România are un parc auto cu circa 8 milioane de mașini. 4 din 10 au mai mult de 17 ani, spune ministerul mediului. Prin comparație, media vârstei unei mașini din România este cu cinci ani mai mare decât a unei mașini din UE.
În acest context, autoritățile vor să descurajeze circulația și importurile mașinilor vechi. Potrivit informațiilor ProTV, Executivul pregăteşte modificarea codului fiscal, astfel încât primăriile să aibă dreptul să impună impozite mari pentru maşinile vechi. De pildă, proprietarul unei maşini de peste 15 ani ar putea să plătească un impozit de cel puţin 900 de lei.
Autorităţile au însă în plan să îi ajute pe oamenii fără posibilităţi financiare să îşi schimbe maşinile vechi. Este analizat un ajutor financiar de până la 3.000 de euro.
Surse apropiate negocierilor din Coaliţie spun că una dintre variantele discutate prevede ca programul Rabla să fie suplimentat, iar fiecare primărie să ajute cu bani cetăţenii vulnerabili să-şi schimbe maşinile vechi şi poluante cu unele noi, mai puţin poluante.
Banii ar putea veni din fondul pe care Uniunea Europeană ar vrea să-l instituie la nivel european ca să-i ajute pe oamenii fără resurse financiare să nu mai polueze cu maşinile pe care le conduc.
De asemenea, Comisia Europeană propune introducerea unei taxe în carburant pe care şoferii să o plătească în statele membre care nu au reuşit să reducă poluarea pe şosele.
Ca să intre în vigoare, ideea trebuie aprobată şi de Parlamentul European.Via Știrile ProTV
Singura taxă de mediu, trebuie să fie direct în preţul combustibilului !!!!
Acolo stă carbonul emis în atmosferă !
Dacă unul are maşină de 14 ani şi altul de 15 ani, iar cel cu 14 ani face anual 40.000 km iar cel cu 15 ani face 4.000 km
cel cu 15 ani poluează de 10 ori mai puţin dar plăteşte taxa de mediu !!??!
O prostie crasă scoasă din mintea COMUNISTĂ IDIOATĂ a guvernaţilor de la putere.
Au IQ mult sub 30 ca să scoată iar o taxă total de aiurea şi care nu are nicio legătură reală directă cu mărimea poluarii efective !
Proşti, e puţin spus.
Este singura măsură reală, echitabilă, concretă şi care are legătură directă cu poluarea !
Orice altă măsură, este o măsură stalinistă de pus pumnul în gură cu forţa.
Serios acu”, ideea ta de includere-n combustibil a unor taxe de poluare pare... dar nu prea e corectă, prin prisma noxelor reale emise de rablele veritabile -- și nu a pseudo-poluantului CO2.
În fine, salvarea banchizelor pare unora bună... numai pe banii altora.
E he he he... Cat de tare e asta!
Profil tipic de (eco)marxist. Cand e vorba de altii sa se faca, e bine, dar cand ajunge la mine nu mai e bine!
Povestire:
Asa era una la mine in firma, o ecologista feroce care lupta sa venim cu bicicleta la munca sau cu masina electrica. Ce daca nu e statie, sa puna firma statii in locurile de parcare. I-am reprosat ca ea are o camioneta 4x4 cu motor de 5 litri (suntem in America) si ca ar trebui sa dea un exemplu si sa-si cumere BEV. Mi-a raspuns ca nu pentru ca ea nu se simte in siguranta decat in tancul ei iar Model X costa prea multi bani si e prea mic oricum. Mentionez ca am vazut-o pe doamna in cauza urcandu-se in SUV sa mearga cei 200 de metri de la birou pana la cantina!!! Probabil ii era greu la cele peste 100kg ale sale. Totusi nu inteleg dragostea ei pentru biciclete.
