Implant de Formula 1
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Renault s-a cam plictisit de imaginea constructorului umarul unu in siguranta sau de cea a producatorului international care vinde cel mai bine in Romania. Renault vrea acum altceva. Vrea sa fie privit ca un constructor orientat catre satisfacerea spiritului sportiv existent in fiecare dintre noi.
Divizia de performanta a francezilor, botezata Renault Sport, impresioneaza de ceva timp publicul european cu versiuni supersportive ale banalelor hatchback-uri pe care le vedem in fiecare zi pe strada: Clio si Megane.
Dupa versiunile RS si ultimul Megane F1 team R26, Renault aduce in Romania un nou membru al familiei sale de modele orientate catre performanta. Este vorba despre cea mai noua gaselnita a celor de la Renault Sport: Clio F1 Team R27, lansat ieri in premiera in Romania pe circuitul de carturi AMCKart din Bucuresti.
Automarket a fost prezent la lansarea care a adus pentru prima data in Romania varful gamei Clio. Francezii intregesc astfel gama de modele F1 Team oferite in Romania. Multi dintre voi se vor intreba care este diferenta dintre actualul RS si nou lansatul F1 Team. Ei bine, versiunea nou lansata in Romania se apropie mult mai mult de vehiculele de competitie prin performante si placerea de a conduce.
Design personalizat
Sa o luam insa cu inceputul, adica cu impactul vizual pe care il produce noul Clio F1 Team in comparatie cu "banala" versiune RS. Varful de gama se individualizeaza prin cateva detalii mult mai sportive, subliniate de o serie de accesorii noi. Jantele de 17 inch din aliaj in culoarea Dark Anthracite se combina perfect cu etrierele vopsite in culoarea rosie pe toate rotile.
Faptul ca avem de a face cu o versiune inspirata mult din modelele competitionale este tradat de o serie de viniluri aplicate pe culoarea galbena Sirius, de asemenea o trasatura aparte a modelelor F1 Team. Deflectorul spate care inglobeaza doua tevi de esapament cromate nu numai ca personalizeaza foarte bine aspectul posterior al masinii dar este si util in creearea unei aerodinamici mai bune.
In rest, Clio F1 Team pastreaza detaliile sportive ale actualului RS, adica spoilerele redesenate, fantele de admisie din spatele bosajelor fata. O alta trasatura foarte importanta atat din punct de vedere estetic cat mai ales din punct de vedere al stabilitatii este coborarea cu 7 mm a garzii la sol.
Accente sportive si la interior
Interiorul impresioneaza imediat ce pasesti pragurile cu insertii din aluminiu. Scaunele sportive Recaro cu tapiserie mixta din piele si textil te fixeaza cat mai bine si iti dau o senzatie de siguranta amestecata cu o puternica incredere in fortele proprii.
Insertiile din aluminiu, destul de putine, regasite la nivelul pedalierului si al portierelor amintesc timid ca esti intr-un model de performanta.
Cu siguranta luxul interior nu a fost obiectivul inginerilor Renault Sport, drept dovada fiind radio CD-ul preluat de la modelele de serie si manerul schimbatorului imbracat in piele, de asemenea imprumutat de la fratii mai cuminti.Placuta de identificare, este insa unul din elementele care te fac sa iti dai seama ca masina in care te afli este una speciala, gata sa te satisfaca dincolo de campul vizual.
Clio F1 Team R27 vine echipat in dotarea standard cu ESP, ABS, airbaguri laterale incorporate in scaunele Recaro, airbaguri frontale si cortina, volan reglabil pe inaltime si alte cateva elemente care usureaza sarcinile soferului si creste calitatea confortului oferit celor aflati la bordul hatchabck-ului sportiv.
Diferenta se observa in viraje
Ce ofera in plus Clio F1 Team atunci cand vine vorba de partile mecanice? Nu era oare Clio RS suficient de performant? Iginerii Renault Sport s-au gandit ca ar fi loc de mai bine si au pregatit o masina adresata publicului orientat mai mult catre circuit si sofatul foarte sportiv.
Daca RS putea fi foarte bine si o masina de oras, banala, in schimb noul F1 Team R27 este mult mai stabil pe circuit si permite abordarea virajelor cu mai mult curaj.
Pentru a imbunatati performantele, inginerii Renault au inlocuit sasiul standard cu unul Cup pe care motorul aspirat de 2.0 litri si 200 de cai se simte mult mai bine. Cei 200 de cai sunt struniti prin intermediul unei cutii manuale cu sase rapoarte identica cu cea folosita pe RS, cu trepte scurte si un raspuns al acceleratiei foarte prompt in toate cele sase "situatii".
