Deputatul Ionuț Simionca vrea să schimbe formula de calcul a impozitelor pentru mașinile cu capacitate cilindrică de peste 2.000 cmc. Propunerea sa, prezentată într-o conferință de presă, spune că impozitarea ar urma să se facă prin înmulțirea unei cifre exacte cu numărul de centimetri cubi.
Parlamentarul din Bistrița a dat exemplu o mașină cu motor de 3.000 cmc, pentru care impozitul este în prezent de 3.800 de lei. Dacă proiectul devine lege, impozitul scade la 360 de lei.
Propunerea are susținere politică, spune Ionuț Simionca, care dorește astfel să descurajeze înmatriculările de maşini în Bulgaria.
“Această lege este în special pentru autoturismele cu capacitate cilindrică peste 2.000 centimetri cubi, care la noi sunt exagerat de impozitate şi descurajează cetăţenii României să-şi înmatriculeze autoturismele în România. Cred că este oportună, are susţinere din toate partidele politice, am 60 de susţinători la acest proiect legislativ şi sperăm să treacă”, a precizat deputatul.
Potrivit acestuia, legea ar fi bună și pentru fermierii care au tractoare sau alte utilaje cu capacitate cilindrică mare.
Via Economica.net
complicat, nu?
si daca acest proiect trece, si in primul an 200000000 de romanai isi iau masini cu motor peste 2000 cmc, anul urmator nu il modificati si radeti in pumn zicand" mama, ce i-am f...t pe fraieri "
Apoi, stai linistit ca nu o sa apara mii de 760i -uri ca evident ca una ca asta consuma de rupe buzunarul, dar cu siguranta vor fi mii si mii de 3 litri diesel, ca astea nici nu consuma foarte foarte mult, se pot gasi relativ ieftine dupa un anumit nr de ani, fac cu ochiul la cei cu scula mica ca ofera sute de CP, dar in schimb polueaza IN DRACI. Iar de intretinerea unor astfel de motoare mari...sa fim seriosi ...vorbeste-le de intretinerea recomandata de producator cocalarilor cu 3 litri diesel din Ro sau macar de o intretinere minimala si spune-ne apoi cate zeci de flegme ti-ai luat.
Doamne ajuta!.
MASINA LA CARE VISEZ
Bmw 535d F10
scuze :)) a fost fara intentie
ideea e ca se creaza conditii favorizante sa apara mii de 3 litri diesel pe sosele, mai vechi, mai noi, (mai degraba mai vechi, ca alea noi sunt scumpe la achizitie) fara o minima intretinere, conduse agresiv (scuze de aparenta generalizare, dar daca urmaresti cu atentie strada, asta vezi) si mai ales EXTREM DE POLUANTE.
Nu ma leg de cei care isi permit 760i cu tot cu intretinerea aferenta - astia oricum isi iau indiferent de sistemul de impozitare. In toata tara ii numeri pe degetele de la o mana sau maxim doua, deci nu ne afecteaza aproape deloc.
Impozitul pe masini NU trebuie sa fie o masura anti-poluare!
Taxa de poluare trebuie sa fie o masura anti-poluare !
Impozitul pe masini trebuie sa aiba o latura de taxare a proprietatii si deci nu trebuie sa depaseasca un 0,5% din valoare si nu ar trebui sa aiba o legatura stricta cu cilindreea.
Mai mult decat atat, nu trebuie sa fim handicapati in ceea ce priveste puterea motoarelor tuturor autovehiculelor din Romania, doar ca facem o taxare foarte dura !!!!
POATE Asigurarile RCA trebuie sa fie drastice cu orice 10 kw putere mai mult, pentru ca genereaza inertii mai mari si deci posibil impact si daune mai mari, dar iar aceasta este altceva !
Poate ar trebui mai bine echilibrate
- taxa de proprietate
- taxa de poluare
- asigurarea auto obligatorie
Si sa nu fie niciuna foarte punitiva, ci la nivele normale, care sa fie acceptate de populatia larga.
NUU !!
Nu are nici-o legatura... poate trebuia SA FIE CONTROALE DRASTICE LA firmele care fac ITP !!
Adica prins in trafic unul care polueaza tare... bine tata.. .cine ti-a dat ITP-ul ok?? ... firma X... ia sa vina la firma X si sa ii friga din start o AMENDA MARE ... si sa faca si o investigatie (prin sondaj) la alte masini care au facut ITP-ul la acea firma...
raportul iese rau tare... pac... O ALTA AMENDA colosala !