-transport public de calitate
-extinderea pistelor de biciclete pe toate marile bulevarde
-inchiderea bulevardelor centrale si transformarea lor in strazi pietonale permanent sau cel mult circulate de tramvaie
-statii de tip park&ride periferice cu abonamente de parcare rezonabile
-taxe de parcare mari in centrul orasului (care sa se si aplice, nu ca in cazul #amparcat)
-obligativitatea asigurarii unui loc de parcare la inmatricularea masinii
Apoi:
-ITPuri pe bune
-controale in trafic inasprite cu statii ITP mobile
-suspendarea talonului imediata pentru orice nereguli legate de siguranta traficului sau poluare
Au am o masina de 5 ani luata de noua euro 6, de ce sa mareasca pretul benzinei cu inca o taxa. La fel sunt oameni care isi intretin masinile exemplar sau circula putin. Care-i noima sau are propunerea asta la baza vre-un studiu?
E simplu sa studiezi recensamantul auto si sa tragi linie de unde poti culege mai multe taxe, mai greu e sa gandesti decizia pana la capat.
Este vorba de corectitudine !!
@adrian
DA! LOGIC DA! că trebuie să plătească şi maşina termică nouă !!!!
Ce dreaq dom'le suntem tâmpiţi de tot???
Maşina nouă termică nu poluează????
BA DA!
Să zicem că ai un Logan nou nouţ, consumă 5 litri la sută în medie.
Să zicem că ai un Logan, cu exact acelaşi motor (să zicem) dar vechi de 15 ani
Va consuma în medie 6 litri.
Deci pentru o diferenţă de 1 litru, cea nouă e sfântă virgină neprihănită şi nu poluează deloc !?!?
MINCIUNĂ EVIDENTĂ!
Dar maşinile noi ale parlamentarilor care fac zeci şi zeci de mii de km anual cu mult peste prostime.... nu plătesc NIMIC DAR POLUEAZĂ ÎN DRACI?
Dar suntem proşti să credem asta? Să înghiţim aceste minciuni?
Incredibil !
Deci clar PNL, USR nu mă interesează nişte JIGODII comuniste care nu sunt în stare să ia nişte măsuri corecte !
Nu are absolut nicio treabă cu mediul.
Dacă avea, principiul este POLUATORUL PLĂTEŞTE, şi din câte ştiu şi una nouă arde hidrocarburi.
Guvern de incompetenţi şi jegoşi ordinari !
Cum bine spunea cineva, faptul că ITP RAR nu îşi fac treaba este cu totul altă poveste.
Ideea că marea poluare este arderea combustibililor nu maşina care stă pe loc, unde dacă e poate cine ştie să polueze ruginirea tablei, adică.... praful de pe tobă.
Banii la fraieri."
Așa e și cu taxa asta, oameni de rând au mașini un pic mai vechi de 15 ani,sau undeva pe acolo.....
Ghici ce se va întâmpla?
Guvernanții noștri nu ne vor ajuta să înlocuim mașinile vechi cu unele noi,dar ne vor "mânca banii la fraieri".
O zi frumoasă tuturor
Care înseamnă NOx, monoxid de carbon, pulberi fine etc.
Sau poate și voi expirați ioni de litiu, pe care plantele nu-i pot hali cum fac cu CO2.
p.s. Înțeleg totuși că Edyqqq e obtuz și sigur fost repetent în serie la ce răgălie de mașină conduce, dar habarnizmu lu @Mână-Rece ioc cu XC40 T5-ul lui (care emite statistic 7 tone CO2 anual după EPA dacă nu știe, deci ar fi o catastrofă ecologică când de fapt NU E !!!)
Așa că-ți cedez postu de președinte, premier etc că-s cei mai grobieni habarniști anti-selectați de unii ca mătăluță.
Hai să-ți desenez cu carioci mai groase însă -eram deci de acord cu taxarea-azvârlirea rablelor non-euro sau euro-1,2,3 dar nu cu idioțenia mincinoasă a echivalării CO2-ului cu poluanții reali.
2. Formularea AM din titlu/subtitlu ”de la 900 lei” e într-adevăr neconformă cu cea de la sursă, cum observă nu doar @Nick - atenție deci la copy/paste!
@dCi: Îi arde destul statul la impozit deja pe posesorii de X5 E53 (cu normă Euro-3 cred și majoritatea fumigene fiindcă 3.0 diesel la noi.)
În orice caz, dictatura mascată prin amenzi / taxări ”democratice” e abia la început.