Noul sasiu este mai rigid cu 27% pe puntea fata si cu 30% mai rigid pe puntea spate, ceea ce se traduce intr-o abordare mai indrazneata a virajelor si o placere mai mare a condusului. Stabilitatea excelenta este asigurata si de un nou set de suspensii cu prindere in trei puncte, independenta pe fata. Aceasta nascocire Renault permite pastrarea unei geometrii ideale in viraje.
Cei care isi doresc mai multa libertate atunci cand cumpara o masina sport vor fi foarte incantati sa afle ca sistemul de control al stabilitatii (ESP) va putea fi decuplat in totalitate. Spre deosebire de alte modele asemanatoare, care permit doar o semi-decuplare a ESP-ului, Renault incearca sa ofere credit total soferilor cu comportament sportiv. Libertate maxima este principiul pe care mizeaza Renault Sport.
Motor puternic, cuplu foarte bun
Motorul de 200 de cai se simte excelent pe micul Clio care nu impresioneaza prin dimensiuni (3980 mm lungime, 1760 mm latime si 1490 mm inaltime) ci prin performante deosebite: un sprint de la 0 la 100 km/h in doar 6.9 secunde si o durata de parcurgere a 1000 de metri in doar 27.5 secunde.
Ce este cu adevarat extraordinar la motorul de 2.0 litri 16 valve aspirat normal? Cuplul motor de 215 Nm care se simte aproape constant intre 2800 si 5550 de turatii, o plaja rar intalnita la modelele de performanta. In fond acesta a si fost dezideratul celor de la Renault Sport, acela de a crea o masina puternica dar constanta. Cei 200 de cai putere pot fi simtiti chiar si la 7.250 de rpm.
De cele mai multe ori, atunci cand vorbim de sportivitate omitem detalii de genul consum sau emisii de CO2 din cauza valorilor astronomice. Renault a dovedit insa ca sportivitatea nu necesita compromisuri in materie de consum, micul Clio F1 Team R27 inghitind doar 8.2 litri la 100 de km in conditii mixte de rulare. Mai mult decat atat, rata emisiilor de CO2 este de doar 199 g/km, una din cele mai mici valori ale acestei clase.
O masina atat de nervoasa are nevoie si de un pachet sanatos de frane. Renault nu a neglijat nici acest aspect, Clio F1 Team fiind echipat cu discuri de frana ventilate de 312 mm pe fata si 300 mm pe spate, combinate cu etriere in patru pistoane. Renault a si renuntat insa la un aspect al sistemului de franare: francezii au scos functia AFU, ceea ce se traduce prin asistenta la franarea de urgenta, pentru senzatii mai profunde si pentru a oferi soferului mai multa libertate in manevrarea masinii.
Din pacate, din cauza presiunii timpului, nu am avut ocazia de a observa comportamentul masinii decat de pe locul din dreapta. Cel care s-a aflat la volan a fost nimeni altul decat George Grigorescu, fostul campion national de raliu, care a oferit tuturor celor prezenti o mostra din cum se exploateaza la maxim o masina sport.
Cele cateva ture "alergate" pe micul circuit de carturi au reusit sa stoarca masina care a luat cateva minute de pauza din cauza pneurilor incinse. Curbele stranse pe care le-am luat la bordul noului Clio F1 Team R27 au dovedit ca rigiditatea sasiului ofera mai multa stabilitate in momentul franarii si o directie mult mai precisa atunci cand negociezi viraje succesive. Caracterul supravirator nu se simte aproape deloc iar aceleratia foarte prompta iti permite sa iesi rapid din orice curba.
Aceasta noua jucarie pentru barbati nu vine la un pret exorbitant, asa cum poate multi ne-am fi asteptat. Renault s-a gandit la doar 17.932 de euro fara TVA ca pret de pornire. In total, cu tot cu taxe, Clio F1 Team cu pedigree competitional poate urca pana la 21.339 de euro cu toate taxele incluse. Bugetul alocat unui asemenea model poate fi privit insa ca o investitie in cea mai pura doza de adrenalina.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din new_drivetest
-
Hyundai Veracruz isi propune sa se bata cu mai-marii segmentului SUV-urilor cu gabarit ridicat. Veste buna este ca modelul coreean reuseste sa intre in lupta. Ramane de vazut cate runde castiga. (04.12)
-
Islanda este o tara a contrastelor. Volkswagen Golf este un model ale carui generatii difera in extrem de putine privinte. Este si cazul celei de-a sasea generatii. (22.11)
-
Noul Renault Megane reuseste sa intre in segmentul compact cu un avantaj care pana nu demult parea imposibil pentru Renault: designul. Razboiul cu Golf si Focus se ascute. (19.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Comentarii (0)