Asa trebuie
restul este o porcarie damboviteanaa... cu masuri FARA efect !
@AM - lasati publicul sa judece, sa faca dreptate, avem si noi mijloacele noastre de aparare, dati-ne putina credibilitate, de nu-i ok vreo parere, o umplem de ketch-up si dispare...
Incredeti-va putin in gandurile noastre variate, dar suficient de cerebrale si curate...
Ati auzit cumva de ECHITATE? Credeti-ne, chiar stim face DREPTATE!
Dar am sa raspund cu o replica celebra dintr-un filmul (cu acelasi nume) :
”I am SPARTACUS!!!”
Kirk Douglas n-a apucat sa o rosteasca... desi el era erol principal!
Ca am vazut si TERMINATOR... Cu siguranta "I'll be back"!!!
Pentru tractoare și mașini agricole trebuie făcută excepție în lege.
Legea de acum le permite totuși bogătașilor și fițoșilor să-și ia mașini cu motorul mai mare în schimbul plății acestui impozit pe lux. Însă bogătașii și fițoșii noștri sunt zgârciți, preferă să înmatriculeze mașinile în Bulgaria (cum e cazul doamnei Rovana Plumb). Eu nu înțeleg asta. Ori ești bogat și fițos, ori nu mai ești!
Poate unii sunt doar fițoși și nu sunt bogați și n-au bani de impozit. Sau poate sunt bogați, dar zgârciți. Sfatul meu este să nu mai fiți fițoși sau să nu mai fiți zgârciți. Dacă nu puteți, atunci puneți mână de la mână și dați o șpagă unui deputat ca să vă ajute cu o scutire de impozit prin lege. Nu o să fie greu, că deputatul și colegii lui sunt tot niște fițoși și niște zgârciți, e și pentru ei legea asta.
Țara tot se va umple de motoare mari și puturoase, dar măcar să le facem traiul mai ușor proprietarilor lor, să nu se mai chinuie cu înmatriculările în Bulgaria, săracii...
Daca am 1 miliard de euro, nu insemna ca trebuie sa accept taxe imbecile, doar ca sa ma usureze de bani. Mai ales ca banii aia nu se regasesc in mijloace anti-poluare sau drumuri mai bune, respectiv siguranta rutiera, ci merg tot la "cine trebuie", ca sa-si ia si ei masinii de >100k euro
Sau ai tu masina pana in 2000cmc si ai vrea sa moara capra vecinului, dar a ta nu ?!!??
Dar de fapt, de ce naiba sa nu creasca la toate masinile, ca te poti plimba cu trenul, CARE DEJA E ELECTRIC (LA MODA) si cu autobuzul si cu bicicleta. Ca sunt destui care se folosesc de aceste mijloace de transport si NU MOR
Ce atatea figuri in cap?
Odinioara, batranii nostri mancau doar mamaliga cu ceapa si branza. Carne, paine doar de cele 4 mari sarbatori din an... si pentru aia au trecut fericiti si sananatosi.
Doar bogatasii isi permiteau sa manance carne si oua zilnic.
Pentru mine, unul, impozitul pe cilindree – ȋn forma actuală – reprezintă absurditatea inegalabilă a vieții. Impozitul legal ar trebui să fie (de ce nu, Edikkk?) raportat la cantitatea de noxe emise și, eventual, stabilit prin relația impozit = (B/A)*C, ȋn care: B = cantitatea de emisii determinată de RAR , A = prima valoare impozabilă a cantității de emisii, iar C = suma de plată aferentă lui A. De pildă, dacă mașina vecinului emite 150 g CO2/km, iar a mea 240 g, atunci vecinul să plătească suma y, iar eu 1,6*y.
