FILMUL EVENIMENTELOR
18 septembrie: VW Group este acuzat cu probe de Autoritatea de Protecţie a Mediului din SUA (EPA) că a manipulat testele de emisii şi de consum pentru modelele diesel vândute peste Ocean.
Background: Cum s-a descoperit că Volkswagen frauda testele de emisii. Ce soluţii există pentru repararea problemei.
21 septembrie: Acţiunile VW Group scad cu 20%, cea mai mare scădere într-o singură zi din istoria companiei. CEO-ul VW Group răspunde acuzelor și își cere scuze, anunţând că va coopera cu autorităţile din SUA.
22 septembrie: Cazul Volkswagen primește numele Dieselgate și stârnește reacții la nivel înalt. Casa Albă s-a arătat îngrijorată de comportamentul acestei companii, iar guvernul german va ordona o serie de teste similare pentru modelele vândute de Volkswagen în Europa. Apare și întrebarea dacă Martin Winterkorn, șeful VW, știa despre această problemă.
REVIEW: Şefii Alfa Romeo acuzau încă din 2010 cifrele de emisii oferite de unele modele ale Grupului VW: "Sunt miraculoase, magice si extraterestre"
22 septembrie: CEO-ul Volkswagen SUA recunoaşte deschis concluziile EPA: "Am sfeclit-o, vom plăti ce avem de plătit".
22 septembrie: Volkswagen Group anunţă oficial că software-ul "trişor" afectează emisiile a 11 milioane de maşini la nivel mondial.
22 septembrie: Apar informaţii legate de posibila demitere a CEO-ului Volkswagen Group, Martin Winterkorn. Zvonurile sunt infirmate de un purtător de cuvânt.
22 septembrie: Martin Winterkorn revine cu un mesaj video în care îşi cere scuze şi cere încredere: "Vom rezolva toate problemele".
23 septembrie: Porsche se delimitează de scandalul Volkswagen.
23 septembrie: Volkswagen este acuzat că a primit subvenții de 51 de milioane de dolari pentru motorul mincinos.
23 septembrie: Carlos Ghosn, președintele Alianței Renault-Nissan, vorbește despre scandalul Volkswagen.
23 septembrie: Statistica minciunii Volkswagen: cele 11 milioane de mașini diesel măsluite poluează cât Marea Britanie într-un an
***
Angajaţii Volkswagen ar putea avea de suferit din cauza deciziei constructorului german de a falsifica testele de emisii în Statele Unite. Aceştia s-ar putea confrunta inclusiv cu acuzaţii de natură penală în cazul în care autorităţile americane vor ajunge la concluzia că software-ul dezvoltat pentru trucarea testelor de emisii a fost folosit exclusiv în acest scop.Informaţia a fost dezvăluită de mai mulţi avocaţi de prestigiu pentru agenţia de presă Reuters, care notează însă că procurorii americani trebuie mai întâi să găsească dovezi concrete care să ateste scopul pentru care a fost dezvoltată aplicaţia software, cum ar fi corespondenţe pe mail sau mărturiile unor angajaţi.
"Dacă software-ul a fost instalat din alte motive, Volkswagen nu se va putea apăra în acţiuni de natură civilă, dar se va putea apăra de acuzaţiile penale", a explicat David Uhlmann, fostul şef al departamentului de mediu din cadrul Ministerului de Justiţie.
Angajații din Germania sunt și ei vizați
În acelaşi timp, procurorii germani au anunţat că au primit mai multe plângeri penale pe marginea acestui subiect şi, conform legislaţiei germane, aceştia sunt obligaţi să analizeze posibilitatea de a deschide o investigaţie împotriva angajaţilor Volkswagen care sunt responsabili de acest scandal."În urma acuzaţiilor cu privire la manipularea emisiilor motoarelor diesel de la Volkswagen, procurorii publici din Brunswick iau în calcul lansarea unei acţiuni împotriva angajaţilor cu funcţie de management din cadrul Volkswagen", au anunţat aceştia în cadrul unui comunicat de presă.
Pe de altă parte, Volkswagen a anunţat prin vocea unei purtătoare de cuvânt angajarea firmei de avocaţi Kirkland & Ellis LLP pentru a gestiona scandalul.
Kirkland & Ellis LLP a reprezentat compania British Petroleum în scandalul deversării de petrol de pe platforma Deepwater Horizon din 2010.Se pregătesc primele procese
Porivit unor informații venite de dincolo de Ocean, se pregătesc deja primele procese colective împotriva Volkswagen. Casa de avocatură Clifford Law, din Chicago, susține că va depune o plângere împotriva Volkswagen la un tribunal din Illinois, pe motiv că producătorul german s-a angajat în practici economice frauduloase.În același timp, la nord de Chicago, casa de avocatură Sutts, Strosberg LLP din orașul Windsor, Canada, a înaintat o acțiune judecătorească pretinzând daune de un miliard de dolari și amenzi de 100 de milioane de dolari.
Să fie germanii așezați acolo unde le e locul, că prea se vedeau cei mai buni.
Aștept cu nerăbdare procesele și pe plan european. Că și aici e sătulă piața de poluare de la jafurile germanilor.
Nu sant fan inrait VW, dar nu cred ca sunt singurii trisori. Daca se apuca de capul lor, ar trebui investigati si ceilalti.
Un alt lucru interesant - cand au fost alte scandaluri in lumea auto, ca airbag-uri defecte, chei defecte, care afecteaza direct siguranta si chiar viata soferilor si pasagerilor, parca n-am auzit de pornirea unor cauze penale. Sau viata e mai putin importanta ca banul?
Aici vorbim strict despre intentie, buna stiinta, despre poluare in masa asupra planetei pe care tu si eu punem piciorul zi de zi!!! Adica miliarde de oameni, 100 sau 500 de oameni!
Cel care se ocupa cu montarea sistemelor electronice? Hmm, e discutabil. Sunt foarte multe companii in care angajatii stiu ca se fac tot felul de smecherii, insa nu comenteaza pentru ca isi pot pierde locul de munca.
Partea si mai proasta este ca in acest joc sunt implicate foarte multe companii care nu au nici o treaba cu acest scandal. Si asta pentru ca in mod sigur vanzarile VW vor scadea. Asta inseamna si alte locuri de munca afectate.
Oricum sa plateasca. VW se pare ca este deschis la orice fel de ancheta si amenda recunoscand ca au mintit. Macar atat.
Cu siguranta a fost un grup restrans din cadrul VW format din conducere si cativa ingineri care au decis si implementat soft-ul, altfel nu s-ar fi putut tine acest secret atatia ani.
Nu cred ca se va ajunge prea departe cu aceste procese intentate angajatilor, e foarte dificil de dovedit in instanta. In cel mai rau caz vom avea un tap ispasitor la nivelul de conducere si inca un inginer care a implementat soft-ul(dar acesta se poate apara prin faptul ca i-a fost impus si va motiva ca el doar l-a creat, si nu l-a pus in aplicare)