Haosul legislativ tipic mioritic e însă oricum dublat de păruielile din actuala așa-zisă coaliție, deci ne cam pierdem timpul cu presupuneri și mai bine așteptăm legea propriu-zisă.
masinile sunt ca sa le folosesti. nu tine nimeni o masina degeaba in fata blocului. daca chiar vrea sa o tina sa plateasca.
mai sunt si altii, care isi permit masini noi dar nu vor sa cumpere. manageri, directori, etc care au salarii mari si merg cu vechituri de sta sa cada tabla de pe ele. ce vorbim aici? astia ar trebui taxati maxim.
Tu citesti mult dar nu ajungi la nicio concluzie!
Sau, altfel spus, concluziile tale inainte de a te apuca de citit, nu se schimba!
Tu in loc sa devii mai destept dupa ce citesti, devii mai nebun!
Liberalism nu inseamna sa lasi populimea pe strazi cu toate rablele uzate moral.
Liberalism nu inseamna sa ai 25 de morti in accidente rutiere doar in ultimul weekend!
Liberalism nu inseamna sa gazezi participantii la trafic pentru ca vrei tu sa circuli cu diesel vechi de 20 de ani!
Mentiunea ta cu "rezistii" tradeaza faptul ca esti unul dintre sustinatorii prostilor si hotilor in functii publice! Adica a alora de teapa Vioricai Dancila si a primarului iubitor de diamante...
...astea sunt standardele voastre: noi ii lasam sa fure, ei ne lasa sa facem ce vrem!
Transportul public national, regional si municipal trebuie pus la punct! Mai trebuie si alternative la masini, mai ales pe distante scurte si poate si in vacante!
Daca am avea TGV-uri m-as duce la schi cu trenul!
Am plătit toate căcaturile de taxe impuse de idioții de la guvernare, indiferent sub ce partid defilau.
În 2007, eliminarea taxelor vamale la importurile din UE a încurajat achiziția de autovehicule noi din UE, doar ca guvernanții au decis ca e bine sa taxeze prima înmatriculare, taxa declarată ulterior ilegală iar statul, prin ministerul de finanțe, obligat sa restituie taxa, indiferent cum s-ar fi numit această.
Numai că, așa cum se întâmplă întotdeauna, când e de luat iau imediat și cu 2 mâini, când e de dat înapoi, mai domol. Așa că au clocit imediat o ordonanță prin care au suspendat restituirea sumelor.
În concluzie, în 14 ani am plătit cu vârf și îndesat și taxa de primă înmatriculare denumita ulterior taxa de poluare, chiar dacă norma Euro era la vremea ei cea mai recentă, am plătit și taxa inclusă în prețul carburantului și accize, taxe de drum, rovignete, impozit, am plătit tot.
Service la reprezentanța de 14 ani, RAR-ul îl fac anual pe bune, nu noxe, nu consum.
Acum fac maxim 5000 km. pe an.
No hard feelings deci, mai ales că-s de acord cu multe din părerile tale.
Back ontopic, vătafii inepți puși la butoanele coloniei noastre n-au în comun cu liberalizmu” decât sigla -- nu că foștii ar fi avut ceva de-a face cu social-demo(no)crația. :-)
Ceva mai concret (adică pe persoană fizică apud Vanghelion), deși rulez cca. 40K km/an, m-aș considera discriminat de orice suprataxare pe mașinuța Euro-5 impecabil întreținută și cu ITP luat pe bune.
Plus că legi d-astea nu există în țări cu apă mai caldă gen Germania.
Edikkk, tu esti?
Vrem sa anuntăm că stegarul dac este la noi!
Inexo a declarat negru pe alb ca e fan Putin si că "abia așteptă sa ne dea tătucul una peste bot"!
Moscova traieste din combustibili fosili si golăneală!
este foarte greu sa-i multumesti pe toti si sa ai grija de toti!
1. "oamenii fara posibilitati financiare" care sunt acei oameni? care sunt limitele financiare? defineste posibilitatile
2. un om fara posibilitati financiare cum o sa isi cumpere o masina "nepoluanta"?
3. omul fara posibilitati financiare are un vis: sa isi cumpere masina noua!
4. de ajutoarele astea financiare nu mai bine modernizam transportul local?