Dar și soluția imaginată de deputatul Simionca poate fi aplicată; o consider la fel de rezonabilă, dacă tot cilindreea rămâne obiectul impozitării. “Cifra exactă” (mai corect: valoarea. exactă) la care s-a referit ar putea fi 10 bani/cmc, de exemplu. Să zicem că pragul minimal impozabil al cilindreei s-ar fixa la 1000 cmc. Ȋn atare condiții, cineva care deține un astfel de motor ar trebui să plătească 100 de lei. La 2000 cmc ar corespunde 200 lei ș.a.m.d. Vrei Corvette, adică 6162 cmc? Atunci scoate anual din buzunar 616,20 lei! Doar. Nu 8935 lei…
Așadar, problema deloc neglijabilă, ba chiar tracasantă, este că, după lege, cilindreele care depășesc 2000 cmc sunt impozitate la sânge (și, tocmai de aceea, mulți dintre noi nu-și permit să le suporte financiar – cum este posibil ca proprietarul unei mașini de 2L să dea 180 lei, iar cel cu motor de 2,5L de cinci ori mai mult?! – asta hoție, asta jecmăneală, asta corupție, asta injustiție, asta neconstituționalitate, dar cine să sesizeze și pe cine?), ȋn scumpa noastră patrie socialisto-liberală, de niște guvernanți care cică mor de grija mediului, deși se fac că plouă ȋn privința puzderiei de hârburi cu motoare mici care ȋmbâcsesc literalmente atmosfera de amar ani de zile (ȋntr-adevăr, teoretic, cantitatea de emisii poluante este proporțională cu capacitatea motorului, dar unde-s mulți…poluarea crește, adică trebuie luat ȋn considerare numărul imens de rable cu cilindree redusă aflate ȋn circulație pe drumurile publice – nota bene, cu permisiunea deseori conștientă a RAR-ului!) și care sunt măgulite cu impozite modice pentru simplul fapt că au motorașe, dar care, ȋn mod suspect, sunt trecute cu vederea de autorități (nu numai cele rutiere), știți care: alea care fac nonstop apologia corectitudinii juridice și – ce tupeu! – morale.
La urma urmei, economie de piață tocmai asta ȋnseamnă: viziune de (prin) piață! Infatuatul care ține cu dinții de prețurile lui umflate nejustificat se va uita, tâmp, cum colegii care mizează pe reduceri atractive ȋși vor umple buzunarele.
Cât despre cititorii care proclamă “echitatea civică”, ȋnfierându-i pe bogătași cum că nu acceptă și o impozitare “pe măsura profitului” (și poate că nu toți au “furat din banii noștri” – ce ziceți de varianta asta?), este limpede că, ȋnarmați cu o asemenea mentalitate, numai economiști nu sunt (“măcar” ca vocație) și tocmai la Fisc nu s-ar cuveni să lucreze…
1) cilindreele DE peste 2000 cmc;
2) “valori” și atât, fără acel articol nehotărât rătăcit (“o”).
De exemplu mazda 6 2017-2018 sau mazda cx5 modelul 2018 au euro 6 192 dar motor de 2.500 cm ,benzina cifrele de consum sunt super, cifrele de poluare sunt super, dar nu poti sa obligi producatorul sa faca motorul sub 2.0 doar pentru ca restul au decis sa puna turbo si scot si pana la 300cp din turbo.
Masinile full option se pot cumpara doar cu acest motor,pentru echiparile inferioare existand un motor de 2.0 benzina, iar brandul pierde clienti din cauza acestei cilindrei si nu o sa schimbe motoarele pentru cateva tari din europa.
Trebuie facuta o diferentiere clara intre masini cilindree cai putere norma de poluare si anul masinii.
In schimb, cred eu, ar trebui sa fie introdus un IMPOZIT ANUAL PE EXPLOATAREA AUTOVEHICULULUI care sa fie legat de cantitatile de poluanti - NOx si CO2 - pe care acest vehicul le emite in timpul exploatarii, care, la modul cel mai practic, SA INCURAJEZE - DIN CE IN CE MAI MULT - ACHIZITIA DE MASINI cat mai putin poluante.....
Pentru ca, de fapt, ideea este ca TOTI NE DORIM UN AER CAT MAI CURAT - si asta nu peste 1.000 de ani !!!!!
1) De exemplu, Audi A4 şi BMW Seria 3 au motoare de 3L (şi pe benzină, şi Diesel) destul de tentante pentru mulţi românaşi cu (oarece) bani, prin prisma capacităţilor sportive, dar cărora ce să vezi? nu le convine că trebuie să plătească peste 2000 lei impozit. Cu alte cuvinte, le plac, dar nu într-atât încât să fie dispuşi la sacrificii "suplimentare"…Şaorma “cu de toate” şi prietena la mall îşi cer şi ele drepturile :)
2) Câte modele actuale construite peste Ocean ţi se par cu adevărat “americane” ? Luăm în calcul toate aspectele: motorizări, transmisii, platforme şi design şi hai să ne referim strict la sedanuri. În curtea lui "GM", ideologia “corporate engine” dictează legea (doar V8 de Chevrolet ce mai păstrează arhitectura tradiţională). Iar “carcasele” sunt europenizate, fără niciun dubiu. Repet: reiese spiritul american din sedanurile prezentului?