de euro, iar roadele vor putea fi culese încă de anul viitor, când Mercedes pregătește înlocuirea motoarelor actuale cu unele complet noi.
Structura viitoarelor propulsoare va presupune cilindri cu o capacitate de 0.5 litri. Vor exista motoare cu patru, șase și opt cilindri, iar cea mai importantă noutate este aceea că unitatea cu șase cilindri va fi una în linie, nu în V, așa cum eram obișnuiți să vedem până acum la Mercedes. Practic producătorul din Stuttgart o ia pe urmele rivalului BMW, care folosește tot motoare cu șase cilindri în linie.
Motoarele cu patru cilindri
Motoarele cu patru cilindri au început deja să își facă loc în gama de modele. Cel mai bun exemplu este dieselul de 2.0 litri, care îl înlocuiește pe cel de 2.2 litri. Este mai ușor și mai compact, fiind construit din aluminiu.
În plus, beneficiază de o tehnologie complet nouă: un mic motor electric pe bază de curea, de 48V, care înlocuiește alternatorul tradițional. Acesta ajută la repornirea mai rafinată a motorului atunci când folosiți sistemul start-stop.
Motorul poate ajuta în situații solicitante și poate recupera energia mult mai eficient. De asemenea, va ajuta la menținerea unei viteze constante, oprind complet motorul. Noile motoare cu patru cilindri vor putea livra 134 de cai putere pe fiecare litru, ceea ce le face capabile să ajungă chiar și până la 268 de cai putere.
Motoarele cu șase cilindri
Motoarele cu șase cilindri vor fi acum în linie și vor avea o capacitate de 3.0 litri. Întocmai ca la rivalii BMW. Ele vor beneficia de un compresor electric și de un generator integrat. Audi a folosit pentru prima dată un compresor electric și acum se pare că ideea le surâde și celor de la Mercedes pentru viitorul motor CDI de 3.0 litri. Unitatea va dezvolta astfel 308 cai putere și va fi cel mai puternic agregat diesel de 3.0 litri produs de Mercedes.Această tehnologie permite suplimentarea presiunii la un nivel redus de rotații, pentru că un asemenea compresor electric accelerează la 70.000 de rotații în doar 300 de milisecunde. Ce simte șoferul? Un răspuns mult mai rapid din partea dieselului și lipsa unui lag turbo.
În cazul motoarelor pe benzină cu șase cilindri în linie, Mercedes încearcă o electrificare cu o arhitectură de tip ”mild hybrid”. Motorul electric care acționează și pe post de generator se află amplasat între propulsorul cu combustie internă și transmisie. El poate asista motorul clasic la plecarea de pe loc sau în condițiile unei accelerări puternice. El poate recupera energie și o poate folosi pentru a ține în viață sistemele auxiliare și pentru a completa resursele.
Mercedes susține că acest motor electric poate ajuta cu 20 de cai putere și chiar 220 Nm în plus. Germanii se laudă cu faptul că un asemenea agregat pe benzină cu șase cilindri oferă performanețele unuia cu opt. De asemenea, Mercedes ne spune să ne așteptăm la o putere maximă de 408 cai și 500 Nm pentru un astfel de motor.
Motoarele cu opt cilindri
Noile motoare cu opt cilindri vor fi de fapt niște versiuni mai cuminți ale unității de 4.7 litri.
Bineînțeles, configurația V8 va fi păstrată. El va livra 476 de cai putere și 700 de Nm pentru mașinile cu indicativul 550 înscris pe capotă.În acest caz, noutățile introduse de Mercedes ar fi o cilindree mai mică și funcția de dezactivare a cilindrilor, capabilă să oprească patru dintre ei.
Motoarele cu șase și opt cilindri ar urma să își facă apariția în vara anului viitor, pe faceliftul lui Mercedes Clasa S.
O ultima șforțare inainte de electrice. Nu-i rau, dar nici ceva extraordinar.
pentru ce sa spargi milioane pe o arhitectura ce nu spune nimic noilor generatii de cumparatori atat timp cat electrificarea va oferi o performanta cu mult mai buna decat a invechitelor termice?
Momentan electricul este cuplat la L6, dar nu o sa inceapa 2019 pana cand capacitatea electrica se va dubla iar motorul termic va scadea la L4 sau poate chiar L3.