5. la un calcul simplu, conform "România are un parc auto cu circa 8 milioane de mașini. 4 din 10 au mai mult de 17 ani" ar insemna aproximativ 3.2 milioane masini.
pai 3200000 masini x impozit de 900 lei = .... va las pe voi,
daca punem in balanta rezultatul cu "oamenii fără posibilităţi financiare" vom vedea ce poluare reducem.
cu IQ sub 50,emiţi minciuni pe bandă rulantă
Cea mai mare poluare, principala componentă este CARBONUL !
Din cauza lui o să distrugem tot mediul !
Pe departe de orice particule fine, NOx.
Şi acum, inginerii pot calcula deja pe litru de benzină şi cel de motorină care noxe sunt generate.
Şi spui, din ăia 7 eurocenţi, 3 eurocenţi îi dai la carbon, 1 eurocent la NOx dacă e motorină, etc
Deci TOT TAXAREA COMBUSTIBILULUI este soluţia corectă !
Foarte clar și simplu.
Degeaba taxezi maşina. Maşina poate stă, poate merge 1000 km, alţii poate fac 50.000 km pe an....
Nu are nicio legătură.
Eventual poţi pune emisiile maşinii x taxa pe litru combustibil.
Ai euro 1 alimentezi 40 litri, plăteşti taxa 7 eurocenţi,
Ai euro 6 alimentezi 40 litri, plăteşti taxa 4 eurocenţi.
samd
Doar se ingrasa bugetul. Dar oensiile speciale nu le scoatem, eheee....
CO2 este denumit si gazul vietii pentru plante pentru ca vegetatia se dezvolta mai repede si mai mult atunci cand concentratiile de CO2 sunt mai mari. Serele au generatoare de CO2 ca sa creasca salata si alte legume mai repede.
Orice taxa "eco" e o masura marxista pentru ca banii aia nu vor fi folositi pentru scopul (discutabil si asta) in care a fost creata taxa, ci pentru umplerea buzunarelor unor smecheri care nu mai pot de grija altora.
ați și apoi să... binevoiți să le închiriați cînd avem nevoie de mașină.Ehee
Tu o duci pe mata la doctor cu bicicleta? Tu iti duci copii.si ii iei de la scoala sau gradinita cu bicicleta ? Tu de duci la hypermarket la cumparaturi cu bicicleta ? Te duci seara la teatru cu bicicleta ? Si cate luni poti cu.bicicleta din an ? Si cata lume ( varsta) poate ? Incetati naibii cu cretiniile adtea ! Bicicleta e un hobby, ca parapanta, nu un mijloc de transport persoane !
Ia numara intr o zi cati biciclisti circula pe cea mai tare pista si cate masini pe strada adiacenta . Apoi vezi care au scop doar plimbare.
900 din ce a reiesit ? Sa fie sub 1000 sau din ce calculatie ? Asa a visat dl ministru noaptea ? E prea " cumsecade" dansul . Eu ii propun sa puna impozit 900 in primul an , 1800 in al doilea si 3600 in al treilea an si tot asa pana ne pune pe toti cele 4 milioane sau cat au zis + familiile pe scarile si plafonul tramvaielor, autobuze, trenuri, rate etc ca inauntru nu vom mai avea loc ! Asa se " face " treaba " ca lumea " ! Dar sunt prea " buni " guvernantii nostri ! S au gandit sa ne ajute cu 10.000 eur daca mai ai tu de la 20.000 eur in sus sa ti iei o electrica ! S au uitat ei in conturi si au vazut ca toti posesorii auto din RO au acesti 20.000 eur , nu ? Si ca de aia nu si luau electrica ca le mai lipseau 10.000 eur , nu ?
P.s. masina mea e noua, dar nu inseamna ca nu as merge cu ceva second
Am un POLO de 16 ani care are 60.000 km parcusi. Oare numai anii conteaza ??
O masina noua electrica 2021, poate emite CO2 mai mult decat o masina de 15 ani pe benzina . electricitatea are in spate emisii de CO2
Să o adauge în prețul la combustibil,câtă vreme ard motorină sunt de acord să plătesc. Mai am două dacia 1300,ună aranjată 90% altă pusă la conservare, de ce să plătesc în plus o taxă cînd nu le-am mai pornit de ceva timp,