Guvernul României a decis să aplice o măsură fiscală de stimulare a achiziţiei şi posesiei de automobile ecologice. Executivul a redus cu 95% impozitul pentru autovehicule hibride, măsura fiind aplicată în 11 martie 2015 prin Ordonanţă de Urgenţă. Până în acel moment, impozitul pentru această categorie de vehicule era calculat prin aceeaşi metodă ca la autovehiculele convenţionale, cu sistem de propulsie bazat exclusiv pe motorizare cu ardere internă, respectiv în funcţie de cilindreea motorului cu aprindere. Această variantă aducea situaţia hilară în care anumite modele hibride erau taxate mai mult decât modele cu propulsie convenţională şi emisii CO2 mai mici pentru că aveau motorizări cu o cilindree mai mare.
PRIMA MAŞINĂ 2015: Ce maşini poţi cumpăra cu 13.000 de euro?
În unele state, vehiculele hibride şi electrice beneficiază de mai multe facilităţi fiscale, care merg de la o primă guvernamentală la achiziţie, până la accesul pe o bandă dedicată pe autostrăzi.
Există şi facilităţi precum scutirea integrală de la taxa de drum, permitea accesului gratuit în parcările municipale şi altele. Până de curând, maşinile hibride erau scutite doar de la plata taxei auto la noi în ţară. Situaţia începe să se schimbe şi în România, existând o bonificaţie ecologică pentru cei care achiziţionează prin Programul Rabla un autovehicul cu emisii de CO2 până la 100 grame pe kilometru, cu motorizări euro 6, sau cu sistem de propulsie hibrid, existând chiar posibilitatea cumulării a două bonificaţii în cazul în care vehiculul beneficiază de ambele caracteristici.Rabla 2015: 25.000 de tichete de casare a câte 6.500 de lei fiecare
Între timp, în Franţa, Guvernul de la Paris propune un bonus consistent pentru cei care renunţă la un automobil cu motorizare diesel în favoarea unui vehicul electric. Acest program nu a fost încă pus în aplicare, dar arată direcţia în care merge legislaţia în anumite state din Europa şi care vor fi tendinţele în viitorul apropiat şi pe plaiurile mioritice, având în vedere faptul că anumite măsuri din punct de vedere legislativ sunt inspirate de la francezi.Via Wallstreet
Da' intreb si io ca omu' sarac la care nici boii nu trag: si hibrizii de lux intra sub incidenta ordonantei, nu?
Adica daca "meseriashu'" are suta de mii de euro de ce sa nu il ajutam , noi poporu', sa nu simta efortul financiar de a-si plati impozitul functie de cilindreea aia humongus a unui monstru pe 4 roti transformat in ecologic de un motor electric indentic cu cel de la ventilatia Daciei 1300.
asa ca niste exemple:
- Mercedes S 400 HYBRID, pleaca de la 97.000Eu, 3500cm3, motor temic 306CP, electric 27CP.
- Lexus LS 600h, pretul tot pe acolo, 5000cm3, motor termic 394CP, electric 224CP...asta e mai rasarit
- Audi A8 2.0 TFSI hybrid, pret de la 93.000 Eu, 3000cm3, putere 245CP ...astia nici macar nu spun ce putere are electricul. Important este ca se denumeste "hybrid"
acum merg sa-mi platesc impozitele sa aiba succes ordonanta si sa se umple dorobantu' de ecologisti.
Ce-i devina legumicultorul care in '90. cand s-a dat drumul la ARO, si-a luat si el un model 244 sau 245 ca saibe cu ce-si cara castravetii si in anii urmatori s-a trezit ca trebuie sa plateasca impozit cat pentru un X6.
Si eu cred ca impozitul ar trebui sa se calculeze, dupa o formula care sa includa pretul masinii, vechimea si capacitatea cilindrica....
nu de taxele anuale erau scutite ci de taxa de prima inmatriculare
Sa faca impozitul in functie de valoarea masinii.
gretoasa tara.
Cretin! Cretin! Cretin!
Apropo, ar fi interesanta o statistica despre colectarea impozitelor la nivel local, si mai ales comunal. Va spun ca e JALE mare. Si nu e vorba de 2-3 batrani cu peticele de pamant din spatele casei si 55.4 lei restanti, ci de oameni cu multe mii si zeci de mii de le i restante din impozite, amenzi si penalitati. Mai grav este ca nu-i trage nimeni si nimic de maneca sa-si plateasca impozitele. Doar n-o sa-si execute primarul propriii alegatori.
Auzi.....impozit pe valoarea masinii. :)
Si protectia masinilor vechi, diesel :).....Mai vreti si protejarea cancerului :) de la masinile astea...
Eu am hybrid din 2015 si platesc impozit ca la o masina obisnuita.
Nici compensatia la cumparare nu am primit.